שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

יעל לביא, מאמנת חכמת האימון

6 יתרונות חשובים שיש לריצה

לכל מי שרץ יש סיבות מספיק טובות מדוע הוא מתמיד לעשות זאת, המאמנת יעל לביא מספקת עוד כמה סיבות שבטוח שתזדהו איתן - הנה הן

אנשים רבים חולמים על ריצה. מפנטזים על היום בו יוכלו לרוץ בקלילות מספר קילומטרים ועדיין, לא כולם מנסים לרוץ, רבים חוששים שמא לא יצליחו, שאולי יראו מגושמים ולא יעברו בשלום אפילו דקה של אימון. בכל זאת, כדאי להזכיר לכולם שאף אחד לא נולד רץ בימינו. כולנו עשינו מתישהו, את הצעד הראשון בעולם הריצה וזה לא היה קל. בין אם זה לבד, בקבוצה, תחת הדרכה או ניסוי וטעיה. ריצה היא דבר נפלא המעניק לכל כך הרבה אנשים משמעות בחיים, אז למה לא לנסות? מקסימום, תצליחו. כדי לשכנע אתכם סופית לעשות את הצעד הראשון, הנה כמה מהיתרונות הסופר חשובים שיש לריצה להציע.

בלי הרבה לוגיסטיקה | צילום: יעל לביא

נגישות

אם יש סיבה ממש טובה, כזו שמתעלה על כל הסיבות הטובות שיגיעו אחריה להתחיל לרוץ (וגם להמשיך) זה עניין הנגישות. יש הרבה סוגי ספורט חשובים, מבורכים עם יתרונות בלי סוף אבל כשאנו מחפשים ספורט שיכניס אותנו לכושר בלי הרבה לוגיסטיקה, סיבוכים, התארגנויות ושאר תירוצי התחמקות, הרי שרק בריצה קיים היתרון המובהק הזה. אם אנחנו רוצים לרוץ, מספיק לרדת מתחת לבית, לרחוב ו…להתחיל! כמה פשוט? אין שעות פתיחה, אין שעות סגירה, אפשר לרוץ ברחוב, בפארק, בים, בשטח, בחופשה בארץ, בחו"ל וזהו. בזה מתחיל ונגמר כל הסיפור. אמרתם כושר נגיש? כזה שלא תוכלו לתרץ התחמקות ממנו? אמרתם ריצה!

בריאות

כשאנו חושבים כושר, אנחנו צריכים תמיד לחשוב על קידום הבריאות האישית שלנו. הריצה היא ספורט בריא במיוחד שכן היא מחזקת את המערכת החיסונית, משפרת את המערכת הקרדיו-וסקולארית, תורמת להפחתת לחץ דם, שמירה על רמות כולסטרול תקינות ועוד. אין ספק שריצה היא תרופה טבעית נהדרת המונעת כל כך הרבה מחלות אז למה לא להשתמש בה?

שמירה על משקל

הגענו לאחת מיני סיבות, שרצים רבים נכנסו לעולם הריצה בגללה. בזמן ריצה, אנו מעלים בצורה משמעותית את הדופק שלנו, חולפים על פני מספר קילומטרים לא מבוטל ולכן גם ישנה שריפת קלוריות מואצת. נכון, אם לא נקפיד על מאזן קלורי שלילי, לא נרזה, גם אם נרוץ המון. יחד עם זאת, כאשר אנו בתהליך של דיאטה, הריצה יכולה לתרום למאזן קלורי שלילי (שוב, בשילוב תזונה) ובעיקר, תעזור לנו לשמור על משקל היעד שאליו הגענו. מיותר לציין שבעת ריצה, אנו מרגישים את הקילוגרמים העודפים ולכן זה מניע המדרבן לשמירה על תזונה בכדי לרדת במשקל. חוץ מזה, אחרי ריצה טובה, למי יש מצפון לאכול ארוחה עתירת קלוריות ריקות? סביר להניח כי תרצו לאכול ארוחה מזינה שבה תחזירו לגוף חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים.

ריצה היא דרך נפלאה לשחרר אגרסיות | צילום: יעל לביא

הפסיכולוג שלי

אם תשאלו רצים ותיקים למה הם מקפידים לרוץ באופן קבוע, הסיבה הזו היא אחת המובהקות בקרב רצים. השהייה הממושכת עם עצמך לאורך קילומטרים, מאפשרת לרצים "לסדר מחשבות", "למצוא פתרונות לבעיות" ויש שמעידים שבזמן ריצה, הם קבלו את ההחלטות המשמעותיות ביותר בחיים בין אם זה ענייני קריירה, החלטות זוגיות, משפחתיות ועוד. החלטתם לרוץ? קבלתם זמן איכות עם עצמכם ועם המחשבות שלכם.

רוגע והפחתת מתחים

עצבניים? מתוחים? עבר עליכם יום לא טוב? ריצה היא דרך נפלאה לשחרר אגרסיות, עצבים, לפרוק את מה שמעיק על הלב. כל זה קורה בשל הפרשה של הורמוני אושר (אנדורפינים) בעת הפעילות התורמים לתחושת ריחוף ואופוריה בסיום הריצה. סיימתם ריצה? בטוח שתהיו הרבה יותר משוחררים, פחות מדוכאים ועם חיוך על הפנים.

בטחון עצמי

הצלחתם לרוץ רצוף? שברתם שיא במרחק? שיא אישי? היש דרך טובה מזאת לשיפור הביטחון העצמי? לתחושת מסוגלות, לתחושה שעשיתם משהו שלא האמנתם שתצליחו בו? הדימוי העצמי יזנק, הביטחון בעצמכם ישלוט רק מעצם העובדה שהצלחתם לרוץ יותר ממה שיכולתם בעבר.

לסיכום, לריצה יש כל כך הרבה יתרונות. כל יתרון מעניק לריצה את ההילה שיש סביבה ובצדק. לא סתם אנשים מן השורה מתמכרים לעניין ומאמצים את הריצה כחלק משגרת החיים שלהם, מתכננים את השבוע שלהם על פי לו"ז הריצות וחיים מריצה לריצה. אז, שנתחיל לרוץ?



יעל לביא | מאמנת כושר וריצה ""אימונעים"


 עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו קבלו את כל התכנים הכי מעניינים
הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את ריכוז הכתבות המובילות של השבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


2018 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות