על חודן של 3 אלפיות השנייה: צפו בסיום הדרמטי ב-5,000 מטר בליגת היהלום

קיילצ'ה האתיופי הקדים על קו הסיום את ג'ייקוב קיפלימו בתום דרמה מרתקת באוסלו. קרסטן וורהולם ויקוב אינגבריגטסן הרשימו עם שיאים מול הקהל הביתי. נייטון שבר שיא מסלול של בולט, ניצחונות גם לדופלנטיס, ואן ניקרק ורוחאס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הפוטו פיניש בליגת היהלום באוסלו | צילום מסך

תחרות ליגת היהלום באוסלו נערכה אמש (חמישי), ואמנם לא סיפקה שלושה שיאי עולם כמו קודמתה בפריז, אך עדיין הייתה מרתקת וכללה כמה תוצאות מהירות במיוחד. את הרגע הדרמטי של התחרות קיבלנו בריצה ל-5,000 מטר, אשר הסתיימה בפוטו פיניש בין יומיף קיילצ'ה האתיופי לג'ייקוב קיפלימו האוגנדי.

השניים חצו את קו הסיום יחד בזמן של 12:41:73 דקות, שיא מפגש והתוצאה המהירה בעולם השנה, כאשר רק לאחר בחינה מדוקדקת של תמונת קו הסיום הוכרע כי האתיופי ניצח, על חודן של שלוש אלפיות השנייה. התוצאה של שני הראשונים היא החמישית בכל הזמנים אחרי 4 הענקים: צ'פטגיי, בקלב, גבריבלאסי וקומן

מי שלהטו מול הקהל הביתי הנורווגי היו שני כוכבי המסלול המקומיים – קרסטן וורהולם ויקוב אינגבריגטסן. הראשון שבר את שיא המסלול הוותיק ואת שיא ליגת היהלום ב-400 מטר משוכות עם 46.52 שניות, התוצאה הטובה בעולם השנה. האחרון שבר את השיא האירופי ב-1,500 מטר עם 3:27.95 דקות ושניהם נראים בכושר נהדר לקראת אליפות העולם שתיערך באוגוסט בהונגריה. בריצת ה-1,500 ירדו שמונה רצים מ-3:29.50 דקות. עד היום לא ירדו יותר מ 4 רצים מהזמן הזה באותה ריצה.

לכתבות נוספות:
כבוד: לונה צ'מטאי-סלפטר וחואקין שוכמן יהיו נושאי הדגל במשחקים האירופיים בפולין
"אם אתם רוצים לרוץ רחוק, רוצו ביחד!" – על החשיבות של ריצה בקבוצה
ללמוד מהטובים ביותר: 10 טיפים לרצים ולרצות מאלוף ושיאן ישראל טדסה גטהון

וורהולם אמר בסיום: "הריצה היום הראתה שבנסיבות הנכונות אני יכול ממש לאיים על שיא העולם, אולי אפילו כבר השנה. זה היה מבאס מאוד להיות פצוע בשנה שעברה, ורציתי לוודא שאני חוזר ב"בום" גדול. עבדתי מאוד קשה כדי להצליח לחזור לרמה הזאת. כשאתה על המסלול אתה בבועה, אבל הפעם ממש הייתי יכול להרגיש את הקהל דוחף אותי בישורת. האדרנלין היה בשמיים".

עוד תוצאות מעניינות: שיא המסלול של יוסיין בולט ב-200 מטר נשבר על ידי אריון נייטון עם 19.77 שיות, שיאן העולם ב-400 מטר וייד ואן ניקרק השיג ניצחון עם 44.38 שניות, מונדו דופלנטיס הפגין עליונות כהרגלו בקפיצה במוט עם 6.01 מטר ויולמר רוחאס רשמה עוד ניצחון בקפיצה משולשת עם 14.91 מטר כבר בקפיצה הראשונה שלה.

רגע מיוחד נרשם כאשר האתיופית בירקה היילום, בת 17 בלבד, ניצחה את הריצה למרחק מייל עם 4:17:13 דקות, שיא עולם חדש לנוער (עד גיל 20) וביצוע מאוד מרשים בגילה הצעיר. מארי-ז'וזה טה לו מחוף השנהב ניצחה ב-100 מטר עם התוצאה המהירה בעולם השנה, 10.75 שניות. בהדיפת כדור ברזל לנשים היה מקרה נדיר של כמעט שיוויון בין 5 הראשונות: 19.54 מ', 19.52 מ', 19.44 מ', 19.44 מ', 19.44 מ', במה שהוכיח שוב כי יש היום חבורה גדולה של הודפות פחות או יותר שוות ביכולתן. מי שניצחה מביניהן הייתה שרה מיטון הקנדית, לפני מגי יואן האמריקאית.

תוצאות מלאות מהתחרות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג