לראשונה תחת השם החדש: הפועל ת"א אתלטיקס תתחרה בגביע אירופה

בקיץ האחרון איחדה אגודת "אתלטי הסמטה" כוחות עם הפועל אוסישקין ת"א. רגע לפני התחרות הבינ"ל הראשונה, מנהל האגודה רתם גנוסר מדבר על השת"פ והמשך הדרך: "100% ערכים ו-100% מקצועיות". וגם: קבוצות הריצה החדשות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הפועל תל אביב אתלטיקס בנתב"ג לפני ההמראה לגביע אירופה | צילום: דביר תובל

אין חובב אתלטיקה שלא שמע על הפרויקט המדהים של "אתלטי הסמטה". מועדון אתלטיקה שהוקם כפרויקט חברתי, עם מטרה להעצים נערות ונערים משכונות מוחלשות בדרום תל אביב וביפו באמצעות הספורט, והפך עם השנים למועדון שמצליח גם מקצועית עם נציגים בנבחרות ואפילו במשחקים האולימפיים. בקיץ האחרון, המועדון עבר מהפכה קטנה, כשאיחד כוחות עם עמותת "הפועל אוסישקין תל אביב" ואף שינה את שמו להפועל תל אביב אתלטיקס.

ביום ראשון הקרוב, לראשונה תחת השם החדש, יתחרו הרצות והרצים של האגודה בפורטוגל, בגביע אירופה למועדונים במרוצי שדה. מדובר בתחרות יוקרתית וחזקה של כ-9 ק"מ, עם 31 מועדונים המתחרים בגברים ו-24 בנשים. אשתקד, עדיין תחת "אתלטי הסמטה", סיימו הבוגרים של האגודה במקום השישי וב-2019 עם הנוער זכו במקום השלישי. השנה, הרץ המוביל של האגודה, ג'מאל עבד אלמג'יד, שייצג את נבחרת הפליטים במשחקים האולימפיים בטוקיו, פצוע ולא יקח חלק בתחרות, אך גם בהיעדרו הפועל תל אביב תשלח נבחרות חזקות בגברים ובנשים, שבלי ספק ייצגו את ישראל בכבוד.

הפועל תל אביב אתלטיקה. ייצגו בכבוד | צילום: דביר תובל

ניצלנו את ההזדמנות רגע לפני התחרות הבינלאומית כדי לשמוע מרתם גנוסר, מנהל האגודה, על השינוי שעברה והשאיפות המחודשות: "המועדון הוקם ב-2012, כשהמטרה הייתה לעשות פרויקט שהוא חברתי, שמיועד לאוכלוסיות מוחלשות בשכונות, ולתת מסגרת הכי מקצועית שאפשר. בדרך כלל המענה והתוכניות שיש לאוכלוסיות מוחלשות הן לא רציניות מבחינה מקצועית. אנחנו רצינו לתת מאה אחוז מקצועי ו-100 אחוז חברתי ביחד, וככה התחלנו בדרום ת"א וביפו, ועברנו לעוד מקומות".

עוד סיפר גנוסר על השינוי הטבעי שקרה עם הזמן: "לאורך השנים הצלחנו והשתכללנו, ופיתחנו תכנית לימודית פדגוגית במקביל, והמון חבר'ה הגיעו להישגים מעולים ושיאי ישראל לגילאים וקריטריונים לאליפות בינלאומיות, וגם המועדון התחיל להתחרות באירופה מ-2017. בעצם בשנים האחרונות חשבנו לאן אנחנו הולכים, כי ההצלחה במטרות הראשוניות שהצבנו גרמה למשהו חיובי – שיותר אנשים, לאו דווקא באוכלוסיות שחיפשנו, רצו להצטרף אלינו, פשוט כי אנחנו טובים מקצועית. ובאמת המועדון קצת השתנה בשנים האחרונות וחשבנו לאן אנחנו הולכים מפה".

קבוצת הילדים של האגודה | צילום: הפועל תל אביב אתלטיקס

אז איך הגיע השילוב עם הפועל תל אביב?
"מהתחלה נוהל המועדון על ידי עמותת יהורז, על שם רס"ן יהורז כשר, והעמותה החליטה שאחרי 11 שנה היא לוקחת צעד אחורה. חיפשנו אלטרנטיבה והרעיון הראשון היה הפועל ת"א. אין אגודה תחת השם הזה באתלטיקה, וזה תואם גם את המטרות החדשות שלנו, קבוצה שהיא לא רק לאוכלוסיות מיוחדות, אלא פתוחה לכולם. התמזל מזלנו שהתחברנו לעמותת הפועל אוסישקין, שהיו עד עכשיו רק בכדורסל. הגעתי לרמי כהן, יו"ר העמותה, דרך חבר משותף, והצעתי לו את הרעיון. מהתחלה זה נשמע לו טוב, הוא מכיר את הפעילות שלנו דרך הפרויקט שמועדון הכדורסל עושה שנים בבית ספר ביאליק-רוגוזין. רמי נדלק על הרעיון, זה עבר בעמותה וככה התחלנו מאוקטובר".

אני מניח שהייתה גם התאמה בערכים ביניכם לבין הפועל אוסישקין
"לגמרי. הנושא של עבודה בשכונות נעשה בהפועל תל אביב מהקמת העמותה בכדורסל, זה חשוב לאוהדים. אני לא בטוח שמאוד מעניין את רמי דווקא אתלטיקה, אלא הערכים. זה עניין אותנו גם מבחינת הקהילה, יש פוטנציאל גדול מאוד עם חברי העמותה וקהל של הפועל בכלל, גם שיגיעו חבר'ה צעירים שיהיו הכי טובים במסגרת שלנו, וגם בנושא של קבוצות ריצה לחובבים, שזה משהו שהתחלנו בחודשים האחרונים".

כבר תחת המדים החדשים | צילום: הפועל תל אביב אתלטיקס

ספר באמת על קבוצות הריצה לחובבים, איך זה עובד?
"התחלנו לפני כחודש ורק הולכים וגדלים. זה תחום מאוד תחרותי אבל אנחנו מאוד מאמינים בזה ומסתכלים לטווח הארוך. מי שמוביל כמאמן הוא אדיר כהן, אחד מרצי המאסטרס הכי טובים בארץ, שבא מחובבנים למקצועני. ברור לנו שצריך פה המון סבלנות, אבל היתרונות שלנו הם ברורים – גם מקצועית, גם המעטפת של המועדון, גם המתקנים. מאמין שעד הקיץ נהיה קבוצה גדולה ומבוססת".

איך אתם מגיעים לתחרות הקרובה בפורטוגל?
"בתור הסימטה התחלנו להשתתף במפעל הזה ב-2017, לקחנו אליפות בארץ והחלטנו לבנות ניסיון באירופה ואת השם, התחלנו עם נוער וכל שנה חוץ מאשר בקורונה הופענו בתחרות הזאת. בשבילי יש לזה הרבה משמעות שאנחנו מופיעים שם תחת הפועל תל אביב, כי חלק גדול מהמשתתפים זה מועדונים רב ענפיים – פנרבחצ'ה, ספורטינג ליסבון, בנפיקה וכו', יש לזה משמעות שיכירו אותנו ככה באירופה, עם הצבע החדש והמועדון החדש".

מה הציפיות לקראת התחרות?
"אנחנו יוצאים עם שתי נבחרות – גברים ונשים, בגברים אנחנו בהרכב קצת חסר, אבל אנחנו מועדון גדול ויש לנו רצים מעולים. יכולים לרוץ 4 מכל קבוצה, כששלושת הראשונים מביאים ניקוד. מבחינת משתתפים זה האירוע הכי גדול שהיה עד היום, ונעשה את המיטב. נבחרת הנשים חשובה לנו, אין כמעט רצות בארץ ברמה הזאת אבל לנו חשוב להשתתף גם שם. יש לנו גם אתלטית זרה אחת מנבחרת הפליטים, אנג'לינה לוהליט, שניצחה בשנה שעברה את התחרות. היא מתאמנת בקניה לפי תכנית של יובל כרמי המאמן.

בורטוקן טסרה. חשיבות לקבוצה נשית | צילום: דביר תובל

עוז מזמר, מנהל הפעילות מטעם עמותת הפועל אוסישקין תל אביב, שיתף גם הוא בחשיבות שרואה העמותה בשת"פ: "חברתית היה חיבור טבעי גם מבחינת החזון של העמותה, גם מבחינת הפעילות שהם עשו קודם בדרום העיר, אצלנו זה הנושא של רוגוזין, החיבור היה טבעי בין הדברים, העניין החברתי והקהילתי הוא בסדר עדיפות ראשון, תמיד היה, על הבסיס הזה הוקמנו ועל הבסיס הזה אנחנו ממשיכים לפעול. בפן השני להחזיר עטרה ליושנה, להחזיר להפועל ת"א פעילווית שבעבר היו די חזקות, כמו האתלטיקה, ולחשוב איך אנחנו מרחיבים את זה בעתיד. הרעיון גם של העמותה וגם של רמי, לשמור על העמותה חזקה, לשמור אותה חברתית וגם לפתח את העמותה לענפים נוספים, לא רק כדורסל".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג