עונשו של סון יאנג הופחת: יוכל להשתתף בפריס 2024

המדליסט האולימפי הסיני לא יתחרה במשחקים האולימפיים של טוקיו בחודש הבא, אך יוכל להתחרות כבר בפריס בעוד שלוש שנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המדליסט האולימפי הסיני סון יאנג, 28, שהואשם כי התנהג באופן אלים כלפי אנשי ה"סוכנות העולמית כנגד סימום בספורט" וניפץ את המבחנה שהגישו לו צוות הבודקים, הורשע כזכור לפני כשנה ונגזרו עליו שמונה שנות השעייה על שימוש בסמים.

יוכל לשחות במשחקים האולימפיים של פריס. סון יאנג | צילום: JD Lasica

השחיין שמעוטר בשלוש מדליות זהב אולימפיות, הגיש ערעור על העונש בבית הדין בשוויץ ובדיון חוזר נקבע כי עונש ההרחקה שלו יופחת לארבע שנים ושלושה חודשים בלבד. בפועל, עונש זה שיסתיים במאי 2024, יאפשר לו להתחרות במשחקים האולימפיים של פריס בעוד שלוש שנים כשימלאו לו 32.

תחילתה של הפרשה התרחש בספטמבר 2018 לאחר שדווח אז כי התנהג באופן אלים כלפי אנשי ה"סוכנות העולמית כנגד סימום בספורט" (WADA) וניפץ את המבחנה שהגישו לו צוות הבודקים. מכיוון שכל נושא הסימום בספורט הינו רגיש במיוחד, ההתייחסות כלפי בדיקות ואלימות כנגד הבודקים הינה חציית קו אדום.

יחד עם זאת, התאחדות השחייה הבינלאומי (FINA) הודיעה לאחר המקרה כי דווקא היו אלו הבודקים שהפרו את הנהלים ולא הציגו אישורים מתאימים לבדיקה. בעקבות זאת, הגישה הסוכנות למניעת סימום בספורט ערעור וכאמור היום הוחלט כי יושעה לתקופה של שמונה שנים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג