כריס פרום: "יהיה קסום לזכות בעוד קטע אחד בטור דה פראנס"

הרוכב של ישראל פרמייר טק דיבר בפודקאסט של גריינט תומאס על שאיפותיו לעונה הקרובה ("יותר מרוצי קטעים") וחשף כי הוא עתיד לפתוח אקדמיית אופניים במולדתו קניה: "הפוטנציאל שם אדיר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כריס פרום | צילום: shutterstock

כריס פרום כבר חצה את גיל 38 והעונה ימלאו שש שנים לזכייתו האחרונה בגרנד טור. לאחרונה, הוא גם סופג ביקורות פחות מרומזות, כולל מהבעלים של קבוצתו ישראל פרמייר טק סילבן אדמס, אולם הוא נחוש להמשיך ואף חולם על "ריקוד אחרון" ואולי זכייה בקטע באחד המרוצים הגדולים. הרוכב המעוטר דיבר על כך בשיחה פתוחה בפודקאסט של חברו גריינט תומאס, בה גם חשף כי הוא עתיד לפתוח אקדמיית רכיבה בארץ מולדתו קניה.

לכתבות נוספות בנושא:
4 ישראלים בסבב: גיא שגיב ואיתמר איינהורן האריכו חוזה בישראל פרמייר טק
הרוצחת של רוכבת האופניים מוריה ווילסון נשפטה ל-90 שנות מאסר
מחשש בטחוני: ישראל פרמייר טק הורידה את השם מאוטובוסים של הקבוצה

על העונה הקרובה אמר פרום: "הייתי רוצה לעשות הרבה יותר מרוצי קטעים. השנה התחריתי בהרבה חד יומיים כבנייה לקראת הטור ואני יכול להודות בנוחות שאני לא רוכב של חד-יומיים. אני רוצה להיכנס לתכנית טובה של מרוץ קטעים, עם בלוקים של אימונים ואולי קצת לחזור ל'אולד סקול', למה שהייתי רגיל תמיד. זה יהיה פשוט קסום לזכות בקטע באחד המרוצים או למצוא את עצמי בבריחה שהולכת עד הסיום. כמו בשנה שעברה שהגעתי שלישי באלפ ד'ואז, זה היה די קסום. היה עדיף אם טום פידקוק לא היה שם, אבל חוויות כמו זו, להיות מסוגל לחזור לשם".

כריס פרום | צילום: נועה ארנון

"הטור זה הטור, אתה יודע מה זה. גם אם אתה זוכה בג'ירו או בוולטה, זה לא הטור דה פראנס. ניצחון בטור עבורי עכשיו יהיה פשוט סופר מיוחד, או אפילו להיות קרוב לרוכבי הדירוג הכללי, זו תהיה דרך מיוחדת עבורי לסיים. המוטיבציה שיל שונה עכשיו. הילדים שלי לא היו בוגרים מספיק כדי לזכור אותי מנצח, וזה די מניע אותי כרגע, להיות מסוגל להראות להם למה אני מסוגל. הרבה שואלים אותי למה אני ממשיך להתחרות אחרי שניצחתי בכל הגרנד טורים, אבל עבורי זו לא הדרך בה הייתי רוצה לפרוש. אני רוצה להגיע לסוף הקריירה ולדעת שנתתי הכל, ואם זה אומר שאני לא הולך לנצח עוד מרוץ אופניים, אז כך יהיה".

על פתיחת האקדמיה שהוא מתכנן סיפר בפודקאסט, כי כמי שגדל בקניה וראה את הפוטנציאל האתלטי שם ממקור ראשון, הוא בטוח שגם ברכיבה ניתן להגיע להישגים גדולים: "גדלתי בניירובי, ונהגתי לרוץ קרוס-קאנטרי בבית ספר. בכל פעם שהייתה תחרות, הקנייתים היו פשוט הורגים אותי. הם בבירור רצי המרחקים הטובים בעולם. תמיד היה חלק בי כשזכיתי בטור שחשב שיש בקניה אתלטים הרבה יותר טובים ממני, במהות הטהורה של אתלטי סיבולת, במזרח אפריקה, ופשוט לא הייתה להם גישה לאופניים".

כריס פרום בפתיחת המסלול של ישראל פרמייר טק ברואנדה | צילום: נועה ארנון

"רכיבה היא לא דבר שממש קיים שם. אין להם ציוד, אימונים או תשתית בכלל. זה תמיד היה לי בראש לפתוח אקדמיה כזו ואני חושב שעשיו, כשאני מתקרב לסוף הקריירה שלי, זה התזמון המושלם להתחיל לבנות את זה. בפשטות, אנחנו הולכים להתחיל לבנות את 'אקדמיית כריס פרום לרכיבה' בבסיס של הר קניה, בגובה 2,000 מטר מעל פני הים. אני באמת חושב שתוך 15-10 שנים, נוכל לראות התקדמות דומה למה שהקולומביאנים עשו בסצינה בעשור שעבר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג