מהפכה: אחרי 22 שנה, קבוצת גרופאמה FDJ מחליפה את ספק האופניים

קבוצת האופניים הצרפתית הבכירה עוברת רשמית מלאפייר לווילייר וסוגרת קיץ מפתיע במיוחד של תזוזות בעולם הספקים. שרון פירסט מכניס אותנו אל מאחורי הקלעים של המהלך והספקולציות להמשך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גרופאמה FDJ בנג"ש הקבוצתי בוולטה | צילום: Shutterstock

איך זה לשמור סוד 3 חודשים? ובכן, זה ממש ממש קשה, במיוחד כשמדובר באירוע מהגדולים ב-Wourld Tour… לפני חודשיים לערך סיפרתי כאן בשוונג על כך שאחרי 22 שנים, קבוצת Groupama Fdj נפרדת מספק האופניים הצרפתי Lapiere. באותו זמן כבר ידעתי על ההסכם בין Wilier Triestina לבין הקבוצה הצרפתית (גילוי נאות: החברה שלי היא היבואנית הרשמית בארץ של Willier).

לכתבות נוספות בנושא:
שם חדש, חסות חדשה וגם צבע חדש: המהפך של יומבו ויסמה
כריס פרום: "יהיה קסום לזכות בעוד קטע אחד בטור דה פראנס"
הרוצחת של רוכבת האופניים מוריה ווילסון נשפטה ל-90 שנות מאסר

החיבור, שנראה מאוד לא הגיוני, הוא צעד ענק עבור Wilier, וכנראה שגם צעד מהותי עבור הקבוצה הצרפתית, שרואה את עצמה כקבוצה שתחזיר יום אחד את הכבוד של מנצח צרפתי לטור דה פראנס.

אבל כדי להבין מה עומד מאחורי המהלך, חשוב להבין קצת מה המשמעות של תמיכה בקבוצת World Tour. יצרן אופניים שתומך בקבוצה, מספק כמות של בין 500 ל-700 שלדות אופניים בעונה הראשונה ועוד כ-200 זוגות בעונות הבאות כדי להשלים את הסד"כ. כמו כן, מקובל שהספק משלם לקבוצה סכום של בין 2 ל-4 מיליון אירו לעונה, ולעיתים יש גם תוספת עבור רוכב ספציפי לדוגמא מארק קוונדיש באסטנה, שאת מחצית החוזה שלו שילמה חברת Wilier בעונה הקודמת (וגם בעונה הקרובה).

במהלך אוגוסט האחרון החליטו ב-Lapeirre כי הם רוצים לעלות כיתה ולהפוך לספק האופניים של קבוצת בורה הגרמנית, בשורותיה חתם לאחרונה פרימוז' רוגליץ'. המשא ומתן החל והגיע לשלב בו הודעה לאפייר לקבוצת Groupama Fdj כי לא יחדשו את ההסכם, שהיה סוג של הסכם המתחדש אוטומטית ונחשב אחד ההסכמים הזולים ליצרני אופניים (הסכום המשוער הוא כ-2 מיליון אירו לעונה – מהנמוכים בענף).

בעלי הקבוצה Marc Mediot עמד בפני מצב שלא הכיר קודם. במקביל, התגלגל נושא החיבור בין קבוצות קוויק סטפ ויומבו ויסמה (היום כבר Visma-Lease a bike), מצב שאמור היה להותיר את Speclized עם קבוצת אופניים אחת בלבד, ואפילו ללא אף קבוצה, אם Bora יחתמו עם לאפייר. במצב זה, כמובן שספשלייזד סיכמה במהירות עם בורה, ומאחר והאיחוד בין קוויק סטפ ו-ויסמה לא יצא לפעול, הרי שגם קוויק סטפ הבלגית תמשיך לרכוב על אופניים של היצרן האמריקאי.

ומה עם Wilier בכל הסיפור הזה? שם מרוצים מאוד משיתופי הפעולה התחרותיים שלהם מזה כמה שנים, ההצלחות בשטח עם קבוצות 7c ו-Wilier Pirelli מתורגמות היטב למכירות, וגם השת"פ עם אסטנה, שמגיע כבר לשנה החמישית (וימשיך גם לשישית כפי הנראה) מביא ללא מעט מכירות. ברגע ששמעו ב-Wilier על כך של-Groupama Fdj אין ספק אופניים לשנה הקרובה עטו על המציאה.

מארק קוונדיש על ווילייר בטור דה פראנס 2023 | צילום: Shutterstock

החיבור לקבוצה שאינה איטלקית (מי שמכיר לעומק יודע שאסטנה היא קבוצה עם שלד איטלקי, שמנוהל על ידי אלכסנדר וינוקרוב), חשוב מאד ל-Wilier, שנמצאת בתנופה בשנים האחרונות ומשקיעה הן בפיתוח והן בשיווק.
כפועל יוצא הופכת Wilier לחברה השנייה בעולם האופניים שמספקת אופניים לשתי קבוצות וורלד טור בו זמנית, בצוותא עם ספשלייזד.

נכון לרגע זה עדיין אין הרבה מידע לגבי חלקים ספציפיים בשיתוף הפעולה, לדוגמה האם ווילייר יספקו אופניים גם לקבוצת הנשים של Groupama Fdj. מה שכן ידוע הוא שרוכבי הקבוצה הצרפתית ירכבו על דגם ה-Filante Slr במרוצי הכביש, ובמקטעי הנג"ש על דגם ה-Trubine Slr, אם כי נכון לרגעים אלו טרם נחשפה סכמת הצביעה הייחודית של הקבוצה. מה שבטוח הוא שלאור האופניים המיוחדים שהחברה מציגים מידי שנה, יש למה לחכות.

ומה עם לאפייר? הם כבר הודיעו שהם מחפשים קבוצה לעונת 2025. לא יהיה משמעם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג