טוקיו 2020: סיכום היום הראשון בבריכת השחייה

סיכמנו עבורכם את היום שהיה בבריכת השחייה לאחר שהסתיימה הצגת המוקדמות שכללה שישה משחים שונים - מחר (ראשון) לפנות בוקר תחל הצגה הגמרים הראשונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המתחם האולימפי בשוונג – טוקיו 2020

נסתיימה ההצגה הראשונה במשחקים האולימפיים של טוקיו 2020, הצגה זו היוותה הצגת מוקדמות בלבד וכללה שישה משחים שונים. מחר (ראשון) לפנות בוקר, תחל הצגה הגמרים הראשונה. זה היה היום שהיה בבריכה.

 גברים – 400 מעורב אישי 

כבר במשחה הראשון בתחרות נרשמה הפתעה אדירה, כשהפייבוריט לניצחון, דאיה סטו היפני סיים במקום התשיעי ולא העפיל לגמר. סאטו, אלוף העולם שלוש פעמים במשחה זה, מדליסט הארד מריו 2016 ומחזיק תוצאת השנה בעולם, ציפה להעפיל בקלות יחסית לגמר ולזכות בזהב על אדמת מולדתו.

דאיה סטו | צילום:https://upload.wikimedia.org/wikipedia/

בסוף שחיית החזה בתוך המשחה, הוא עוד הוביל בבטחה, אבל 100 מ' החופשי האחרונים בהם ניסה לשמור כוחות, דרדרו אותו לתוצאה של 4:10.52, הרחוקה כדי 39 מאיות מהמקום השמיני שהוביל לגמר.

לגמר עלה ראשון ברנדון סמית' האוסטרלי בתוצאה של 4:09.26 ובכך גם שבר את שיא ארצו. בין המקום הראשון למקום השמיני הפרידה פחות משנייה, פער זניח יחסית למשחה ארוך זה, מה שמבטיח לנו גמר מעניין במיוחד. יש למה לצפות.

זווית ישראלית: עוד באותו משחה שחה רון פולונסקי, במשחה משני עבורו, והוא סיים בתוצאה של 4:21.50, הרחוקה שתי שניות וחצי משיאו האישי.

 נשים – 100 מ' פרפר 

לגמר עלו ראשונות זאנג יופי הסינית ואמה מקאון האוסטרלית בזמן זהה של 55.82. שלישית עלתה מחזיקת שיא העולם והאלופה האולימפית מריו, השוודית שרה שיוסטרום בזמן של 56.18. שיוסטרום נפצעה השנה במרפקה, ונראה כי היא הספיקה להתאושש ממנה ולחזור לכושר.

שרה שיוסטרום בביקורה בישראל במסגרת אליפות אירופה בשחייה | צילום: ארן הרשלג

זווית ישראלית: התקווה של המשלחת הישראלית, אנסטסיה גורבנקו, סיימה בתוצאה של 58.23 ובמקום ה-18, 15 מאיות בלבד מההעפלה לחצי גמר ו-2 מאיות משיאה הישראלי של עמית עברי. גם לגורבנקו זהו משחה משני והיא תתרכז בעיקר ב-200 מ' מ.א.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: פטריסיה בן עזרא, באדיבות איגוד השחייה

 גברים – 400 מ' חופשי 

בהיעדרו של סון יאנג הסיני המושהה מתחרויות ומארק הורטון האלוף האולימפי היוצא שסיים שלישי במבחנים למשחקי טוקיו 2020, עלה ראשון לגמר הגרמני הנינג מולייטנר עם שיא אישי חדש של 3:43.67. אלוף אירופה הטרי ואחד המועמדים הבטוחים למדליה, מרטין מליוטין מרוסיה, במשחה סיים רק במקום ה-22.

 נשים – 400 מ' מ.א. 

כל העיניים היו נשואות לשיאנית העולם והאלופה האולימפית מריו, לקטינקה הוסו ההונגרייה. שלא כמו סאטו, הוסו דווקא כן העפילה לגמר מהמקום השביעי אך בתוצאה יחסית חלשה עבורה של 4:36.01, וגם במהלך השחייה נראתה די אנמית. מעניין יהיה לראות האם היא רק שמרה כוחות לגמר או שמא זוהי כבר שירת הברבור של (כפי שהיא מכונה) "אשת הברזל" בת ה-32.

קטינקה הוסו | צילום: Doha Stadium Plus Qatar

 גברים – 100 מ' חזה 

אדם פיטי, שלא הפסיד במשחה זה כבר 6 שנים, עלה ראשון לחצי-הגמר בזמן של 57.56. מעניין יהיה לראות את ההולנדי ארנו קמינגה, שפרץ לתודעה העולמית רק השנה בגיל 25, סיים שני את המוקדמות 24 מאיות בלבד אחרי פיטי, ועל הדרך שבר את השיא ההולנדי במשחה. האם הוא יוכל לערער את ההגמוניה של פיטי במה שנחשב משחה הבית שלו?

 נשים – 400 מ' חופשי שליחים 

כמצופה, האוסטרליות העפילו מהמקום הראשון לגמר, כשאמה מקאון וקייט קמפבל, השחייניות המובילות שלהן, קיבלו מנוחה ולא השתתפו במשחה המוקדמות. ההולנדיות והקנדיות סיימו במקומות השני והשלישי בהתאמה. האמריקאיות סיימו במקום החמישי את משחה המוקדמות זה. זהו שיא שלילי לבנות בבגד הים הפסים והכוכבים, כשאמנם יש לאמריקאיות בקנה עוד שחייניות שלא השתתפו היום (אבי וייצל, טוקי הוסקי, סימון מנואל ואולי אפילו קייטי לדקי), אך זהו בהחלט סימן מעורר דאגה עבורן.


הכותב הוא מאמן שחייה והעורך של בלוג השחייה "ספרטה"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג