המשלחת הישראלית המריאה לקרקוב לקראת המשחקים האירופיים בפולין

135 ספורטאיות וספורטאים ישראלים מ-17 ענפים שונים יתחרו במשחקים, שייערכו בפעם השלישית בהיסטוריה. המשלחת תערוך טקס זיכרון באושוויץ-בירקנאו. יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד: "יוצאים לפולין בראש מורם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
המשלחת למשחקים האירופיים בפולין | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

המשלחת הישראלית למשחקים האירופיים המראיה הערב (ראשון) לקרקוב לקראת פתיחת המשחקים. התחרויות ייערכו בין 21 ביוני ל-2 ביולי בהשתתפות 48 מדינות, 7,200 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-25 ענפי ספורט על 243 מדליות ו-124 מכסות לפריז 2024. רוב התחרויות יעניקו ניקוד לדירוג האולימפי, מספר ענפים מצומצם יוכל לספק כניסה ישירה לפריז.

ביום שלישי יתקיים טקס מרגש באושוויץ-בירקנאו בהשתתפות חברי המשלחת הישראלית. לטקס תתלווה מישראל למשלחת ניצולת השואה חנה גופרית, שהייתה הראשונה לקיים 'זיכרון בסלון' ותשתף את המשלחת בהישרדותה בהיותה בת 4 בפולין במלחמת העולם השנייה. ילווה אותה גם בנה, פרופ' עופר גפרית, וכן יופיע הזמר גיא מזיג.
יצוין כי נבחרת השחייה האמנותית אף תתחרה בעיר אושוויינצ'ם בפולין, השוכנת בסמוך למחנה ההשמדה הנורא.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: איגוד השחייה

המשלחת הישראלית למשחקים כוללת 135 ספורטאים מ-17 ענפי ספורט שונים וכן מעטפת מקצועית מלאה.
התחרויות בהן המשלחת הישראלית תיקח חלק: אתלטיקה, שחייה אמנותית, קליעה, כדורסל 3X3, סיוף, בדמינטון, טקוואנדו, טריאתלון, קרב 5 מודרני, טיפוס, קיאקים, ג'ודו קבוצתי, אופני הרים, ברייקדאנס, אגרוף, קשתות וקרטה. בענפי האגרוף והקליעה הספורטאים הישראלים יוכלו להשיג כרטיס ישיר למשחקים האולימפיים בפריז.

זו הפעם השלישית שהמשחקים האירופיים מתרחשים אחרי באקו (2015) ומינסק (2019) כשהתחרויות משמשות סימולציה של כל המערכת לקראת המשחקים האולימפיים. זוהי ההזדמנות של כל המשלחות האולימפיות ללמוד ולהשתפשף בהיבטים הרבים הכרוכים במשחקים האולימפיים, הן מקצועית והן לוגיסטית.

דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי: "אנחנו יוצאים למשחקי אירופה נבחרת גדולה במגוון רב של מקצועות וענפים ואני בהחלט מצפה לתוצאות טובות ואיכותיות של הספורטאים. מדובר בצעד משמעותי לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024 ולכן מדובר בהכנה חשובה גם לצוותים שלנו וגם לכלל המעטפת. בהצלחה לכולם "

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "משחקי אירופה שיוצאים לדרך השבוע הינם מדרגה נוספת בהכנות המקצועיות והאינטנסיביות למשחקים האולימפיים בפריז ומהווים חלק מקיץ אולימפי מאתגר וחשוב עם שש אליפויות עולם. אנחנו יוצאים לתחרויות בפולין בראש מורם, לייצג לא רק את מדינת ישראל אלא גם לזכרם של אחינו היהודים שרבים מהם הושמדו על ידי מכונת הרצח הזדונית הנאצית במחנות ההשמדה בפולין. הופעת משלחת ישראל היא ההוכחה לתקומתו של עם ישראל והספורטאים שלנו הם השגרירים הנהדרים של מדינת ישראל."



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג