לונה צ'מטאי-סלפטר: "תמיד חלמתי לרוץ במרתון ניו יורק"

אחרי מדליות הארד באליפות העולם ובאליפות אירופה, לונה צ'מטאי סלפטר תנסה לעמוד על הפודיום גם באחד מהמרתונים היוקרתיים בעולם בו היא תשתתף לראשונה בקריירה. מי יהיו היריבות שלה על התואר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הופעה ענקית של לונה צ'מטאי-סלפטר | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

כשהיא בת 33 ואחרי קיץ מוצלח במיוחד שכלל מדליות ארד באליפות העולם באתלטיקה (בריצת המרתון) וגם באליפות אירופה (בריצת 10,000 מטרים) – לונה צ'מטאי-סלפטר יודעת שהיא כבר לא בתחילת הקריירה וכמו הרבה רצות ורצים היא מחפשת אתגרים חדשים. ביום ראשון הקרוב (6 בנובמבר) היא תתחרה במרתון ניו יורק, שיהיה המרתון הרביעי מסבב המייג'ורס בו היא משתתפת. בעבר היא ניצחה את מרתון טוקיו (שבו גם קבעה את שיאה הישראלי בשנת 2020 – 2:17:45 שע'). כמו כן היא גם השתתפה במרתונים של לונדון וברלין.

לונה צ'מטאי סלפטר פתחה את שנת 2022 עם המקום השני במרתון הנשים של נגויה ביפן בזמן של 2:18:45 שע' – התוצאה השנייה בטיבה בקריירה שלה. לאחר מכן הגיעו שתי מדליות הארד היוקרתיות. מקום שלישי במרתון במסגרת אליפות העולם ולאחר מכן מקום 3 בריצת ה-10,000 באליפות אירופה במינכן.

לאחר שעשתה את מרבית אימוניה באיטן שבקניה, צ'מטאי-סלפטר הצליחה להשיג ביצועים טובים בתנאי חום ביוג'ין, ובראיון לאתר האינטרנט של קבוצתה ההולנדית NNRUNNING היא סיפרה כי כל זה קרה למרות הכנה לא אידיאלית: "הגעתי לאליפות העולם ב-80 אחוז בגלל שחליתי בשפעת ופספסתי שבועיים של אימונים. לאחר מכן היו לי שבועיים של אימונים לא רעים, ואז הכל עבד בצורה מושלמת ביום המרוץ. הגעתי לשם לעשות את המרוץ שלי, ללא שום לחץ".

למרות מאבק מול האריתראית נזרת וולדו על מדליית הארד, צ'מטאי-סלפטר מספרת שלאורך כל הדרך היא היתה בטוחה במקומה בפודיום: "השתמשתי בה כדי לעזור לעצמי ואז בקילומטר ה-38-39 אמרתי לעצמי שאני צריכה לברוח", היא מספרת.

זה יהיה מרתון רביעי שלה בסבב המייג'ורס. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

עוד כתבות בנושא 
מ-47 דקות ב-10 ק"מ ל מדליית ארד באליפות העולם
צ'מטאי סלפטר זכתה במדליית הארד באליפות העולם
המדריך למרתון האטרקטיבי בעולם

לצ'מטאי-סלפטר לא היה יותר מדי זמן לחגוג את המדליה, כי מהר מאוד היא היתה צריכה לעבור מאימונים למרתון להכנות לריצת 10,000 במסלול אתלטיקה וביבשת אחרת. למרות שההכנה שלה לאליפות אירופה הייתה מוגבלת, ולמרות שהיא עדיין הרגישה את ריצת המרתון מאליפות העולם ברגליה, צ'מטאי-סלפטר סיפקה ביצוע מרשים באצטדיון במינכן, וגם שיפרה את שיאה הישראלי בכמעט חצי שנייה כשקבעה שם 30:46.37 דק', מה שזיכה אותה במדליית הארד. "לקבוע שם שיא חדש זה משהו שמאוד סיפק אותי כי היו לי רק שלושה שבועות להתאמן לזה והיה קשה לעשות הסבה מאימוני מרתון לאימונים עם הרבה עבודה על מהירות".

באותו ראיון מספרת סלפטר על תהליך האימונים שלה למרתון ניו יורק ואומרת: "כבר הרבה זמן שאני חולמת להשתתף במרתון ניו יורק. יש לי שני מכתיבי קצב ואני מזמינה אתלטים שונים שמעוניינים לרוץ איתי. אני לא ממש יכולה להתאים את האימונים שלי לאימונים של אתלטים אחרים אבל יש לי ימים שבהם אני מבצעת למשל אימון פרטלק בבוקר
ואימון על המסלול בערב".

מן הסתם, לונה צ'מטאי סלפטר תתמודד על מקום בפודיום של מרתון ניו יורק, שזה מרתון שמתמודדים בו בעיקר על המיקום ולא על התוצאה, מאחר והמסלול שלו לא מהיר וכולל לא מעט עליות, בעיקר בגשרים. מבין יריבותיה על הניצחון ועל המקום בפודיום אפשר לציין את אלופת העולם הנוכחית, האתיופית גוטיטום גברסלאסי (שקבעה באליפות העולם את שיאה האישי – 2:18:11 שע') ואת הקנייתית הוותיקה עדנה קיפלאגאט בת ה-42.

קיפלאגאט ניצחה את מרתון ניו יורק עוד ב-2010 ומאז גם ניצחה במרתונים של לונדון ובוסטון וגם גרפה שתי מדליות זהב באליפות העולם באתלטיקה. השנה היא סיימה רביעית במרתון בוסטון בזמן של 2:21:40 שע', מה שמוכיח שהיא עדיין יכולה להתחרות ברמה של הצמרת העולמית והיא גם תביא איתה הרבה מאוד ניסיון במסלול של מרתון ניו יורק, וזה משהו שאין ללונה צ'מטאי סלפטר. השאלה הגדולה היא אצל מי נראה את היתרונות באים לידי ביטוי, ומה שבטוח – קל זה לא יהיה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג