האלוף האולימפי הודיע במפתיע: "לא אשתתף באליפות העולם, הגעתי לשפל"

אחד השחיינים הבכירים בעולם כיום, קריסטוף מילאק ההונגרי, החליט לוותר על רגע השיא של העונה ביפן ולא יגן על תוארו: "לקחתי החלטה בלב כבד מאוד, אני לא ברמה, לא פיזית ולא מנטלית, אני צריך ריסטארט"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קריסטוף מילאק | צילום: Shutterstock

אחד הכוכבים הגדולים ביותר של השחייה העולמית, שיאן העולם והאלוף האולימפי קריסטוף מילאק, הודיע אמש (רביעי) במפתיע כי הוא פורש מאליפות העולם הקרובה בפוקואוקה, יפן. במכתב ארוך ומפורט מסביר השחיין ההונגרי כי הוא לא בשיאו הפיזי והמנטלי וכי הוא מרגיש שהוא חייב "לקחת צעד אחורה ולטעון מצברים, כדי להיות מוכן לאתגרים הבאים".

בכך, יישבר רצף הניצחונות הפנומנלי של מילאק בן ה-23 במשחה ל-200 פרפר בתחרויות הגדולות. רצף אשר נמשך מאז 2018 וכולל מדליות זהב בשלוש אליפויות אירופה האחרונות – ב-2018, 2020 ו-2022, שתי אליפויות העולם האחרונות – ב-2019 וב-2022 וכמובן במשחקים האולימפיים בטוקיו, שם זכה בזהב ב-200 פרפר ובכסף ב-100 פרפר. בדרך, כזכור, ניפץ את שיאו של מייקל פלפס האגדי ב-200 פרפר, והיה נראה כי זו רק ההתחלה עבורו.

לכתבות נוספות בנושא:
בגיל 29: "הפרופסור" האוסטרלי בקאמבק אדיר בבריכה הופך לפייבוריט הגדול לפריז
מדד העוצמה: כך הצליחו תומר פרנקל ודניס לוקטב לשפץ את טבלת השיאים
אדם פיטי משתף במצבו הנפשי: הבנתי שגם אם אשיג עוד זהב, זה לא יתקן את החיים שלי
מעל 5.6 מיליון דולר: הפרסים הכספיים באליפות העולם בשחייה נחשפים

קריסטוף מילאק | צילום: Martin Rulsch, Wikimedia Commons

בהודעתו כתב מילאק: "לקחתי החלטה בלב כבד מאוד, ואני רוצה לחלוק אותה עם כל מי שאוהב שחייה ותמך בי ובחבריי לקבוצה במשך השנים. אני לא אקח חלק באליפות העולם ביולי הקרוב בפוקואוקה – גם אם הייתי מאוד רוצה להמשיך את רצף הניצחונות שלי, אני לא ברמה, לא פיזית ולא מנטלית, כדי להתחרות נגד השחיינים הטובים בעולם כרגע".

עוד הוסיף: "אני עדיין מנסה למצוא תשובה מספקת למה זה קרה, ועדיין אני מכיר את עצמי טוב מספיק כדי להיות מודע לזה שאני אפילו לא קרוב לכושר הטוב ביותר שלי, ה-100 אחוז האלה שנדרשים כדי להגיע לטוב, ואני לא האחד שיסכים להתפשר על פחות מזה. עכשיו הגעתי לשפל המדרגה, אבל אני צריך להדגיש שזה לא מגיע עם דאגות כלשהן מהצד שלי. השלמתי עם זה, ואני מקווה בכנות שכל השאר יקבלו את זה גם כן".

"כל ספורטאי יכול לעבור תקופה כזו בקריירה שלו, בה אתה צריך לקחת צעד אחורה, לטעון מצברים, כדי להיות מוכן לאתגרים הבאים. עכשיו עומדת בפניי משימה חדשה – להקדיש את הקיץ הזה להירגעות איכותית ומחושבת. בדרך הזאת אוכל לעשות 'ריסטארט' לאימונים ושלי ולתחרויות עם הרבה יותר אנרגיה, ועם גישה טובה הרבה יותר, כדי שאוכל לחזור לרמה שהייתה לי".

קריסטוף מילאק | צילום: Martin Rulsch, Wikimedia Commons

לסיום כתב: "אני רוצה להוסיף שכל מי שסביבי, כולל המאמנים שלי, המנהלים בהתאחדות ההונגרית והמועדון שלי העניקו לי תמיכה אדירה ואפשרו לי להשאיר את הכל מאחור ולהתכונן בצורה מיטבית לאליפות העולם הזו. אני אסיר תודה על המאמצים שלהם ומתנצל עמוקות שאני לא יכול להיות בבריכת התחרויות בקיץ הזה. תודה לקהילת השחייה, למשפחה בהונבד, לנותני החסות שלי ולאוהדים הנהדרים על ההבנה ועל התמיכה. ואל תחששו – אני אחזור בקרוב!"

סימני שאלה לגבי כושרו הנוכחי של מילאק הועלו כבר מוקדם יותר החודש, כאשר ההתאחדות ההונגרית פרסמה את הסגל הרשמי שלה לאליפות העולם, שם מילאק הופיע רק בשני משחים אישיים – ה-100 וה-200 פרפר, זאת לאחר ששם דגש בשנה האחרונה גם על משחי החופשי, ואף זכה במדליית הכסף ב-100 חופשי באליפות אירופה. המאמן הלאומי ההונגרי סיפר אז ש"ההכנות של מילאק לא הלכו לפי התכניות".

פרישתו של מילאק מגיעה לאחר ששיאן עולם נוסף, אדם פיטי, הודיע כי ייעדר מהתחרות גם הוא בשל בעיות נפשיות. כזכור, גם קיילב דרסל חווה קשיים דומים במהלך אליפות העולם שעברה, ורק לאחרונה חזר להתחרות אחרי כמעט שנה של היעדרות. לכך ניתן להוסיף את המתעמלת סימון ביילס, הטניסאית נאומי אוסקה, הכדורסלן קווין לאב ועוד. גם גדול השחיינים בהיסטוריה מייקל פלפס חשף כי התמודד עם קשיים מנטליים וסבל מדיכאון ואף מאובדנות לאחר המשחקים האולימפיים בלונדון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • הנסי,בן הנסי הגיב:

    נתגעגע,למילאק,לפיטי בפוקוקואה מקווה שדרסל יגיע…תמיד צומחים מתחרים,חדשים ובטוח יהיה מרתק…ביי

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג