תומר גמינדר לקראת רוגיין סתיו 2012

מה זה רוגיין, מה ההבדל בינו לבין ניווט רגיל ולמי הוא מתאים? מה מיוחד ברוגיין הסתיו? כל התשובות פה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מה זה רוגיין, מה ההבדל בינו לבין ניווט רגיל ולמי הוא מתאים? מה מיוחד ברוגיין הסתיו? כל התשובות פה

מאת:תומר גמינדר, צילום: דליה רביד

לפני שנים רבות, רבות יותר משהייתי רוצה לזכור, כאשר ריצה הייתה מילה מגונה בעיני, חבר ללימודים באוניברסיטה שאל אותי אם בא לי ללוות אותו לניווט. מאחר שהרעיון של טיול סופשבוע בטבע נשמע חביב, הסכמתי. כך התחיל תהליך ההידרדרות על פני יותר משני עשורים, שהביא אותי לעולם הריצות והטריאתלונים הארוכים. 

לאחר שאותו חבר נטש את עולם הניווט, מצאתי את עצמי נשאב יותר ויותר לספורט המדהים הזה, המשלב ריצה, יכולת התמצאות בשטח והרבה הרבה טבע. מאז ועד היום, הניווט נשאר אותו גרעין שממשיך ושואב אותי. ומדי שנה אני מוצא את עצמי מחכה מחדש לבוא הסתיו, לפתיחת עונת הניווטים, ולפגוש את החברים משכבר הימים. 

מרתון הרים
ואז, לפני כמה שנים, הגיע לארץ ענף חדש, שמיד קנה לו קהל מעריצים, ואני ביניהם – הרוגיין. הרוגיין, שהתגייר והפך למרתון הרים, הוא תחרות סיבולת קבוצתית המשלבת ניווט. בניגוד לניווט הספורטיבי, ברוגיין משתתפים בקבוצות של שניים עד חמישה רצים/רוכבים המתחרים יחדיו, עיקר הניווט מתבצע על שבילים. כמו כן, אם בניווט רגיל חייבים לעבור דרך נקודות הציון בסדר שנקבע ובזמן המינימלי, ברוגיין התחרות היא על כמות הנקודות שמצליחים לאסוף בפרק זמן נתון, ארוך משמעותית מניווט רגיל. ואם אנו מדברים על זמנים, הרי שכאן ההבדל הגדול, אם ניווט רגיל נמשך בין 30 דקות לפחות משעתיים, הרוגיין בפירוש שייך לעולם האולטרה, עם תחרויות הנמשכות מ-4 שעות ועד 24 שעות.

והשנה, בפעם הראשונה, איגוד הניווט התגייס למשימה עם שתי תחרויות רוגיין באותה שנה, רוגיין סתיו קצר, ורוגיין אולטרה אמיתי באביב בן 16 שעות.    
רוגיין הסתיו תוכנן במיוחד במחשבה על אותם רצים ו/או רוכבים שזה להם המפגש הראשון עם עולם הניווט. בצד רוגיין קלאסי בן 4 שעות לרצים, ו-3 שעות לרוכבים, יש מסלולים מיוחדים שסומנו מראש על המפה, ומאפשרים לרצים/רוכבים להתמקד בהתקדמות מהירה על השבילים בין נקודות הציון, עם פחות דאגה לאלמנט הניווטי.

גם המיקום הוא "לפי הזמנה": גבעות אלונים המשקיפות על נחל ציפורי, כאשר הזינוק והסיום יהיו במרכז הנופש בנופית, הפותח את שעריו לרצים, כולל כניסה לבריכה ולמלתחות שבמקום. 

ניתן למצוא עוד פרטים על התחרות שתיערך ב-30.11 באתר הרוגיין, וכל שנותר לי הוא להמליץ בכל לב לבוא ולנסות, ולגלות את אחד מענפי ספורט הסיבולת המקסימים ביותר שקיימים.  

1.11.2012


תומר גמינדר 

נשוי + 3 בנות מדהימות, טכנולוג תקשורת מחשבים ואבטחה בימים, וטריאתלט, נווט וצלם בשעות הפנאי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג