הצגה בפריז: שלושה שיאי עולם נשברו בערב אחד בליגת היהלום. צפו!

ערב היסטורי של אתלטיקה! פיית' קיפייגון הדהימה עם שיא עולם ב-5,000 מטר, רק שבוע אחרי ששברה את השיא ב-1,500 מטר, לאמצ'ה גירמה שבר שיא בן 19 שנה ב-3,000 מכשולים ויקוב אינגבריגטסן קבע שיא בריצה ל-2 מייל. צפו בשיאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פיית' קיפייגון | צילום: Shutterstock

שבירת שיא עולם באתלטיקה היא אירוע היסטורי שלא מתרחש בכל יום. שני שיאי עולם באותו יום הוא כבר אירוע נדיר יחסית. אז מה תגידו על שלושה שיאי עולם שנקבעים באותו ערב בזה אחר זה? זה בדיוק מה שקרה אמש (שישי) בתחרות ליגת היהלום בפריז, כשהמסלול נשרף עם שיאי עולם ב-5,000 מטר לנשים, ב-3,000 מטר מכשולים לגברים והתוצאה הטובה ביותר בעולם ב-2 מייל לגברים.

פיית' קיפייגון הקנייתית שברה רק לפני שבוע את שיא העולם במקצוע החזק שלה, 1,500 מטר, וכעת הדהימה עם דאבל ושיא עולם ב-5,000 מטר, כשקבעה 14:05.20 דקות, שיפור של 1.42 שניות לשיא הקודם של לטסנבט גידיי. גידיי עצמה נתנה קרב נהדר לקיפייגון על המסלול, אולם נכנעה בסיום וסיימה במקום השני עם 14:07.79 דקות. הדבר המדהים הוא שקיפייגון, אלופה אולימפית פעמיים ברציפות ב-1,500 מטר, כלל לא מתמחה ב-5,000 מטר ולא רצה אותו כלל בשנים האחרונות, אולם הקפה אחרונה בקצב מסחרר של 60 שניות עשתה את העבודה עבורה.

בסיום אמרה קיפייגון: "זה היה ממש משוגע, אני יכולה להגיד שאני כל כך מאושרת ונרגשת כרגע, לרוץ ככה ולשבור שיא עולם שוב זה משהו מיוחד, ואני פשוט מודה לאלוהים". כשנשאלה מה תכננה לריצה הפתיעה בתשובהת: "לא הייתה לי שום תכנית מרוץ בראש, רק לבוא לכאן וליהנות מהאירוע, ליהנות מהריצה ולכן זה היה מדהים לרוץ כזה מהר. אתמול הייתי קצת לחוצה בגלל שזה מרחק ארוך, שהרבה שנים לא עשיתי". ועל הדאבל הצפוי לה באליפות העולם אמרה: "המטרה העיקרית שלי עכשיו היא לשמור על התואר שלי ב-1,500 באליפות העולם בבודפשט, ונראה מה יהיה מעבר לזה".

ריצת ה-3,000 מכשולים הייתה מהירה לא פחות, כאשר האתיופי לאמצ'ה גירמה שבר שיא בן 19 שנה שהיה שייך לקטארי-קנייתי סייף סאעד. בהקפה האחרונה, כאשר הנוות הירוקות נדלקו לצד המסלול והראו את קצב שיא העולם, היה נראה שגירמה רק מגביר והולך על השיא בכל הכח. הוא קבע 7:52.11 דקות ושיפר בכשנייה וחצי את השיא שעמד על 7:53.64 דקות.

אם כל זה לא מספיק, קיבלנו הוכחה נוספת ליכולת המטורפת של יקוב אינגבריגטסן. האלוף האולימפי ואלוף העולם הנורווגי זינק לריצת ה-2 מייל ושרף את המסלול כשקבע 7:54.10 דקות, שיפור של יותר מ-4 שניות לשיא מ-1997 של הקנייתי דניאל קומן. אינגבריגטסן הוא השיאן העולמי גם ב-1,500 מטר באולם ואלוף העולם ב-5,000 מטר, ו-2 מייל מקבילה ל-3.2 ק"מ.

יש לציין כי מדובר במרחק בו לא מוכר שיא עולם רשמי על ידי התאחדות האתלטיקה העולמית, אלא "התוצאה הטובה בעולם", אולם אין זה מפחית מההישג. בסיום אמר הנורווגי: "הרגשתי כבר אחרי המייל הראשון ובנקודת ה-2 ק"מ שאני בקצב הנכון, אבל אף פעם אי אפשר לדעת אם זה יכה בך בפנים. היה ערב טוב מאוד, זה מרוץ שנותן לי תמונת מצב טובה לגבי איפה אני נמצא כרגע, כמה אני טוב כרץ, הרבה תשובות טובות. אני יודע מה אני מסוגל לעשות באימונים, אבל זה דבר אחר לעשות את זה בתחרות, ואני שמח שעשיתי זאת הערב, מול אצטדיון מלא ועם קהל נהדר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג