אפילו פלפס בסכנה: חמישה משחים וחמישה שחיינים לעקוב אחריהם באליפות העולם

אחרי שסקרנו את משחי הנשים הצפויים ביפן, זה הזמן לגברים! האם לאון מרשאן יצליח למחוק את השיא ההיסטורי של מייקל פלפס, דויד פופוביץ' ינסה לאיים שוב על שיאו ב-100 חופשי, עם תחרות לא קלה, וגם: הטירוף ב-1,500 וב-400 חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דויד פופוביץ', לאון מרשאן, גרגוריו פלטריניירי | תמונות: Shutterstock, Wikimedia

אליפות העולם בשחייה בפוקוקה, יפן עוד רגע כבר כאן ומתחילה בלילה שבין שבת לראשון (23 ביולי). ואחרי שסקרנו עבורכם את משחי הנשים אליהם כדאי לשים לב, הגיע תורם של הגברים, עם המשחים שצפויים להיות מעניינים במיוחד, והשחיינים שהולכים להכניס לנו הרבה מאוד אקשן למים ביפן.

לכתבות נוספות לקראת אליפות העולם בשחייה:
תחושת שליחות: האם השליחים של ישראל יעשו היסטוריה באליפות העולם בשחייה?
הכוח הנשי: חמישה משחים וחמש שחייניות לעקוב אחריהן באליפות העולם בשחייה
לא רק גורבנקו: ניתוח נבחרת ישראל בשחייה לאליפות העולם
מעל 5.6 מיליון דולר: הפרסים הכספיים באליפות העולם בשחייה נחשפים

המשחים המעניינים:
1. 100 חופשי: שיאן העולם מאשתקד, דויד פופוביץ' הרומני בן ה- 18 (שיא עולם של 46.86 שניות) הוא כנראה הפייבוריט, על אף שלא התחרה הרבה השנה. דולקים בעקבותיו האלוף האולימפי מריו 2016, קייל צ'אלמרס (מחזיק בשיא של 47.08) והסיני בן ה-18 ז'אנלה פאן שמשתפר בקצב מסחרר ומחזיק בתוצאת השנה בעולם (47.22). שמות נוספים שעשויים לעלות לגמר ואולי להילחם על המקום בפודיום הם הצרפתי הנהדר מקסים גרוסה, ריאיין הלד האמריקאי, הקנדי ג'וש ליינדו והאיטלקי אלסנדרו מירסי, שמחזיק בשיא אישי מהיר (47.45), אך מתקשה לשחזר את היכולת בשנתיים האחרונות. על מנת להמחיש את עומק השדה, במהלך השנה שחו בעולם 19 שחיינים שונים מתחת ל-48 שניות, מתוכם ארבעה בכלל לא משתתפים בתחרות. כלומר, שחייה מעל 48 שניות תהיה גבולית מאוד להעפלה אפילו לחצי הגמר!

דויד פופוביץ'. יאיים שוב על שיא העולם? צילום: Baaobaab, Wikimedia

*בולט מאוד בהיעדרו האלוף האולימפי (טוקיו 2020) קיילב דרסל, שחזר לשחות לאחרונה אחרי הפסקה ארוכה ולא הצליח לעלות לאליפות העולם.

2. 400 מעורב אישי: אחד המשחים המצופים בתחרות בהובלתו של לאון מרשאן הצרפתי, שנראה בכושר מצוין אחרי שכיכב בעונת המכללות השנה, ומאיים כבר משנה שעברה על שיא העולם הוותיק והאיכותי של מייקל פלפס שעומד על 4:03.84 דקות מ-2008 (השניים אף חולקים את אותו מאמן, בוב באומן). האמריקאי קרסון פוסטר חזק מאוד בסגנונות הפרפר והגב ויכול לדחוף את מרשאן להתחלה מהירה שתצעיד אותו לעבר השיא. הצרפתי בן ה-21 חזק מאוד בסגנון החזה (תוצאת השנה בעולם ב-200 חזה; 2:06.59 דקןת) ונוהג להכריע את המשחה בסגנון הזה. על המקומות 3-2 בפודיום צפויים להיאבק פוסטר, האמריקאי צ'ייס קאליש והיפני הוותיק דאיה סטו, שצפויים לייצר לנו הרבה אקשן במשחה לאור השוני ביניהם באופן ניהול המשחה.

לאון מרשאן. השיא של פלפס כבר מעבר לפינה | צילום: מתוך יוטיוב

3. 400 חופשי: המועמדים המובילים לניצחון הם האוסטרלים – אלוף השנה שעברה, אלייז'ה ווינינגטון (מתאמן אצל דין בוקסוול, אצלו שוחה גם האלופה האולימפית מטוקיו, אריאן טיטמוס) והצעיר המבטיח סאם שורט, שמחזיק בתוצאה המהירה בעולם השנה (3:42.46 דקות). עוד מועמד לניצחון הוא סגנו של ווינינגטון מאשתקד, הגרמני לוקאס מרטנס בן ה-21, שממוקם שני בעולם השנה ומחזיק בשיא אישי של 3:41.60 דקות. שחיינים נוספים שעשויים לאיים על הפודיום הם שחיין המרחקים האירי דניאל וויפן והברזילאי גיום קוסטה. לאחר שלא התחרה כלל ב-2022, האלוף האולימפי מטוקיו, הטוניסאי אחמד חפנאווי, חוזר להתחרות ועשוי לערבב את כל הקלפים כפי שעשה באולימפיאדה כל הדרך לזהב. האמריקאים ממשיכים להיות מחוץ לתמונה במשחה הזה בשנים האחרונות עם שני שחיינים שכרגע נראים רחוקים מהפודיום ואפילו עלייתם לגמר מוטלת בספק.

אלייז'ה ווינינגטון | צילום: CavImages, Wikimedia

4. 1500 חופשי: בעשור האחרון גרגוריו פלטריניירי האיטלקי נמצא בפסגת שחיית המרחקים בבריכה (ובהמשך גם במים הפתוחים), כמה שנים לאחר מכן הצטרף מיחאילו רומנצ'וק האוקראיני, אחר כך פלוריאן וולברוק הגרמני ובטוקיו ניצח בובי פינק מארה"ב. השנה מצטרפים עוד כמה שמות לחבורה ומייצרים לנו מקצה 1,500 תחרותי שכמוהו עוד לא ראינו. התוצאות המובילות השנה שייכות לוולברוק (14:34.89) ולאירי הצעיר דניאל וויפן (14:34.91) שכבר הכריז שהוא ינסה לשבור את שיא העולם (14:31.02) בתחרות. את גרגוריו פלטריניירי, האלוף האולימפי מריו 2016, אלוף העולם מ-2022 ובעל התוצאות 4-2 בהיסטוריה (14:32.80) אסור אף פעם להספיד ובשנה שעברה הוא הוכיח לנו פעם נוספת שגם כאשר הוא לכאורה אנדרדוג, הוא יודע להתעלות במעמדים החשובים. האלוף האולימפי בובי פינק מעט איטי יותר על הנייר אבל אחרי שהפתיע את כולם בטוקיו, אף אחד לא יופתע מביצוע חזק שלו. הסגירות שלו הן החזקות ביותר ולכן שאר המתחרים צריכים לפתוח ממנו פער לפני 50 המטרים האחרונים

5. 100 פרפר: בהיעדרם של קיילב דרסל שיאן העולם (49.45) והאלוף אולימפי מטוקיו וקריסטוף מילאק, שלקח פסק זמן בקיץ הזה, השדה אמנם לא מאיים על שיא העולם, אבל הקרב על הניצחון צפוי להיות צמוד, מותח ולא צפוי. בתוצאת השנה מחזיק הקנדי ג'וש ליינדו (50.36), אחריו מקסים גרוסה (50.61) שהתחיל רק השנה להתחרות במשחה הזה ומשפר את התוצאות שלו במהירות ובעקביות. דייר רוז האמריקאי עתיד גם הוא להיאבק על הפודיום. תומר פרנקל הישראלי מדורג גבוה השנה 8 בדירוג העולמי (ו-5 בתחרות בניכוי מילאק, שיין קייסאס וז'יחרב הרוסי שלא ישתתפו) והעפלה לגמר במיקום גבוה היא לגמרי ריאלית עבורו.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Joshua Liendo (@joshua.liendo)

השחיינים המעניינים:
1. לאון מרשאן (צרפת) – הצרפתי הצעיר פרץ לתודעה העולמית באליפות העולם בשנה שעברה לאחר שהתקרב עד לכדי חצי שנייה מהשיא העולמי של ה-GOAT מייקל פלפס ב-400 מעורב. השנה מרשאן לקח את אליפות המכללות לליגה אחרת לחלוטין כשזכה בזהב בשלושה מקצים שונים, עם שלושה שיאי תחרות דמיוניים, וגם קבע את הספליט המהיר בהיסטוריה ב-200 יארד חופשי (1:28.42 דקות), כחלק מרביעיית השליחים של אוניברסיטת אריזונה סטייט תחת המאמן בוב באומן. באליפות צרפת האחרונה קבע מרשאן את תוצאת השנה בעולם ב-200 חזה (2:06.59) אך הודיע שככל הנראה לא יתחרה במשחה הזה באליפות העולם (כנראה בגלל סמיכותו ל-200 מעורב). למרות זאת הצרפתי נשאר עם תכנית עמוסה למדי הכוללת 200 פרפר, 200 מעורב ו-400 מעורב, שם גם ינסה לשבור את שיא העולם. בשלושת המשחים שלו הוא צפוי לפגוש ביריבו האמריקאי בן גילו קארסון פוסטר (שמגיע ממש בפיסקה הבאה).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Leon Marchand (@leon.marchand31)

2. ז'אנלה פאן (סין) – כנראה מהשמות הפחות מוכרים לקהל הרחב, הסיני הצעיר (18) עשה התקדמות גדולה מאוד במהלך השנה האחרונה שקיזז למעלה מחצי שנייה משיאו האישי ב-100 חופשי וקבע באליפות סין את תוצאת השנה בעולם (47.22). כמו כן, קבע את תוצאת השנה גם ב-200 חופשי (1:44.65). הסיני יתחרה על פסגת הפודיום בשני המקצים האלה ואולי אפילו יאיים על שיא העולם של בן גילו הרומני דויד פופוביץ'. פאן יודע לשחות מהר מאוד גם מרחקים ארוכים יותר, מחזיק בתוצאה של 3:46.40 ב-400 חופשי ושבר את מחסום ה-8 דקות ב-800 (!).

3. קארסון פוסטר (ארה"ב) – המאצ'-אפ האמריקאי של מרשאן, מתחרה באותם משחים ומאיים על אותם מקומות. קארסון פוסטר הוא שם מבטיח בשחייה האמריקאית עוד בתקופתו בקבוצות הגילאים. אמנם בשנתיים האחרונות הוא קובע תוצאות פחות מהירות מאלה של מרשאן אך הוא מאיים עליו בכל מקצה ונמצא בחודשים האחרונים בכושר מצוין. טקטיקת המשחה השונה של פוסטר (שנוהג ללחוץ בסגנונות הפרפר והגב) מייצרת גם קרב סגנונות בין השניים ובסיס ליריבות שמזכירה את פלפס ולוכטה בימיהם הגדולים. נראה כי מרשאן מגיע כפייבוריט השנה לכל שלושת המשחים, אך בעיקר במשחי ה-200 הפער הוא קטן מאוד. פוסטר גם ייקח חלק ברביעיית השליחים 4X200 חופשי שתתחרה על מדליית הזהב.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Carson Foster (@carson24foster)

4. מקסים גרוסה (צרפת) – "Grousset is a FORCE"– כך אמר פרשן השחייה המוערך קייל סוקוול אחרי משחה ה-100 פרפר שלו באליפות צרפת האחרונה, שסגר לו רצף תוצאות מרשימות במשחים הקצרים (50 ו-100) בסגנונות הפרפר והחופשי. על אף שזכה במדליית הכסף ב-100 חופשי בשנה שעברה, גרוסה הוא לא השם הראשון שעולה לראש כמועמד למדליה. הוא לא השחיין הכי מהיר בבריכה כרגע באף מקצה, אבל ההתקדמות המרשימה שלו בשנתיים האחרונות והכניסה שלו לסגנון הפרפר הופכת אותו לשם מעניין במיוחד לצפות בו בתחרות. בהיעדרם של קיילב דרסל וכריסטוף מילאק, גרוסה הפך לאיום ממשי על הפודיום ב-4 מקצים אישיים שונים ולבורג מרכזי בנבחרת השליחים הצרפתית.

5. ג'וש ליינדו (קנדה) – ליינדו קבע השנה במבחנים הקנדיים תוצאות שדירגו אותו בצמרת העולמית בארבעת המשחים שלו (50,100 פרפר וחופשי) ואפילו מדורג ראשון ב-100 פרפר (50.36). הקנדי יגיע לאליפות אחרי תקופת הכנה ארוכה ויסודית לאחר שהבטיח את מקומו בתחרות כבר בחודש אפריל. בהיעדרם של מילאק ודרסל, ליינדו הוא הפייבוריט למדליית הזהב ב-100 פרפר ושם עיניים על מחסום 50 השניות. בכל מקצה שלו הוא יפגוש את מקסים גרוסה במאץ'-אפ מושלם בין השניים.. ליינדו מתאמן בקבוצתו של קיילב דרסל, פלורידה גייטורס תחת לא אחר מאשר אנטוני נסטי מדליסט הזהב ב 100 פרפר מאולימפיאדת סיאול (1988). ליינדו הוא גם השחיין הקנדי השחור הראשון שזכה במדליה באליפות עולם בשחייה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג