ששת הצעדים הראשונים שאתם חייבים לעשות כדי להתחיל לרוץ

רוצים לרוץ אך מתקשים לעשות את הצעדים הראשונים? לירן זמר עוזר לכם לעשות סדר ומונה את ששת הצעדים הראשונים שכל רץ מתחיל צריך לעשות - משינוי התפיסה, דרך התכנון ועד לציוד המתאים. כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הודיס סינגלס ראן | צילום: צלמי שוונג

אתם בטח שואלים את עצמכם – איך מתחילים לרוץ? אולי אתם אפילו אומרים לעצמכם: "אני לא בנוי/ה לריצה", "אין מצב שאני מצליח/ה יותר מכמה מטרים", "הלב שלי לא מסוגל לזה", "למרות שריצה נחשבת לספורט מעולה, אין מצב שאני מצליח/ה בזה", "לא ברור לי איך אנשים נהנים מזה", ועוד כל מיני משפטים שעוברים לחלקנו בראש כשאנחנו חושבים על ריצה.

ובכן, בהנחה שאין לכם שום מניעה רפואית לרוץ, ועשיתם בדיקה רפואית מוקדמת, שווה להקשיב לשלבים הבאים: מה הצעד הראשון בריצה? מה המחויבות בתהליך ריצה על מנת שהוא יצליח? ואילו טכניקות יעזרו לכם לעשות זאת?

לירן זמר רץ | צילום: פרטי

בואו נתחיל למנות את השלבים בדרך לשם:
1. קודם כל תגיעו להחלטה של הלב והראש שלכם שזה מה שאתם רוצים שילך לקרות, שאתם רצים! תספרו למוח שלכם את הסיפור שאתם רוצים שיקרה. לדוגמה: "בעוד כשלושה חודשים אני מצליח/ה לרוץ 5 ק"מ רצוף ללא הפסקה". כשהמילים יוצאות, המוח שומע, והגוף מיישם.

2. מצאו לכם "מישהו לרוץ איתו" – מאמן/ת שמביאים עבורכם את המקצועיות ואת האנרגיה כדי שזה יקרה, ולמי שאוהב ב"חברותא" שירים טלפון וירשם לקבוצה, כי לפעמים ביחד הרבה יותר טוב מאשר לבד. המאמן/ת והקבוצה הם כוח מניע נהדר לתהליך מהסוג הזה.

הודיס סינגלס ראן | צילום: צלמי שוונג

3. הציבו ביחד עם המאמן/ת מטרות ראליות שתוכלו לעמוד בהם מבחינת היכולות הגופניות וגם מבחינת הלוגיסטיקה של הזמן שלכם. ככל שתדייקו בניהול מטרות ריאליות, כך רמת המוטיבציה תעלה ותצליחו להשיג אותן. בדקו עם המאמן/נת שהתכנית מותאמת עבורכם גם אם אתם חלק מתוך קבוצה. ההתאמה האישית היא זו שתבנה את התשתית בצורה הטובה ביותר ותביא להתקדמות. כל בניין בנוי מיסודות קטנים המכילים את השלם הגדול, והבסיס הוא סופר משמעותי. חלק מהבסיס זו צמיחה הדרגתית לעבר מטרה גדולה.

4. בחלק הפרקטי – על מנת להתחיל לרוץ, חשוב להתחיל עם תרגילי חימום כדי להכניס את השרירים למצב המתאים. לאחר מכן, יש להתחיל בקצב איטי ויציב, ולהגדיל את המהירות והמרחק במהלך הזמן. כשמתחילים בכל הכוח ולא בונים את הריצה, הגוף מגיב בהתאם, המוח מתייאש והתוצאה היא חוסר התמדה. גם אם נראה לכם שלגוף סבבה, ואתם רוצים לתקתק את המרחקים ולהירשם למרוץ המאתגר יותר, חשבו פעמיים על התמונה הרחבה.

כיף לרוץ ביחד. סינגלס ראן 2022 | צילום: צלמי שוונג

5. קנו לכם בגדים ונעליים שיתאימו לפעילות, וגם כאלה שיעשו לכן חשק לצאת לריצה. חשוב וכדאי גם ללבוש מכנסי ריצה ונעלי ריצה תואמי פעילות, ובמידת הצורך והרצון להשתמש בשעון אימון.

6. הקפידו לשתות מים בהתאם להוצאה האנרגטית, לתחזק את הגוף ולהקשיב לו תוך כדי אימון ולאחריו כדי למנוע פציעות שינטרלו אימונים רציפים. אימון שאינו רציף מוריד לעיתים את רמת המוטיבציה להמשך ולכן זה סופר משמעותי לשים לב לכך שמתחילים לרוץ.

רוצים לרוץ עם לירן זמר? להרשמה לקבוצות הריצה שלנו לקראת הסינגלס ראן לחצו כאן

לירן זמר רץ | צילום: פרטי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג