מביס את גבולות הגיל: אלחנדרו ואלוורדה ממשיך לנצח גם בגיל 44

הספרדי המעוטר ממשיך להראות יכולת גבוהה גם הרבה אחרי הפרישה, כשחזר משבר בעצם הבריח ישירות לניצחון בסבב הגראבל העולמי, והקדים יריבים הצעירים ממנו בשני עשורים ויותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ואלוורדה מנצח בגראבל | צילום: מוביסטאר

אלחנדרו ואלוורדה ממשיך להוכיח שגיל הוא רק מספר. הספרדי, שיחגוג השבוע 44, אולי כבר פרש מהסבב המקצועני באופני כביש, אך ממשיך לנצח בגראבל והשיג בסוף השבוע ניצחון סולו דומיננטי בתחרות מסבב הגראבל העולמי של ה-UCI בלה אינדומאבלה בספרד. הוא הראה שהוא עדיין ווינר גדול, גם מול מתחרים הצעירים ממנו בעשורים שלמים.

לכתבות נוספות בנושא:
המונומנט השישי שלו: טאדיי פוגצ'אר ניצח בליאז'-בסטון-ליאז'
מאות הגיעו לחלוק כבוד לסא"ל סלמאן חבקה ז"ל באירוע אופניים לזכרו
הישג ענק לישראל פרמייר טק: סטיבי וויליאמס ניצח בפלאש וואלון!

הרוכב המעוטר, שפרש באופן רשמי בשנת 2022, חזר אשתקד לסבב הגראבל וממשיך לרכוב עבור קבוצת Movistar, בסגל הגראבל של הקבוצה. כבר עם חזרתו אל האוכף, ניצח במרוץ בספרד בשנה שעברה ואף סיים רביעי באליפות העולם, וכעת הוא מנצח שוב ומשיג את ניצחונו השלישי בסך הכל בסבב, והראשון השנה (במרוץ הראשון בו הוא משתתף ב-2024).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Movistar Team (@movistar_team)

מדובר במרוץ מאתגר במיוחד בכל גיל, שמרביתו כמובן על חצץ, אך יש בו גם גם חלק של אופני הרים. הוא נמשך 96 ק"מ וכולל טיפוס מצטבר של 2,400 מ'. המרוץ היה אמור לארח בסך הכל 1,085 רוכבים, אך בדומה לאירועי גראבל בינלאומיים אחרים, קדמת המרוץ מוקדשת לדרג העלית, המתחרה על המקומות הראשונים בדירוג ה-UCI.

לא סתם ואלוורדה לא התחרה כמה חודשים. הוא שבר את עצם הבריח שלו בנפילה באימון בינואר. עם זאת, מי שחשב שהוא יתלה את נעלי הרכיבה, טעה לחלוטין, הוא הוכיח שהתאושש לחלוטין וגם בגילו המתקדם יחסית לשדה המקצועני, הוא ברח מיריביו ב-30 הק"מ האחרונים של המרוץ כדי לרכוב לניצחון סולו.

כזכור, בשנה שעברה, לאחר שהראה יכולת גבוהה בסבב הגראבל, החלו שמועות על חזרתו האפשרית של ואלוורדה גם לסבב אופני הכביש המקצועני, אולם הוא הדף אותן במהרה והעדיף להמשיך לרכוב (מהר) להנאתו בגראבל, שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות בכל העולם.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Movistar Team (@movistar_team)

כזכור, ואלוורדה היה אחד הרוכבים הבולטים בעולם בשנותיו כמקצוען. הוא אלוף הוולטה אספנייה מ-2009, אלוף העולם מ-2018, זכה ב-17 קטעים אישיים בגרנד טורים (וניצח קטעים בכל השלושה), וצבר ניצחונות רבים בשלל מרוצים כמו ליאז'-בסטון-ליאז' (4 פעמים), פלאש וואלון (5 פעמים) הקלאסיקה של סן סבסטיאן (פעמיים) קריטריום דו דופינה (פעמיים), וולטה קטלוניה (3 פעמים) ועוד. הוא גם זכור בשל מעורבותו בפרשיית הסימום הגדולה של 2006 שכונתה "מבצע פוארטו", בגינה הושעה לשנתיים מהסבב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג