אחרי שאיבד את רגלו ב-7.10: אבידע בכר עלה לראשונה שוב על האופניים

הרוכב מבארי, שאיבד את אשתו, בנו ורגלו הימנית, עלה לראשונה על הטריינר עם פרוטזה מיוחדת: "זה כמו להתחיל הכל מחדש, אבל אחרי כמה דקות החשש התחלף בהרגשה נהדרת". צפו ברגע המרגש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אבידע בכר באירוע בווולודרום | צילום: רונן טופלברג

רגעים קטנים של אור בתוך תהומות של חושך. אבידע בכר מקיבוץ בארי היה בקו הראשון לתופת בשבעה באוקטובר. הוא איבד את אשתו ואת בנו בן ה-15, שנרצחו באכזריות על ידי מחבלי החמאס שפלשו לביתו בקיבוץ, וכן איבד ואת רגלו הימנית לאחר פציעה קשה.

לכתבות נוספות בנושא:
רוכבים על המסך: סדרות וסרטי האופניים המומלצים ביותר
מביס את גבולות הגיל: אלחנדרו ואלוורדה ממשיך לנצח גם בגיל 44
מאות הגיעו לחלוק כבוד לסא"ל סלמאן חבקה ז"ל באירוע אופניים לזכרו

בשבעת החודשים שחלפו מאז, שבהם היה מאושפז במחלקת השיקום של בית החולים תל השומר, הוכיח בכר שאיש לא יוכל לגדוע את נפשו ורוח האופטימיות הנצחית שנטועה בו. בין המבקרים היו חברי קבוצת ישראל פרמייר טק, שסיפרו כי מיד הבחינו שהוא הפנים החייכניות ביותר במחלקה, מתרוצץ על כיסא הגלגלים שלו בין טיפול לטיפול כדי להדביק ברוחו האופטימית פצועים שנקלעו לרגעי ייאוש ודכדוך – עם הסירוב העקשני שלו לבכות על מר גורלו.

צפו ברגעיו הראשונים של אבידע בכר על האופניים (באדיבות ישראל פרמייר טק):

"מקננת בי תחושה עזה שנפלה בחלקי זכות גדולה לחיות 32 שנים מאושרות לצד רעייתי ולגדל בן נדיר שכזה", הוא חזר ואמר לכל אלו שהשתוממו מעוז רוחו. לפני שבועיים הגיע סוף סוף השחרור המיוחל מבית החולים והוא חזר לקיבוץ ולאדמה שהוא כה אוהב, אבל משימה יקרה אחת עוד נותרה בלתי מושגת: לחזור לאופניים.

אבידע היה מאז ומתמיד אחד הרוכבים המובילים בקיבוץ, שבו אופניים הם חלק מרכזי מחיי היום יום ותרבות הפנאי. הוא היא חבר נאמן בקבוצת "הג'אמוסים", ורבים התוודעו לו ולאופניו באותו סיפור מפורסם בו חיילי צה"ל מצאו את אופניו שנגנבו בעזה והחזירו אותם לקיבוץ.

לא היה לו כל ספק שיום אחד הוא גם יצליח לחזור לאופניים. כן, גם ללא אחת מרגליו. לפני כמה ימים הוא עשה את הצעד הקטן-גדול הראשון בדרך לשם, כאשר בעזרת מדריכים של "הצעד הבא" בקאנטרי רעננה טיפס בהיסוס לראשונה על אופני טריינר עם פרוטזה במקום הרגל שאיבד.

אחרי כמה דיוושים ראשונים עם הפרוטזה שעדיין כה זרה לו, עלה חיוך גדול על פניו. "הדבר הכי קשה היה למצוא דרך לעלות על האופניים. זה כמו להתחיל הכל מחדש משהו שהיה כל כך טבעי בשבילי אבל אחרי כמה דקות החשש התחלף בהרגשה נהדרת", סיפר.

עכשיו הוא מחכה לדבר האמיתי, לרכוב שוב בשבלים ולטעום מחדש את תחושת החופש שרק אופניים יכולות להעניק: "הפחד הכי גדול שלי זה ליפול מהאופניים, אבל אני יודע שאתגבר על זה", סיפר. החברים הוותיקים שלו לקבוצה לא מטילים בכך כל ספק: "שום דבר לא יכול לנצח אותו", אומר חברו הטוב רמי גולד: "אנחנו מחכים לו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג