טוקיו 2020: שיא עולם ראשון נשבר בבריכת השחייה

לפנות בוקר התקיימו משחי הגמר וחצאי הגמר הראשונים בענף השחייה ואת ההצגה גנבו השחייניות האוסטרליות במשחה 400 מ' חופשי שליחות - כל הפרטים כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל כתבות הסקירה האולימפית בשוונג – טוקיו 2020

לאחר שאתמול התקיימו משחי המוקדמות הראשונים, היום (ראשון) לפנות בוקר צפינו במשחי הגמר וחצאי הגמר הראשונים בענף השחייה במשחקים האולימפיים של טוקיו 2020. את ההצגה (תרתי משמע) גנבו השחייניות האוסטרליות במשחה 400 מ' חופשי שליחות, כששיפרו את שיא העולם (שהיה שייך להן) מ-2018.

 400 מ' מעורב אישי גברים – גמר 

חשבנו שבהיעדרם של האגדות מייקל פלפס וראין לוכטה האמריקאים ייאבדו את אחיזתם במשחה הסיזיפי? אז חשבנו. צ'ייס קאליש האמריקאי וסגן האלוף האולימפי מריו, השלים את המשימה וסיים ראשון בזמן של 4:09.42, ובכך החזיר את הניצחון במשחה ל"דוד סם" לאחר שב-2016 קוסיקו האגינו היפני זכה, בתום חמישה משחקים אולימפיים רצופים שנמתחו מ-1996 ועד 2012 בהם שחיין אמריקאי ניצח.

שני סיים בן ארצו ג'יי ליטרלנד בתוצאה של 4:10.28, כגם הוא שיפר את עמדתו מריו 2016 שם סיים במקום החמישי. ברנדון סמית' האוסטרלי השלים את הפודיום עם זמן של 4:10.38.

להוציא את המנצח, כל השחיינים שהשתתפו בגמר שחו לאט יותר מהזמן שלהם במוקדמות (וגם קאליש שחה רק 15 מאיות מהר יותר), מה שמעיד על התחרות הרבה בין המועמדים לגמר וכי אף שחיין לא יכול היה להרשות לעצמו לתת פחות ממאה אחוז במוקדמות (למועמד לניצחון דאיה סאטו שניסה לשמור כוחות במוקדמות, זה עלה בכרטיס לגמר).

 100 מ' פרפר נשים – חצי גמר 

מחזיקת תוצאה השנה בעולם ב-2021, זאנג יופי הסינית, היא היחידה שירדה את גבול 56 השניות ועלתה מהמקום הראשון לגמר המשחה בזמן של 55.89. שנייה עלתה הצרפתייה המשתפרת מארי וואטל בשיא צרפתי חדש של 56.16, שיפור של כמעט שנייה מהזמן שלה במוקדמות. גם מחזיקת השיא העולמי שרה שיוסטרום, אלופת העולם מ-2019 מגי מקאוניל הקנדית והנערה האמריקנית המבטיחה טורי הסק יהיו בגמר וייאבקו על מדליה.

 400 מ' חופשי גברים – גמר 

אחמד אפנוואי מתוניסיה, רק בן 18, הוא האלוף האולימפי לאחר ששחה בזמן של 3:43.36 דק'. אל הגמר אגב הוא עלה בקושי מהמקום השמיני והאחרון. השחיין שהחזיק את התוצאה ה-31 (!) בלבד בטיבה השנה במשחה קטף את מדליית הזהב לאחר שהיה בדבוקת המובילים לאורך כל הדרך.

עם זאת, חשוב לציין בנימה זו כי לתוניסיה ישנה היסטוריה מרה עם ענף השחייה: אוסאמה מאלולי, האלוף האולימפי ב-1,500 מ' חופשי וב-10 ק"מ מים פתוחים, נתפס כבר לא פעם בשימוש בחומרים אסורים ומדליות שזכה באליפות העולם נשללו ממנו. שיפור כה קיצוני, בפרק זמן מאוד קצר ובמשחה ארוך יחסית מעלים לכאורה סימני שאלה לגבי הזכייה של הנער – ימים יגידו. במקום השני הגיע ג'ק מק'לאוין האוסטרלי עם 3:43.52 ובמקום השלישי קירן סמית' עם 3:43.94.

 400 מ' מעורב אישי נשים – גמר 

מדליית זהב ראשונה בבריכה למארחת היפנית. יוי אוהאשי שלטה במשחה עוד משלביו המוקדמים ובזמן של 4:32.08 דק' קטפה את מדליית הזהב. כמו בגברים, גם כאן לארה"ב יש שתי נציגויות על הפודיום: אמה ווינאט והאלי פלקינגר, עם 4:32.76 דק' ו-4:34.90 דק' זוכות במדליות הכסף והארד בהתאמה.

לחובבי השחייה נחמץ הלב לראות את קטינקה הוסו ההונגרייה, "אשת הברזל", שמאז 2012 לא הפסידה במשחה זה בתחרות עולמית, מסיימת במשחה הבית שלה במקום החמישי בלבד, כמעט 10 שניות מעל שיאה האישי שמהווה גם שיא עולם.

 100 מ' חזה גברים – חצי גמר 

עסקים כרגיל רבותיי, עסקים כרגיל. אדם פיטי עלה מהמקום הראשון בזמן של 57.63 שנ', כשניכר היה שהוא שומר כוחות לגמר שיתקיים מחר. שני עלה ארנו קמינגה ההולנדי בזמן של 58.19. במקום השלישי סיים שיאן העולם לנוער, ניקולו מרטיניי בזמן של 58.28 שנ'.

אדם פיטי (ארכיון) | צילום: Fernando Frazão/Agência Brasil

 400 מ' חופשי שליחות נשים – גמר 

שיא עולם ראשון שנשבר בבריכת השחייה בטוקיו! כמצופה נבחרת השליחות האוסטרליות (האחיות קמפבל, אמה מקאון ומאג האריס) ניצחו בזמן של 3:29.69, שיפור של 36 מאיות השנייה משיאן שלהן מ-2018. ראויה לציון אמה מקאון, שנמצאת בכושר נפלא וקבעה זמן של 51.35 בזינוק שליחים כשקפצה שלישית למים.

אצל הקנדיות קפצה אחרונה למים פני אולקסייק ובקרב האמריקאיות סימון מנואל – שתי האלופות האולימפיות במשחה 100 מ' חופשי אישי מ-2016, כשנגעו בקיר באותה תוצאה בדיוק. הפעם אולקסייק העניקה את הניצחון בבלעדיות לקנדה בפער של 3 מאיות השנייה בלבד.

סימון מנואל | צילום: Oleg Bkhambri

 שתי נקודות לאופטימיות עבור האמריקנים 

ראשית, דווקא בגזרה החברתית של המשחה – שתיים מבין השחייניות בנבחרת השליחים, סימון מנואל ונטלי הנדס, הן אפרו-אמריקאיות. מעודד לראות כי בענף שנדיר מאוד למצוא בו ברמות הגבוהות שחיינים ושחייניות אפרו-אמריקאיות, ישנו ייצוג מכובד שכזה. שנית, בכל אחד מארבעת משחי הגמר שהתקיימו היום, היתה נציגות אמריקאית על הפודיום.

צילום עמוד הבית: shutterstock


הכותב הוא מאמן שחייה והעורך של בלוג השחייה "ספרטה"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג