איתמר איינהורן אלוף ישראל באופני כביש שנה שנייה ברצף, אנטוניה רזניקוב הדהימה אצל הנשים

הרוכב של ישראל פרמייר טק ניצח בספרינט לסיום המרוץ בן 162 ק"מ, והקדים את חברו לקבוצה גיא שגיב כדי לשמור על התואר. נדב רייסברג סיים שלישי. אצל הנשים, אלופת הישראמן הפתיעה את הרוכבות המקצועניות והוכתרה לראשונה בקריירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איתמר איינהורן | צילום: נועה ארנון

אחרי הקרב המרתק באליפות ישראל ברכיבה נגד השעון אתמול, קיבלנו היום (שבת) באורים קרב מרתק לא פחות באליפות ישראל באופני כביש. אצל הגברים, איתמר איינהורן שמר על תוארו וניצח במקצה בו הייתה שליטה מוחלטת לרוכבי ישראל פרמייר טק, בעוד אצל הנשים הייתה זו הטריאתלטית אלופת הישראמן אנטונינה עם ניצחון מרשים.

במקצה העלית לגברים למרחק 162 ק"מ, היה ברור כבר למן הפתיחה לאן הרוח נושבת. שלישיית הישראלים הבכירים של IPT – גיא שגיב, איינהורן ועומר גולדשטיין יצרו קבוצת בריחה משולשת. בחלוף הקפה רדפו והצטרפו אליהם שלושת רוכביה הצעירים של קבוצת הפיתוח של IPT – אלוף ישראל נגד השעון מאתמול עודד קוגוט, נדב רייסברג שזכה לחוזה מקצועני ראשון ממש השבוע ורותם טנא.

לכתבות נוספות:
בלי הטור, בלי חוזה, עם חלום: האם זהו סוף הקריירה של כריס פרום?
עודד קוגוט ורותם גפינוביץ' הוכתרו כאלוף ואלופת ישראל ברכיבה נגד השעון
הפתעה: כריס פרום מחוץ לטור דה פראנס, אף ישראלי לא בסגל IPT לראשונה מזה 3 שנים

מאותו רגע, השאלה היחידה הייתה מי מהם ינצח. גיא שגיב, שידע עד כמה מסוכן איתמר איינהורן במאוצי סיום, שמר את ההתקפות שלו להקפת הסיום, אבל איינהורן הצליח להדוף אותן בזו אחר זו – וניצח בסיום עם ספרינט אחד חזק אחרון אחרי 3:45:41 שעות. רייסברג הגיע שלישי, כשש שניות אחרי המנצחים.

"זו הרגשה נהדרת להגן על התואר" אמר איינהורן בסיום: "וזו הרגשה מצוינת לא פחות שלקחנו את כל המקומות הראשונים. אני גאה ללבוש את חולצת אלוף ישראל במירוצי הקבוצה ברחבי העולם לפחות לעונה נוספת". עוד סיפר על התנהלות המרוץ: "זה היה מרוץ הפכפך עם הרבה התקפות, לא בדיוק ידענו מה הולך להיות, הקבוצה שלטה טוב במרוץ ובהקפה האחרונה התחלנו את המשחקים בינינו, החבר'ה התקיפו, ניסיתי לשמור כוח כיאה לספרינטר, ובסופו של דבר היו לי באמת מספיק רגלייפ לספרינט כדי לנצח. שמח שחברי קבוצה מסביבי על הפודיום".

במקצה העלית לנשים, שאורכו היה 110 ק"מ (4 הקפות של המסלול במקום 6 של הגברים), הפתיעה רזניקוב הטריאתלטית הוותיקה את כל הרוכבות המקצועניות והצעירות ממנה. כמי שרגילה לרכיבות ארוכות יותר באיש ברזל ובאולטרה מן (בו זכתה כסגנית אלופת העולם), האילתית לא השאירה את הקרב לספרינט אחרון וברחה קודם לכן, כבר בהקפה הראשונה, וזאת על אף תאונה ונפילה שחוותה בתחילת המרוץ.

מרגע הבריחה, היא פשוט לא הביטה לאחור וסיימה את המסלול ב-3:05:34 שעות, לפני נופר מעוז עם 3:11:54 שעות ורותם גפינוביץ', האלופה נגד השעון ומי שהייתה הפייבוריטית גם היום, עם 3:11:55 שעות.

"הכל הלך בדיוק לפי התכנית", סיפרו רזניקוב ומאמנה אבי חיים לשוונג: "ישבנו וחשבנו איך אפשר לנצח את רותם, ידענו שיש לי סבולת יותר מאשר לרוכבות אופניים, כי הן רגילות לדבוקה, אז ניסיתי לברוח להן. עליתי מהר על האופניים אחרי התאונה שהייתה לי בהתחלה, תפסתי את שאר הרוכבות, לא הצלחתי לברוח בתקיפה בפעם הראשונה, אבל בפעם השנייה כבר כן הצלחתי".

אנטונינה רזניקוב | צילום: צלמי שוונג

"ישבתי על 200 וואט, עבדתי כמו שאני עובדת באיש ברזל, ורכבתי שלושה סיבובים לבד", הוסיפה האלופה הטרייה: "חשבתי באיזה שלב שהנה הן יתחילו לעבוד ביחד וישיגו אותי, אבל זה לא קרה. זו פעם ראשונה שאני אלופת ישראל באופניים, זה היה חלום שלי, רציתי חולצת אלופה. אתמול ישבנו וראינו את הסדרה על הטור דה פראנס בנטפליקס 8 שעות, זו הייתה ההכנה המנטלית".

תוצאות נוספות:
גברים עד גיל 23 – 138 ק"מ
1. יונתן אבודרהם – 3:11:36
2. גיא תימור – 3:14:39
3. אמרי פיינגזיכט – 3:14:40

נשים עד גיל 23 – 82.8 ק"מ
1. אורי בש דובינסקי – 2:23:23
2. מעין צור – 2:23:24
3. עפרי גולדמן – 2:25:12

נוער (18-17) – 110 ק"מ
1. מטר פרץ הרדאבל – 2:37:40
2. רועי בן ארי – 2:39:07.7
3. איתמר מלכי – 2:39:07.8

נערות (18-17) – 55.2 ק"מ
1. נעה שויקי – 1:26:32
2. מעיין טל – 1:26:33
3. תמר בצלאל – 1:26:34

לכל התוצאות מהאליפות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג