סטרואידים, אלכוהול ומה שביניהם

ספורטאי קולג’ המשתמשים בחומרים משפרי הישג, הנם בסיכון גבוה לשימוש בלתי הולם באלכוהול ובסמים חברתיים, כך על פי מחקר חדש שפורסם ב־Journal of Studies on Alcohol and Drugs
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ספורטאי קולג' המשתמשים בחומרים משפרי הישג, הנם בסיכון גבוה לשימוש בלתי הולם באלכוהול ובסמים חברתיים, כך על פי מחקר חדש שפורסם ב־Journal of Studies on Alcohol and Drugs

מאת:מולי אפשטיין


המחקר אשר בוצע על 234 ספורטאים גברים באחת האוניברסיטאות בארה"ב, מצא כי הספורטאים שהשתמשו בחומרים משפרי הישג – החל בסטרואידים אנאבוליים, דרך חומרים ממריצים וכלה בחומרים שעוזרים להפחתה במשקל – היו גם אלה שהודו בצריכה מופרזת של אלכוהול ובשימוש בסמים מסוג מריחואנה וקוקאין.

יתרה מזו, אצל אותם ספורטאים נרשמו אף התנהגויות המשויכות לשימוש באלכוהול ובסמים, למשל היעדרות משיעורים, כישלון במבחנים ונטייה להסתבך בתגרות. "העניין הוא שהספורטאים לא רק מתנסים בשתיית אלכוהול ובשימוש בסמים חברתיים אלא גם סובלים מתוצאות השימוש באותם חומרים", ציין ד"ר פנדינה, מנהל המרכז ללימודי אלכוהול באוניברסיטת רוטגרס בניו־ג'רסי שבארה"ב.

עד היום לא היה ברור האם ספורטאים שלומדים באוניברסיטה ומשתמשים בחומרים משפרי הישג, נמצאים בסיכון גבוה לצרוך חומרים אחרים כדוגמת אלכוהול וסמים חברתיים. "מצד אחד" מסביר פנדינה, "ספורטאים רבים נמנעים מהרגלים אשר עלולים לפגוע ברמת היכולות הספורטיביות שלהם, אולם מצד שני ספורטאים שמתדרדרים לשימוש בחומרים משפרי הישג, הם אולי בעלי תכונה או זיקה שדוחפת אותם לחפש ריגושים חדשים שעלולים לבוא לידי ביטוי בשימוש מופרז באלכוהול ובסמים חברתיים".

על פי ממצאי המחקר קרוב לשליש מן הספורטאים המוכרים השתמשו בחומרים משפרי הישג במהלך השנה שעברה. הרשימה כללה חומרים שאסורים בשימוש באוניברסיטאות בארה"ב, כמו סטרואידים אנאבוליים, קריאטין, פרו־הורמונים, חומרים ממריצים וחומרים שמסייעים להפחתה במשקל.
כקבוצה, ספורטאים שהשתמשו בחומרים משפרי הישג, דווחו אף ככאלה שהשתמשו בתדירות גבוהה יותר באלכוהול ובסמים חברתיים. 70% מאותם ספורטאים דיווחו על שימוש במריחואנה ו־33% מהם הודו בשימוש בקוקאין וזאת לעומת 22% ו־3% (מריחואנה וקוקאין, בהתאמה) בקרב הספורטאים שלא השתמשו בחומרים משפרי הישג. בקבוצת המשתמשים נצפו אף שיעורי עישון גבוהים יותר, השתתפות במסיבות פרועות שכללה צריכת אלכוהול מופרזת והחזקת מרשמים לתרופות ללא כל הצדקה רפואית.

תוצאות המחקר יכולות אף לרמז על הסיבות שבעטיין נרשמה עלייה בשימוש לרעה באלכוהול ובסמים חברתיים. ספורטאים שהשתמשו בחומרים משפרי הישג, לעומת חבריהם שלא השתמשו, היו מחפשי ריגושים מטבעם – כאלה שמשתוקקים לריגוש חדש ומגוון – אולם גם כאלה שהודו שהשימוש באלכוהול ובסמים נועד במטרה להתמודד טוב יותר עם חרדה ולחצים. יתכן שאותם ספורטאים חשבו שהשימוש באלכוהול ובסמים יצמיח להם תועלת בכך שהוא יעזור להם להתמודד עם לחצי היומיום.

צוות המחקר ציין שלמרות שסטודנטים רבים נמצאים תחת לחץ, אולם ספורטאים – במיוחד אלה שלומדים במוסדות התחרותיים ביותר – עשויים להיתקל בלחץ נוסף. החוקרים ציינו שביצוע מבדקי סימום יכול לעזור, אולם אין בכך די על מנת להבין מהם הגורמים שדוחפים את חלקם לשימוש מופרז באלכוהול ובסמים חברתיים. "מה שזה אומר זה שאנחנו צריכים להתמקד בגורמי ההנעה שדוחפים את הספורטאים להשתמש באותם חומרים" ציין פנדינה. "חשוב מאוד לגרום לאותם סטודנטים להבין את ההשלכות ואת התוצאות של השימוש באותם חומרים", הוסיף החוקר. לדברי החוקרים דרוש מחקר נוסף שיבחן את הנעשה בקרב נשים ובקרב סטודנטים מאוניברסיטאות בהן הלחץ ההישגי אינו כל כך גבוה.

הקליקו למאמר המקורי

מולי אפשטיין – פיזיולוג, יועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, מנהל הפורום: "חיים וספורט".
———————————————————————————————————–


פעילות גופנית והצורך לעשן



דקסמול קולד=חומר אסור



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג