נבחרת ישראל באתלטיקה פותחת את המשחקים האירופיים, המטרה: עליית דרג

אחרי שנעדרו מהתחרות בעקבות נסיבות קורונה בשנה שעברה, הנבחרת הישראלית חוזרת לאליפות אירופה לאומות, כשהמטרה ברורה: לחזור מיידית לדרג השני. לונה צ'מטאי-סלפטר, בלסינג אפריפה וטדסה גטהון יובילו סגל של 37 אתלטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בלסינג אפריפה | צילום: Maxim Dupliy

נבחרת ישראל באתלטיקה המריאה אמש (ראשון) לקראקוב יחד עם כל המשלחת הישראלית למשחקים האירופיים בפולין. באתלטיקה, מדובר באליפות אירופה לאומות, כשישראל תשתתף בדרג ג' של האליפות, הנמוך ביותר, אליו ירדו לאחר שנאלצו לוותר על ההשתתפות באליפות בשנה שעברה בשל הידבקות בקורונה. התקווה הגדולה: "לעלות ליגה" בסיום המשחקים.

הנבחרת הישראלית כוללת 16 אתלטיות ו-21 אתלטים, אשר יתחרו מול 14 נבחרות שונות מהיבשת במשך שלושה ימים ממחר (22-20 ביוני). מדובר בתחרות קבוצתית, כשבכל מקצוע יתחרה נציג אחד מכל נבחרת וישאף להשיג את הניקוד המקסימלי עבור הקבוצה. המטרה של נבחרת ישראל היא לסיים בין שלוש הנבחרות הראשונות, זאת על מנת לעלות לדרג ב'. הנבחרות הפייבוריטיות הן אירלנד ואוסטריה, כשגם בוסניה וגיאורגיה צפויות לתת פייט רציני לישראל במאבק על העלייה.

לונה צ'מטאי סלפטר. תבלוט ב-5,000 | צילום: Maxim Dupliy

לכתבות אתלטיקה נוספות:
על חודן של 3 אלפיות השנייה: צפו בסיום הדרמטי ב-5,000 מטר בליגת היהלום
ללמוד מהטובים ביותר: 10 טיפים לרצים ולרצות מאלוף ושיאן ישראל טדסה גטהון
דוח הנתיחה מצא: האלופה האולימפית טורי בואי מתה בעקבות סיבוך בלידה
הישג נהדר: זהב קבוצתי לישראל בגביע אירופה ב-10,000 מ', כסף לטדסה גטהון 

בין הספורטאים הבולטים בנבחרת ניתן למצוא את האתלטית הבכירה של ישראל לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א), שתרוץ 5,000 מטר בתחרות ואף תישא את הדגל בטקס הפתיחה, טדסה גטהון (הפועל עמק חפר), שיאן ישראל ב-10,000 מטר שירוץ גם הוא את ריצת ה-5,000 מטר, בלסינג אפריפה (מכבי ת"א) שיתחרה בריצת ה-100 מטר, אדוה כהן (מכבי ת"א), שתתחרה ב-3,000 מטר מכשולים, נועם ממו (הפועל עמק חפר) שירוץ 800 מטר, אריאל אטיאס (מכבי חיפה כרמל), שיאן ישראל בקרב 10 שיתחרה בקפיצה לגובה ובהטלת כידון ונועה לוי (מכבי ראשל"צ) שתרוץ 400 מטר משוכות.

מי שנעדרים מהסגל בעקבות פציעות הם קופצת המשולשת האולימפית חנה קנייזבה מיננקו, הקופץ לגובה יונתן קפיטולניק, וכן דיאנה ויסמן וסלאמוויט באיולין טפרי, שלא יתחרו.

רוגל נחום, המנהל הישגי לבוגרים של איגוד האתלטיקה, סיפר: "אנחנו שמחים לשוב ולהתחרות באליפות אירופה לאומות, למרות שירדנו לדרג ג' בעקבות אי ההופעה ב 2021 (בגלל נסיבות קורונה). בתחרות קבוצתית מסוג זו יצליחו הנבחרות שיעשו הכי פחות טעויות, וזו המשימה שלנו על מנת לסיים בין שלוש הראשונות בדרג שלנו".

טדסה גטהון | צילום: Maxim Dupliy

הרכב הנבחרת המלא (מקצועות אישיים):
100 מטר: בלסינג אפריפה, אילנה דורפמן
200 מטר: אביב קופלר, אילנה דורפמן
400 מטר: ערן סיבוני, ניצן אסס
800 מטר: נועם ממו, סיון אוירבך
1,500 מטר: יונתן כרמין, סיון אוירבך
5,000 מטר: טדסה גטהון, לונה צ'מטאי-סלפטר
400 מטר משוכות: נוח יאסקי, נועה לוי
100/110 מטר משוכות: דור חיון, לינוי לוי
3,000 מטר מכשולים: תומר מועלם, אדוה כהן
קפיצה לגובה: אריאל אטיאס, דניאל פרנקל
קפיצה במוט: לב סקוריש, ירדן מנטל
קפיצה לרוחק: ישי איפראימוב, רומי טמיר
קפיצה משולשת: גיא מרגלית, רומי טמיר
הדיפת כדור ברזל: מנחם מענדל חן, אסטל ולאנו
זריקת דיסקוס: דניס ואליאולין, אסטל ולאנו
יידוי פטיש: יהב אדיר, יבגניה זבולוטני
הטלת כידון: אריאל אטיאס, מרגריטה דורוז'ון
רצים ורצות נוספים שישתתפו במקצי השליחים: עדן סלע, תומס דובנוב, שגב תמיר, מוחמד אבו ענזה, עומר כץ, אלינה דרוטמן, הילני מור, שני זכאי, הילני מור



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג