בגיל 29: "הפרופסור" האוסטרלי בקאמבק אדיר בבריכה הופך לפייבוריט הגדול לפריז

קמרון מקאבוי כבר כמעט ויתר ואף לקח הפסקה מתחרויות לכל 2022. אולם במבחנים האוסטרליים לאליפות העולם הוא חזר, ובגדול! עם 21.27 שניות ב-50 חופשי, התוצאה הטובה השנה בעולם ומהטובות בהיסטוריה: "מאותם משחים שעוצרים את כל עולם השחייה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קמרון מקאבוי | צילום: Oleg Bkhambri, Wikimedia

המבחנים האוסטרליים לאליפות העולם הסתיימו היום (ראשון) עם כמה תוצאות מהירות במיוחד, ובהן גם קאמבק אחד מפתיע, שהותיר את הצופים בבריכה במלבורן פעורי פה, של השחיין בן ה-29 קמרון מקאבוי. השחיין הידוע בכינויו "הפרופסור" בזכות לימודיו הגבוהים וחיבתו למדע, זינק למוקדמות המשחה ל-50 חופשי וקבע זמן אדיר של 21.27 שניות.

עם תוצאה זו זינק למקום הראשון בדירוג השנה בעולם (והעשירי בכל הזמנים) וקבע את הזמן הכי מהיר מאז המשחקים האולימפיים בטוקיו. במקום השני בדירוג התוצאות המהירות השנה בעולם, נמצא פלורן מנאדו הצרפתי עם 21.56 שניות, פער גדול במיוחד למשחה הקצר. הדבר המדהים הוא שמקאבוי שיפר את שיאו האישי, שעמד על 21.44 שניות, אחרי שבע שנים שלא הצליח לשפר אותו.

בכלל, מקאבוי היה בשנים האחרונות בדעיכה מתמדת. ב-2016 רשם את הישגו הגדול האחרון כששבר את השיא האוסטרלי ב-100 חופשי (47.04 שניות) והבטיח מקום בריו, אולם במשחקים עצמם לא הצליח לשחזר את היכולת וסיים רק במקום השביעי במשחה האישי. הוא אמנם כיפר על זה בשליחים, עם שתי מדליות ארד, כולל סיומת מצוינת של 47.00 שניות ב-4X100 חופשי שהרוויחה את המדליה, אולם רבים סברו שזו תחילת הסוף.

לכתבות נוספות:
מדד העוצמה: כך הצליחו תומר פרנקל ודניס לוקטב לשפץ את טבלת השיאים
אדם פיטי משתף במצבו הנפשי: הבנתי שגם אם אשיג עוד זהב, זה לא יתקן את החיים שלי
מעל 5.6 מיליון דולר: הפרסים הכספיים באליפות העולם בשחייה נחשפים 

מקאבוי לא ויתר וגם בטוקיו הצליח להיכנס לנבחרת האוסטרלית, אולם שחה רע מאוד, סיים במקום ה-29 ב-50 חופשי עם 22.31 שניות ובמקום ה-24 במרחק הכפול עם 48.72 שניות. הוא אמנם סיים את התחרות עם מדליית ארד ב-4X100 חופשי, אולם שחה כל כך רע במוקדמות (פתח עם 49.18) עד שלא שובץ לגמר, בו האוסטרלים עלו על הפודיום.

אחרי המשחקים האולימפיים, לקח מקאבוי הפסקה מתחרויות, ולמעשה לא זינק לאף תחרות ב-2022 כולה. הוא שינה לחלוטין את תכנית האימונים, הפחית משמעותית את הקילומטראז' בבריכה והעלה עוד כ-10 ק"ג של שרירים על גופו. למרות זאת, למבחנים האוסטרלים הוא הגיע אחרי שחזר וכמי שצפוי לכל היותר להיאבק על העפלה לגמר. אף אחד לא ציפה להתפוצצות כזו, שתציב אותו מיידית כפייבוריט לניצחון ב-50 חופשי באליפות העולם ולאחד הפייבוריטים הגדולים לעשות זאת, אולי לראשונה בקריירה, גם במשחקים האולימפיים בפריז, אז יהיה בן 30.

"זה מרגיש מאוד מיוחד", אמר מקאבוי לאחר ההעפלה: "הופתעתי האמת. כשנכנסתי למשחה, היה לי בראש סדר גודל של 21.5-21.6 שניות. חשבתי ש-21.3 יהיה מטורף, לעשות 21.2? הייתי מאוד מופתע. זו אנחת רווחה גדולה שמה שעשיתי הצליח".

אוסטרליה היא מעצמת שחייה בכל קנה מידה, אך היא מעולם לא זכתה במדליה במשחקים האולימפיים במשחה ל-50 חופשי, בטח שלא בזהב. פרשן השחייה והמאמן האוסטרלי ברט הוק לא חסך סופרלטיבים: "זו לא שחיית בוקר נורמלית, זה משהו מאוד מיוחד. הוא פשוט שם את עצמו תוך משחה אחד כפייבוריט הגדול לכל תחרות מרכזית ב-12 החודשים הקרובים, כולל אליפות העולם והמשחקים האולימפיים. זו שחייה מדהימה. זה אחד מאותם משחים שעוצרים את כל עולם השחייה".

ומה עוד הציגו האוסטרלים?
הסיומת של מקאבוי אולי קצת השכיחה זאת, אבל אוסטרליה עתידה להציג את אחת הנבחרות החזקות באליפות העולם הקרובה. מי שתוביל אותה היא קיילי מקיאון, שנראתה נהדר בשני משחי הגב החזקים שלה (57.5 שניות ב-100 ו-2:03.70 דקות ב-200) וב-200 מעורב אישי (2:07.60 דקות). גם אמה מקיאון בספרינטים בחופשי ובפרפר העפילה ללא קושי. מולי אוקלהאן הרשימה בעיקר ב-200 חופשי (1:53.83 דקות) והאלופה האולימפית אריארן טיטמוס תהיה שם במרכז הבריכה.

אצל הגברים האלוף האולימפי מריו והסגן מטוקיו ב-100 חופשי קייל צ'אלמרס התקרב לשיאו עם 47.44 שניות, גם אלייז'ה וויטינגטון (משחי החופשי הארוכים) שיאן העולם ב-200 חזה זאק סטאבלטי-קוק לא התקרב לשיאו אבל העפיל בקלות. בסך הכל כוללת הנבחרת האוסטרלית 38 שחייניות ושחיינים, כולל המשחים למים פתוחים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג