מוכן לטור דה פראנס: פוג'צאר הרשים וניצח לראשונה מאז הפציעה, התרסקות לאוונפול

אחד המועמדים לניצחון בטור השלים דאבל באליפות סלובניה. אוונפול התרסק באליפות בלגיה נגד השעון ופינה את המקום לוואן ארט, אולם ניצח באליפות הכביש. וגם: ניצחונות לאלמיידה, דרק ג'י וגאנה. סיכום אופניים שבועי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טאדיי פוגצ'אר | צילום: Ray Rogers, Wikimedia

סוף שבוע של אליפויות לאומיות הגיע היום (ראשון) לסיומו והיה הישורת האחרונה שעל ההכנות לקראת הטור דה פראנס שיוזנק ביום שבת הקרוב. הבשורה הגדולה הגיעה מכיוונו של טאדיי פוגצ'אר, שלאחר חודשיים של העדרות, חזר להתחרות לראשונה מאז פציעתו בליאז'-בסטון-ליאז', וזכה בקלות באליפות סלובניה נגד השעון. לאור היעדרם של שאר הרוכבים הסלובנים הבכירים, קשה להעריך מה בדיוק כושרו של פוג, שניצח בקטע הררי באורך של 15.7 קילומטרים בפער של למעלה מחמש דקות.

עם זאת, ראוי לציין שמדובר במסלול זהה לזה ששימש את אליפות סלובניה ב-2020, אז פוגצ'אר רכב את המרחק דקה וחצי לאט יותר. פוגצ'אר ניצח כצפוי גם במרוץ הכביש, כאשר ברח מוקדם יחד עם לוקה מצגץ, והשאיר אותו מאחור בעלייה האחרונה. זו הפעם הראשונה שפוג זוכה באליפות סלובניה במרוץ כביש.

לכתבות נוספות בנושא:
איתמר איינהורן אלוף ישראל באופני כביש שנה שנייה ברצף, אנטוניה רזניקוב הדהימה אצל הנשים
בלי הטור, בלי חוזה, עם חלום: האם זהו סוף הקריירה של כריס פרום?
הפתעה: כריס פרום מחוץ לטור דה פראנס, אף ישראלי לא בסגל IPT לראשונה מזה 3 שנים
עדיין לא צפיתם בסדרה החדשה של נטפליקס על הטור דה פראנס? אולי הגיע הזמן 

זוגתו של פוגצ'אר, אורסקה זיגרט, סיימה את המסלול שמונה דקות וחצי לאט יותר מפוגצ'אר, זמן שהספיק לה להגן על תוארה בנג"ש ולהשלים דאבל משפחתי, עם זמן שהיה מציב אותה במקום ה-11 בין הגברים. במרוץ הכביש היא סיימה שנייה.

התחרות המעניינת ביותר בשבוע האליפות הלאומיות הייתה אמורה להיות בבלגיה עם המאבק בין וואט ואן ארט לרמקו אוונפול. אבל, אוונפול נפל בתחילת המסלול במרוץ נגד השעון וסיים רק רביעי. עבור ואן ארט מדובר בזכייה שלישית באליפות בלגיה. במרוץ הכביש, ואן ארט ניסה לברוח מההתחלה לשאר המתחרים, אבל בסוף היה זה אוונפול שהצליח בקילומטרים האחרונים לברוח ולנצח בספרינט לקו הסיום. אצל הנשים, לוטה קופקי הביסה כצפוי את המתחרות וזכתה בדאבל – תואר חמישי ברציפות בנג"ש ושלישי במרוץ הכביש.

אנמיק ואן ולוטן עדיין מחפשת את הניצחון המאה בקריירה שלה, לאחר שסיימה רק שלישית באליפות הולנד נגד השעון וחמישית במרוץ הכביש. ריאנה מרקוס, שבשנה שעברה זכתה באליפות הכביש, הקדימה בנג"ש את הרוכבת הטובה בעולם דמי וולרינג, שזכתה בהמשך באליפות הכביש, בפעם הראשונה בקריירה שלה.

יומבו ויסמה ההולנדית השיגה דאבל לאומי כשיוס ואן אמדן בן ה-38 זכה בפעם השלישית בתואר בנג"ש, 13 שנה לאחר זכייתו הראשונה, ודילן ואן ברלה ניצח במרוץ הכביש. מתיו ואן דר פול סיים שלישי. רוכב נוסף של הקבוצה ההולנדית, אטילה וולטה, השיג דאבל בהונגריה.

פיליפו גאנה, הרוכב הטוב בעולם נגד השעון, זכה בפעם הרביעית בתואר באיטליה. גם אליסה לונגו בורגיני ניצחה בפעם הרביעית ברציפות והשביעית בסך הכל בתואר הלאומי נגד השעון, ולאחר מכן השלימה דאבל וזכתה בפעם הרביעית במרוץ הכביש. סימונה ולאסקו זכה במרוץ הכביש, ההישג הטוב בקריירה שלו (לכתבה המסכמת את אליפות איטליה).

חברו של גאנה בקבוצת איניוס גרנדירס, יונתן קסטרוויחו, זכה בפעם השניה בקריירה שלו באליפות ספרד נגד השעון, בזמן שמריה בניטו הדהימה את מאווי גארסיה והקדימה אותה בשנייה. גארסיה התנחמה לאחר מכן בזכייה באליפות הכביש.

הרוכבים הבכירים של UAE הרשימו גם מחוץ לסלובניה, כשז'ואאו אלמיידה וברנדון מקנולטי מנצחים בפורטוגל ובארה"ב. קלואי דייגרט זכתה בפעם השניה בקריירה באליפות ארה"ב בנג"ש ופעם ראשונה במרוץ הכביש. מרלנה רויסר, שבדיוק זכתה בטור של שוויץ, זכתה גם באליפות הכביש הלאומית.

הצלחות נרשמו גם לרוכבים של ישראל פרמייר טק. דרק ג'י, הכוכב הגדול של הג'ירו האחרון שאף זכה להארכת חוזה יוקרתית, זכה שנה שנייה ברציפות באליפות קנדה נגד השעון, ואנה קייזנהופר זכתה בתואר באוסטריה, בו זכתה שלוש פעמים ברציפות בין 2019-2021.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג