כבוד: לונה צ'מטאי-סלפטר וחואקין שוכמן יהיו נושאי הדגל במשחקים האירופיים בפולין 

הרצה הבכירה של ישראל נבחרה להוביל את המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה שייערך בשבוע הבא בקרקוב, לצד שחקן הכדורסל 3X3. עוד לפני כן, תערוך המשלחת הישראלית טקס זיכרון באושוויץ-בירקנאו 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: NYRR; NN Running Team

האתלטית והרצה למרחקים ארוכים לונה צ'מטאי-סלפטר ושחקן נבחרת ה-3X3 בכדורסל, חואקין שוכמן, נבחרו להיות נושאי הדגל ולהוביל את המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה המרגש על אדמת פולין במסגרת המשחקים האירופאיים שייפתחו בשבוע הבא.

המשחקים הם אירוע רב ענפי המתקיים כל ארבע שנים ומשמשים מעין "ניסוי כלים" ובה מתחרים כמעט בכל הענפים האולימפיים באירוע רחב היקף, הן בכמות הספורטאים והן במגוון הענפים, שכולל פרט לאתלטיקה (תחרות קבוצתית) וכדורסל 3X3 גם ג'ודו, אופניים, אגרוף, בדמינטון, שחייה אמנותית, טקוואנדו, טריאתלון, טניס שולחן, טיפוס, סיוף, קשתות ועוד.

השנה, זו פעם ראשונה במשחקי אירופה שיהיו שני נושאי דגל – אחד מכל מגדר, בדומה לנוהג שהחל במשחקים האולימפיים האחרונים בטוקיו, אז נשאו את הדגל הישראלי יעקב טומרקין וחנה קנייזבה-מיננקו. צ'מטאי-סלפטר, אלופת אירופה ומדליסטית אליפות העולם, הוכתרה כספורטאית המצטיינת של ישראל ב-2022 על ידי הוועד האולימפי ונמצאת בתקופה מצוינת גם לאחרונה, אחרי שסיימה באפריל האחרון במקום השלישי במרתון בוסטון. במשחקים האירופיים אין ריצת מרתון או 10,000 מטר והריצה הארוכה ביותר היא ל-5,000 מטר על המסלול.

המשלחת הישראלית תמריא לפולין ביום ראשון (18.6) ויומיים לאחר מכן, ב-20.06 יתקיים טקס מרגש באושוויץ בירקנאו, בהשתתפות כלל 200 חברי המשלחת. בסה"כ במשחקים האירופאיים יקחו חלק 7,200 ספורטאיות וספורטאים מ-48 מדינות, שיתחרו על 243 מדליות ו -124 מכסות לפריז 2024.

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "משלחת ישראל למשחקי אירופה הינה יריית הפתיחה לקראת הזנקת השנה האולימפית בדרך לפריז 2024 כשהמשלחת גדולה והאיכותית שלנו תתחרה ב 17 ענפים שונים.
משחקי אירופה השנה מאגדים בתוכם 12 אליפויות אירופה ומספר רב של תחרויות בהן ניתן לצבור נקודות בדרך להשגת הקריטריון האולימפי. מאחל הצלחה למשלחת לספורטאים המאמנים וצוות המעטפת".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג