"אם אתם רוצים לרוץ רחוק, רוצו ביחד!" – על החשיבות של ריצה בקבוצה 

מחקרים מוכיחים שכאשר רצים בצמדים או בקבוצות, אנחנו רצים יותר! מאמן הריצה אביב רודיטי מסביר למה, וגם: בחירת השותפים לריצה, על הקליקות שנוצרות בתוך הקבוצות והביטחון שנבנה יחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הודיס סינגלס ראן | צילום: צלמי שוונג

בטח שמעתם את הפתגם "אם אתם רוצים לרוץ מהר, רוצו לבד! אם אתם רוצים לרוץ רחוק, רוצו ביחד"! נשמע כמו פתגם נחמד, אבל הוא גם מגובה מחקרית.

סטראבה (Strava), למי שלא מכיר, זו רשת חברתית בה ספורטאיות וספורטאים משתפים בשגרת האימונים שלהם. על פי מחקר שנעשה על ידי סטראבה, בשנת 2022 שותפו 7 מיליארד פעילויות על ידי 100 מיליון משתמשים. סטראבה יודעת לנטר פעילויות משותפות ורואים בבירור שהמרחק והזמן היו ארוכים יותר מאשר פעילויות שבוצעו לבד.
זה נכון לגבי ריצה, הליכה וטיול. יתרה מכך, רכיבה בצמד ובקבוצה ארוכה כמעט כפליים מאשר לבד.

לכתבות נוספות בנושא:
"שונא לרוץ"- איך מתחילים לרוץ ואפילו לומדים לאהוב את זה? האזינו לפודקאסט
ששת הצעדים הראשונים שאתם חייבים לעשות כדי להתחיל לרוץ
צפו בסרטון הסיכום הרשמי של מרוץ "רצים בטוב" – מרוץ RGE נגד הבריונות

הודיס סינגלס ראן. באים לרוץ איתנו? | צילום: צלמי שוונג

בחירת השותף הנכון
לרוץ זה ספורט שדורש יציאה החוצה. לפעמים קר מידי, חם מדי או שהסתכלנו בחלון שלנו ודמיינו שרטוב וקר ובכלל נעים וזה סתם תירוץ. פה המוטיבציה מהפרטנר באה לידי ביטוי. על פי נתוני סטראבה, בחודש ינואר הקר ספורטאים בקבוצה יצאו לאימון בין 78 ל-87 אחוז יותר מאשר סוליסטים. התחייבות לשותף עוזרת לך קודם כל להופיע בבוקר ורק אז להתלונן ביחד. שיתוף הקשיים והשיח עם הפרטנר עוזרים לנו להתמודד טוב יותר מאשר היינו לבד.

אך זה לא קל לבחור את הפרטנר הנכון, הוא צריך להיות פחות או יותר באותה רמה מבחינת קצב וסבולת, וגם פרטנר שאתם מכבדים ומחבבים, ושתרצו להתחייב אליו.

ממבטו של המאמן
לנו מאמני הקבוצות יש חשיבות גדולה מאוד בניהול הקבוצה, ולא רק בהיבט האימוני וההישגי, אלא גם בהיבט הובלת הקבוצה להצלחה בכל מיני וקטורים וניהול האתגרים השונים שבדרך. לדוגמה, אם אני יודע שיש לי מתאמן חדש לאימון הקרוב, אני אצמיד אותו לאנשי "קבלת הפנים" הנכונים שאני יודע בוודאות שהם האנשים הנחמדים, הרגועים, השגרירים שלי שיגרמו לקבלת הפנים הכי טובה שיש.

אביב רודיטי. מאמן בקבוצות הריצה של הודיס סינגלס ראן | צילום: צלמי שוונג

דוגמה נוספת – לקוחות שלי שאני יודע שהם מתבלטים באימוני עליות, אימוני מהירות או ריצות ארוכות, יקחו את ההובלה ויעזרו לאחרים אשר מתקשים יותר. ויש עוד המון דוגמאות. הקסם שבקבוצה ובקהילה שנוצרת הוא שיתרונות של הספורטאי היחיד, הופכים ליתרונות של הקבוצה מבחינת ביצועים ומבחינה מנטלית.

קבוצות בתוך קבוצות
עם הזמן נוצרות קבוצות קטנות בתוך הקבוצה. לכל קבוצה יש את הייחודיות שלה. קבוצת המרתונסיטים, קבוצת המהירים, קבוצת הצעירים, קבוצת ה"פחות צעירים", קבוצת הלייף סטייל ועוד ועוד. הדינמיקה הקבוצתית מתבטאת בתחרויות בין הקבוצות, בפרגון, הערצה, לימוד והדרכה. כל תת קבוצה תורמת את היתרונות שלה לקהילה וכך מקדמת אותה עוד.

בתור מאמן, חילוק לתתי קבוצות קורה בצורה טבעית אך ניהול והובלה של החלוקה הזו למקום החיובי הוא באחריותי. תחרותיות חיובית שתרים את הקבוצה, ניהול מדיה, הרמת אירועים – אלו "משימות" שאם אמצא את האדם הנכון בתוך כל תת קבוצה, זה יתרום הרבה יותר לקבוצה מאשר אני אבצע אותן.

הודיס סינגלס ראן | צילום: צלמי שוונג

ביטחון
עוד נקודה חשובה שמקדמת את הצלחת הקבוצה – אנחנו סומכים על אנשים רק אם אנחנו מכירים אותם, ולכן חשוב ליצור אווירה של שיח פתוח, חיובי, עם ביקורת עצמית, מפרגן וכך הקבוצה תתקדם, תתעצב ותישאר חזקה.
לפעמים נעשה אירוע קבוצה וכך נכיר אחד את השני טוב יותר, ולפעמים נבצע אתגר משמעותי שיגרום לספורטאים להכיר זה את זה יותר ברגעים שצריך לצאת מאזור הנוחות.

“If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together”. מאמינים יותר עכשיו?

רוצים לרוץ עם אביב רודיטי? להרשמה לקבוצות הריצה שלנו לקראת הסינגלס ראן לחצו כאן


 

מקורות:

– Sports Psychologist Dr. Jim Afremow, The Leader’s Mind,

– ‏Year in Sport 2022,” Strava, available online at https://www.strava.com/yis-community-2022.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג