הפתעה: כריס פרום מחוץ לטור דה פראנס, אף ישראלי לא בסגל IPT לראשונה מזה 3 שנים

מי שזכה ארבע פעמים בטור נותר מחוץ לסגל של ישראל פרמייר טק מסיבות מקצועיות, גם עומר גולדשטיין נותר בחוץ וקטע רצף כחול-לבן. מנהל הקבוצה צ'ל קלסטרום: "הבחירה לא הייתה פשוטה, אבל אני מרגיש שבחרנו את אלו שמתאימים ביותר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הסגל של ישראל פרמייר טק לטור דה פראנס | צילום: IPT

הסגלים הרשמיים לטור דה פראנס מתחילים להתפרסם והבוקר (שישי) התפרסם הסגל של ישראל פרמייר טק למרוץ היוקרתי מכולם, ובו שתי כותרות גדולות. הראשונה והמשמעותית מכולן בזירה העולמית היא שכריס פרום, אלוף הטור דה פראנס ארבע פעמים ומי שהגיע לקבוצה במיוחד בשביל הטור, נותר מחוץ לסגל הקבוצה. השנייה והמקומית עבור ישראל – לראשונה מזה שלוש שנים לא תהיה נציגות לרוכב ישראלי בטור דה פראנס, לאחר שעומר גולדשטיין נותר גם הוא מחוץ לסגל.

ההחלטה של הצוות המקצועי בישראל פרמייר טק לגבי פרום היא מקצועית בלבד, ולא מן הנמנע שבגילו המתקדם כבר חזינו בו רוכב בפעם האחרונה בטור דה פראנס. אי הכללתו של פרום מסמלת כנראה שינוי כיוון בקבוצה. כשהוא הצטרף ל-IPT בסוף 2020 המטרה המוצהרת שלו הייתה לנסות לזכות פעם נוספת בחולצה הצהובה. אבל הבריטי הוותיק מעולם לא התאושש מהפציעה הקשה שקטעה את הקריירה שלו. בשבוע האחרון התראיין ואמר שהמטרה שלו היא לנסות לזכות בקטע בטור, אם ייבחר. ההחלטה שלא להכלילו, וכך גם את עומר גולדשטיין ויאקוב פוגלסנג, מראה שהקבוצה כבר לא מסתכלת מעבר לפרמטרים המקצועיים.

כריס פרום | צילום: נועה ארנון

עומר גולדשטיין מסר עם פרסום הסגל: "ברור שאני מאוכזב. רציתי לחזור ולהתחרות במרוץ האדיר הזה אני מרגיש שאני חוזר לעצמי אחרי הבעיות הבריאותית שחוויתי וקצת עצרו אותי השנה. אבל עם כל האכזבה, אני מכבד את החלטת הצוות המקצועי ומאחל בהצלחה מכל הלב לחברים שלי שיתחרו בטור דה פראנס".

גולדשטיין חווה חוסר מזל העונה עם כמה בעיות בריאותיות – הוא חלה לפני טור רואנדה ונאלץ לוותר על הטור, ולצערו שוב עבר כמה בעיות בריאותיות שגזלו ממנו כמה שבועות של מרוצים בין מאי ועד אמצע יוני. בטור אוקיטני האחרון היא חזר והראה שאכן הוא חוזר לכושר, אבל לבסוף נותר בחוץ. עם זאת, כפי שכבר קרה בעבר, אם רוכב או שניים בהרכב יאלצו לוותר על הטור ברגע האחרון מסיבה בריאותית – הוא ייקרא לדגל.

כזכור, גיא ניב, שפרש מרכיבה מקצוענית בתום העונה שעברה, היה הישראלי הראשון שרכב בטור דה פראנס במרוץ של 2020. ב-2021 היה זה גודלשטיין שייצג את ישראל במרוץ והוא גם זה שהיה אמור לרכוב אשתקד, אולם בעקבות חשיפה לקורונה הוא יצא מהסגל, גיא ניב הוקפץ ברגע האחרון ושמר על רצף של שלוש שנים בהן רוכב כחול-לבן על הבמה הגדולה בעולם. רצף שנקטע כאמור השנה.

עומר גולדשטיין | צילום: ספרינט סייקלינג

מייק וודס הקנדי, שנמצא בכושר טוב וניצח השבוע בטור דה אוקיטני, שוב יוביל את הקבוצה ויהיה על הנייר מועמד לדירוג הכללי, אבל ההיסטוריה לא מספקת הרבה סיבות לאופטימיות בזווית הזאת. אם יצליח לא לאבד זמן בתחילת המרוץ, אז הקבוצה תעבוד עבורו בתקווה לטופ 10. אם וודס לא יצליח להוות איום בדירוג הכללי, הוא ינסה לזכות בקטעים בהרים. וזה ישחרר גם את דילן טאונס, אוגו אול ואת סיימון קלארק. קורבין סטרונג ינסה להפתיע את הספרינטרים בקטעים השטוחים.

"אנחנו נזנק לטור דה פראנס בשבת הבאה עם הרכב חזק ואגרסיבי שבו לכל אחד משמונת הרוכבים שלנו יש את היכולת להילחם על ניצחונות אמר המנהל הספורטיבי של הקבוצה, הבלגי ריק וורברוגה. "אני מצפה שנבוא לטור דה פראנס עם נחישות, אגרסיביות והתחושה שהכל אפשרי שהפגנו בג'ירו דה איטליה האחרון". כזכור, בג'ירו, הדהימה הקבוצה עם סדרת בריחות שהסתיימה בשישה פודיומים, ארבע מהם של הקנדי הצעיר דרק ג'י.

"אני ממש נרגש לקראת הטור הזה" אמר וודס שאך לפני מספר ימים ניצח בטור אוקיטני בדרום צרפת ומגיע בכושר נהדר כרוכב המוביל של הקבוצה . "קיבלתי המון בטחון מהניצחון האחרון. יש לא מעט קטעים בטור "שתפורים עלי" ואני הולך לרכוב מאד אגרסיבי".

הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס: "הניצחונות הגדולים של הקבוצה בטור דה פראנס 22 בהחלט העלו את הרף לגובה מאד מאתגר אבל אנחנו מגיעים עם הרכב חזק שכבר רכב, התחרה והצליח ביחד. אני חושב שההרכב המוכשר הזה יפתיע לא מעט צופים בטור הזה. אנחנו מוכנים ומזומנים לטור מלהיב".

"בחירת הרוכבים לטור מתוך שורת המועמדים הסופיים לוותה בהתלבטויות לא קלות", גילה מנהל הקבוצה צ'ל
קרלסטרום: "זה בהחלט לא פשוט לבחור את השמונה שלנו לטור ולוותר לבסוף על כמה מועמדים ראויים וטובים אחרים, אבל אני מרגיש שבחרנו את אלו שמתאימים ביותר לאתגרים המיוחדים של הטור הקרוב. העובדה שנאלצנו לעבור תהליך התלבטות ממושך ויסודי כזה היא עדות לעומק ולאיכות הסגל של הקבוצה. אין מנוס, בסופו של יום יש רק שמונה מקומות בהרכב, אבל אני משוכנע שבחרנו את אלו שיוכלו להשיג לנו א התוצאות הטובות ביותר".

סגל ישראל פרמייר טק המלא: גוויל בויווין (קנדה), סיימון קלארק (אוסטרליה), אוגו אול (קנדה), קריסטס נילאנדס (לטביה), ניק שולץ (אוסטרליה), קורבין סטרונג (ניו זילנד), דילן טאונס (בלגיה), מייק וודס (קנדה)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ש הגיב:

    3 רוכבים מקנדה 2 מאוסטרליה 1 מניו זילנד 1 מבלגיה
    1 מלטביה

    מה קשר לישראל?
    זה יותר קנדה פרמייר טק.

    אבל כספי ממשלת ישראל משלמים על זה

    1. ארציאלי יעקב הגיב:

      קבוצה מקצוענית פרטית. הממשלה לא תומכת . תדייק

      1. ש הגיב:

        מציע שתבדוק אם אין חסות של לא מעט מיליונים ממשלת ישראל, משרד התיירות.
        אולי תופתע.

        1. איש ברזל הגיב:

          ממש לא!

  • איש ברזל הגיב:

    מאכזב מאוד

  • תומרידה הגיב:

    מבאס מאוד .

  • שמעון הגיב:

    הגיע הזמן שהקבוצה מתחשבת בשיקולים מקצועיים בלבד ולא "בשמות". לרוכבים הישראלים יהיו עוד הרבה הזדמנויות. הם צעירים ויש לפניהם עוד הרבה שנות רכיבה. הקבוצה צריכה להשיג תוצאות כדי לחזור לדירוג הבכיר בעוד 3 שנים וזה מה שחשוב

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52