בתום קרב מרתק: סימונה ולאסקו ניצח באליפות איטליה באופני כביש, לורנצו רוטה שני

סוף השבוע שלפני הטור דה פראנס מוקדש לאליפות הלאומית, ובאיטליה קיבלנו אליפות נהדרת ורוויה ברוכבים איכותיים שנאבקו על התואר, שהוכרע בספרינט פיניש נהדר ממש על קו הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סימונה ולאסקו | צילום: Peter Edmondson, wikimedia

סוף השבוע האחרון של חודש יוני הוא סופשבוע מיוחד בעולם האופניים. רגע לפני פתיחתו של הטור דה פראנס, אין בו מרוצים בינלאומיים, אך יש בו המון גאווה. זהו סוף השבוע שבו ברבות ממדינות אירופה, וגם בישראל, נקבעים לובשי חולצות האלוף לשנה הקרובה. אחרי שתמה האליפות כאן בארץ (לסיכום אליפות ישראל כנסו לכתבה המלאה), זמן להתמקד באליפות מרתקת נוספת שנערכה בסוף השבוע – אליפות איטליה.

קיים שוני רב בין אליפות איטליה לאליפויות לאומיות אחרות. אם בצרפת, בלגיה והולנד ניתן לראות באליפות ארבע עד שש קבוצות עיקריות. הרי שבארץ המגף אין כמעט קבוצות מקומיות מדרג ראשון, והקבוצה המשמעותית היחידה מדרג שני היא Bardiani, המכונה גם Team Green.

לכתבות נוספות בנושא:
איתמר איינהורן אלוף ישראל באופני כביש שנה שנייה ברצף, אנטוניה רזניקוב הדהימה אצל הנשים
בלי הטור, בלי חוזה, עם חלום: האם זהו סוף הקריירה של כריס פרום?
עודד קוגוט ורותם גפינוביץ' הוכתרו כאלוף ואלופת ישראל ברכיבה נגד השעון
הפתעה: כריס פרום מחוץ לטור דה פראנס, אף ישראלי לא בסגל IPT לראשונה מזה 3 שנים

עם זאת, אין כמעט קבוצת World Tour ללא ייצוג של שניים-שלושה רוכבים באליפות איטליה. הדבר מקשה על הרוכבים, שכן אין למעשה תמיכה של קבוצה עם אינטרס של ממש, אלא כל אחד לעצמו, או מקסימום מקבל עזרה מבן קבוצה אחד בלבד. בנוסף, רוכבים איטלקים רבים יבחרו האם להשתתף או שלא על סמך המסלול ואופיו.

אם אנחנו מדברים על המסלול השנה, הרי שהאיטלקים בחרו במסלול בסגנון המתאים לאליפויות עולם או לקלאסיקות – עם גבעה אחת קטנה שאפשר לצאת ממנה בכוח מלא ולהשאיר את כולם מאחור; אך הפיניש עצמו מגיע אחרי כ-4 ק"מ של מורד טכני תלול עם ישורת של 500 מטר שמתאימה לספרינט קלאסי מבין אלו שיגיעו יחדיו.

כ-40 ק"מ לסיום, התגבשה קבוצת בריחה של 3 רוכבים בקידמת המרוץ – לורנצו רוטה מקבוצת Intermarché – Circus – Wanty הבלגית, פיליפו מאגלי במדי קבוצת Bardiani ואת Astana מוביל סמאולה בטיסטלה. הפער נע בין דקה ל-40 שניות מקבוצת הרדיפה שכוללת בתוכה את מתאו טרנטין מקבוצת UAE. לאורך כל הזמן נראה בטיססטלה כועס על שותפיו לבריחה, מאיץ בהם לעבוד, לעיתים לוקח תור כפול לפנים, כל זה במטרה לשמור על הפער.

נראה היה שקבוצת הרדיפה עובדת חזק, אך לא סוגרת ממש, במהלך כמו מתואם יצא כריסטיאן סבארלי בן קבוצת Alpecin-Deceuninck במתקפה כדי לסגור את הבריחה ובקצב מהיר מאד. באותו הזמן תקף לורנצו רוטה והצליח לייצר פער של כ-15 שניות על שני חבריו לבריחה.

12 ק"מ לסיום הבריחה נסגרה, ולא רק על ידי סבארלי, שישה רוכבים רדפו אחרי רוטה: צמד רוכבים מקבוצת UAE: טרנטין ודוידה פורמולו, צמד רוכבי Astana: בטיסטלה וסימונה ואלסקו, מאגלי מבארדיאני וסבארלי מדקוניק. 8 ק"מ לסיום בטיסטלה סבל מהתכווצות ונשר לאחור ובמקביל החבורה תפסה את רוטה. לפני הגבעה האחרונה, 2 ק"מ לערך של טיפוס, הם חצו עוד כפר מהמם, והתחילו לטפס כולם ביחד. אחרי 222 ק"מ, נשאר מורד אחרון מהיר של כ-4 ק"מ וקטע טכני בסיומו הספרינט פיניש.

גם במורד השישה רכבו יחד, בקצב מהיר למרות העייפות. 3 ק"מ לסיום, כולם כבר ראו את הסוף, ו-ולאסקו ישב מאחור וחיכה לרגע הנכון. 120 מטרים לסיום, הוא יצא קדימה ופשוט חלף על פני כולם. הוא לא היה מועמד של ממש לניצחון במרוץ הזה; השמות האחרים בבריחה גדולים יותר, אבל זה הקסם של אליפויות לאומיות, במיוחד במדינה שהיא הלב של עולם האופנים ובלי ייצוג קבוצתי של ממש.

תוצאות מלאות חמשת הראשונים:
1. סימונה ולאסקו – 5:37:32 שעות
2. לורנצו רוטה – זמן זהה
3. כריסטיאן סבארלי – זמן זהה
4. פיליפו מאגלי – זמן זהה
5. מתאו טרנטין – 0:01+ שניות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג