אדם פיטי משתף במצבו הנפשי: הבנתי שגם אם אשיג עוד זהב, זה לא יתקן את החיים שלי

שחיין החזה הטוב בהיסטוריה, שלקח לאחרונה הפסקה מתחרויות, חושף בסדרת ראיונות את התהליך שהוא עובר: "לקחתי את הזמן כדי באמת לחשוב מה אני רוצה מהחיים שלי... ואז לזכות במדליית זהב. מקווה עד המשחקים האולימפיים להיות במצב מנטלי טוב"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדם פיטי | צילום: Shutterstock

חודשיים עברו מאז אדם פיטי ביטל את השתתפותו באליפות בריטניה מעט לפני תחילתה ויצא בהצהרה שהשאירה את עולם השחייה פעור פה: "אני מתמודד עם בעיות נפשיות, לא אתחרה בקרוב". לאחר מכן חשף כי התמכר לאלכוהול, וכעת, גדול שחייני החזה בהיסטוריה דיבר בפתיחות בראיונות ל"גארדיאן" ול-BBC על מצבו.

פיטי סיפר ששינה את תפיסת העולם שלו ואת מה שמניע אותו להתאמן: "יש יותר סיבות היום בגללן אני עושה את זה. אני עושה את זה בשביל הזיכרונות, בשביל המשפחה שלי ובשביל הגאווה. אני לא עושה את זה רק בשביל לבוא ולהתחרות, באמת. זה לא כאילו אני ב'חופשה' ורק שוחה בשביל הכיף. המחשבה על מדליות תמיד שם, המחשבה על הטריפל (זכייה שלישית ברציפות ב-100 חזה במשחקים האולימפיים – ג.ד) תמיד שם. אבל אם המדליה היא החומר שאתה מקבל בסוף, המסע שאתה עובר היא מה שאתה זוכר".

"אם משהו שאתה אוהב הופך למשהו שאתה שונא, עצור, כי זה רק ילך ויסתחרר. אני תמיד הייתי אחד מאלה שתמיד אמרו 'אני לא נשבר' והתרבות שלנו היא קצת כזאת, אבל אנחנו מסתכלים על המחיר האנושי שאנחנו משלמים בגלל זה, והוא עצום. בשבילי, זכיתי בזהב, אבל באיזה מחיר? מערכות יחסים מסתיימות, החברים והמשפחה שלך סובלים, אפילו הילדים שלך. כל דבר שרק אפשר לדמיין, חיי החברה, ההנאות…"

אדם פיטי | צילום: Shutterstock

"הטיעון הנגדי לזה הוא תמיד – אתה בוחר לעשות זאת. ובחרתי, אבל באותו זמן צריך לשים את הדברים החשובים בראש סדר העדיפויות, ואני לא רואה שום בעיה בזה".

לגבי ההפסקה מהתחרויות ציין ב-BBC: "לקחתי הפסקה כי הייתי בחיפוש הבלתי נגמר אחרי מדליית זהב או שיא עולם והסתכלתי אל העתיד ואמרתי 'אוקי, אם אשיג את זה, החיים שלי יתוקנו או יהיו טובים יותר? לא!'. אז לקחתי את הזמן כדי באמת לחשוב על מי שאני, מה אני רוצה מהחיים שלי… ואז לזכות במדליית זהב. אני מקווה שכשאגיע למשחקים האולימפיים, אהיה במצב מנטלי טוב מאוד, אסיר תודה והכי חשוב – מאושר".

"כספורטאים, המוח שלנו מחווט קצת אחרת, אנחנו תמיד רודפים אחר תגמול או הישג, ואם אנחנו לא יכולים לראות את התגמול הזה, נעבוד מאוד קשה בשבילו. עבורי, זה משהו שכל הזמן רדפתי אחריו והבנתי שאני לא רוצה את זה בחיים שלי, אני לא באמת רוצה לעשות זה כל הזמן".

אדם פיטי | צילום: Agência Brasil, Wikimedia

פיטי הוא שחיין החזה הגדול בהיסטוריה ללא עוררין. פרט להיותו שיאן העולם ב-50 וב-100 חזה, הוא מחזיק ב-18 מתוך 20 התוצאות המהירות ביותר בהיסטוריה ב-100 חזה. יש לו שלוש מדליות זהב מהמשחקים האולימפיים ומדליה נוספת מכסף, וכן 10 מדליות זהב מאליפויות העולם ו-14 מאליפויות אירופה.

בשנים האחרונות ראינו כמה ספורטאיות וספורטאים אשר חשפו כי הם סובלים ממצוקות נפשיות שונות, בהם השחיין קיילב דרסל, המתעמלת סימון ביילס, הטניסאית נאומי אוסקה, הכדורסלן קווין לאב ועוד. גם גדול השחיינים בהיסטוריה מייקל פלפס חשף כי התמודד עם קשיים דומים וסבל מדיכאון ואף מאובדנות לאחר המשחקים האולימפיים בלונדון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג