לא רק גורבנקו: ניתוח נבחרת ישראל בשחייה לאליפות העולם

5 שחייניות ו-8 שחיינים כחול-לבן יחלו להתחרות ביום ראשון לפנות בוקר באליפות העולם ביפן, וזה הזמן להכיר ולנתח - מי מהשחיינים מועמד לגמר, מי יכול לאיים על הקריטריון האולימפי וכן... גם מה הסיכויים של אנסטסיה גורבנקו למדליה היסטורית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון פולונסקי, תומר פרנקל ולאה פולונסקי. כולם בפנים | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

נבחרת ישראל תחל בלילה שבין שבת לראשון את הופעותיה באליפות העולם בשחייה בפוקואוקה, יפן. 5 שחייניות ו-8 שחיינים ייצגו את הנבחרת על הבמה הגדולה ביותר שיש, שגם תשמש כתחרות קריטריון משמעותית לקראת המשחקים האולימפיים בפריז, בפרט בכל הנוגע למשחי השליחים (ניתוח למשחי השליחים בהמשך בכתבה נפרדת). רגע לפני, זה הזמן להכיר לעומק את שחייניות ושחייני הנבחרת, שמרביתם מגיעים בכושר הטוב בקריירה, ולבחון את שאיפותיהם.

אנסטסיה גורבנקו
גיל: 19
משחה עיקרי: 200 מעורב אישי
אלופת אירופה מגיעה אחרי עונה בה חזרה לשבור שיאים במשחה העיקרי שלה ונראה ששיתוף הפעולה עם המאמן טום ראשטון, לצידו של דייויד מארש, עושה לה רק טוב. דירוג השיא שלה ושל השחייה הישראלית בכלל באליפות העולם הוא המקום החמישי מאשתקד וכל דירוג גבוה יותר ייחשב כהישג אדיר, בפרט כאשר הרמה העולמית במשחה החזק שלה, ה-200 מעורב אישי, קפצה פלאים בשנה האחרונה.

אם תצליח לשפר פעם נוספת את שיאה ולרדת לראשונה מ-2:09 דקות, יהיה זה עוד צעד מעולה בכיוון הנכון, כשלפי השיאים העונתיים היא מדורגת שישית לפני התחרות ותצטרך את אותו שיפור כדי להיאבק על מדליה. פרט למשחה העיקרי, היא צפויה לזנק עוד לא מעט פעמים למים, כשרשימת המשחים הסופית ודאי תיקבע בהמשך (רשומה ל-8 מקצים אישיים, לא כולל שליחים). מעניין יהיה בעיקר לראות אותה שוחה 200 חופשי, בין אם בשליחים ובין אם במשחה האישי, לאחר תקופת אימונים ממושכת לצד אחת הטובות בעולם במשחה זה, סגנית האלופה האולימפית שיבון הוהי.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: באדיבות איגוד השחייה

תומר פרנקל
גיל: 22
משחה עיקרי: 100 פרפר
כל מי שעוקב אחרי השחייה הישראלית בשנים האחרונות רק חיכה שתגיע ההתפוצצות של השחיין המוכשר הזה, והשנה היא הגיעה. עונת מכללות אדירה, כולל הפיכתו לשחיין הישראלי השלישי בהיסטוריה שזוכה במדליה אישית באליפות המכללות, הייתה רק תחילת הדרך, שאחריה הגיעו שני שיאים ישראליים אדירים ב-100 פרפר וב-100 חופשי. שיאו החדש ב-100 פרפר, 51.14 שניות, הציב אותו כמועמד לגיטימי להיות הגבר הישראלי הראשון שעולה לגמר אליפות העולם בבריכה מאז יהונתן קופלב ב-2017. הוא מדורג שביעי לפי תוצאתו השנה, אך הצפיפות היא מטורפת כשבין המקום ה-7 ל-11 מפרידות רק 5 מאיות.

תומר פרנקל | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

רון פולונסקי
גיל: 22
משחה עיקרי: 200 מעורב אישי
באליפות בשנה שעברה שבר האח הבכור לבית פולונסקי את אחד השיאים הישראליים האיכותיים ביותר, של גל נבו ב-200 מעורב אישי. אז, חסרו לו מאיות בודדות כדי להעפיל לגמר, והוא יקווה כי גם הפעם הוא יכול להתמודד על ההעפלה הזו, על אף שהמשימה נראית קשה יותר עם רשימת שחיינים איכותית שתשתתף ומציבה אותו 14 ברשימה המקדימה. גם פולונסקי הפגין יכולות באליפות המכללות ואף סיים חמישי במשחה החזק שלו. הוא אמנם התאכזב מעט באליפות ישראל לאחר שפסל במוקדמות, אולם הוא בלי ספק אחד השחיינים הכי מוכשרים ומגוונים שאי פעם גדלו בישראל, ואם הכל יתחבר לו, טבלת השיאים שוב תרעד, וכששיאו, 1:57.99 דקות, רחוק רק חמש מאיות מהקריטריון האולימפי, גם זו נקודה לציון.

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

אביב ברזלי
גיל: 21
משחה עיקרי: 200 גב
אחרי שהעפילה לחצי גמר אולימפי והוסיפה מקום תשיעי באליפות העולם אשתקד, תרצה הגביסטית ממשגב לבצע עוד צעד אחד של התקדמות, לשפר את שיאה הישראלי ב-200 גב העומד על 2:10.76 דקות, ולהשיג את הקריטריון האולימפי הישיר שעומד על 2:10.39 דקות. לפי התחרויות האחרונות שלה בבריכה ארוכה (בבריכות קצרות או יארדים תמיד מתקשה מעט יותר), היא בהחלט מסוגלת לעשות זאת. מדובר במשחה שעבר שדרוג בשנתיים האחרונות ולכן היא מדורגת 18 ברשימה המקדימה, כך שהעפלה לחצי הגמר בהחלט אפשרית.

אביב ברזלי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

מירון חרותי
גיל: 25
משחה עיקרי: 50 חופשי
השחיין שהיה בכותרות משלל סיבות בעונה החולפת, רוצה לסתום כמה פיות בדרך שהוא עושה הכי טוב – לשחות ממש מהר את הספרינט הכי מהיר בבריכה. לראשונה מזה ארבע שנים, הוא שבר באפריל את שיאו הישראלי והעמיד אותו על 21.84 שניות. ראשית, הוא ירצה לשחות פעם נוספת זמן מהיר מהקריטריון האולימפי (21.96 שניות), שיעניק לו את המקום בפריז, הפעם ללא שום סימני שאלה. כמו כן, שיפור קטן נוסף של השיא הטרי שלו, עשוי אף להעניק לו לראשונה בקריירה מקום בגמר אליפות העולם. הוא אמנם מדורג 15 לפני התחרות, אך הגמר ייסגר צפוף במיוחד על מאיות בודדות, כך שהכל אפשרי. נשמח לראות אותו גם משפר סוף סוף את השיא הישראלי שלו ב-50 פרפר, שעומד זמן רב מדי על 23.40 שניות.

מירון חרותי | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

דריה גולובטי
גיל: 17
משחה עיקרי: 200 חופשי
צעירת השחייניות בנבחרת עשתה השנה קפיצה מרשימה במיוחד ביכולותיה כשהאימונים תחת טום ראשטון ולצידה של שיאנית העולם שיבון הוהי בהחלט העלו אותה מדרגה. היא שברה לראשונה שיא ישראלי לבוגרות, 4:11.40 דקות ב-400 חופשי, אליו הוסיפה גם את התוצאה השנייה בטיבה של ישראל בהיסטוריה בחצי המרחק, 1:58.24 דקות, ונראה שזו רק ההתחלה. במקרה שלה, עליית שלבים אינה המטרה העיקרית (מדורגת 25 ב-200 חופשי), וגם לא קריטריון אולימפי ישיר (1:57.26 דקות ב-200 חופשי ו-4:07.90 דקות ב-400), אלא בעיקר התמודדות בפעם הראשונה עם תחרות בסדר הגודל הזה כשחיינית מובילה, ולא כמשלימה שמגיעה על תקן שחיינית שליחים. אם מגמת ההתקדמות שלה תימשך, גם פריז כבר באופק.

דריה גולובטי | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

דניס לוקטב
גיל: 23
משחה עיקרי: 200 חופשי
השחיין מאשדוד מגיע עם הרבה ביטחון לאחר שבאליפות ישראל האחרונה שיפר בצורה מרשימה את שיאו הישראלי וקבע את הקריטריון האולימפי עם 1:46.17 דקות. בכלל, נראה שהאימונים בלואיוויל עשו לו רק טוב, הוא התחזק מאוד, וכעת הוא ינסה גם להעפיל לחצי גמר עולמי ראשון בקריירה, כאשר הוא מדורג 17 לפי הרשימה המקדימה. גם במשחי השליחים הוא צפוי כרגיל לתפוס מקום משמעותי והוא כבר הוכיח בהם לא פעם שהוא יודע להתעלות כשצריך.

דניס לוקטב חוגג | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

גל כהן גרומי
גיל: 21
משחים עיקריים: 100 פרפר, 200 מעורב אישי
הפיינליסט האולימפי מטוקיו ודאי ישמח לשחזר את האליפות שלו בשנה שעברה, בה העפיל לשני חצאי גמר. אלא שהשנה, זה צפוי להיות קשה עוד יותר עם רשימת המשתתפים האיכותית, והוא מדורג 22 ב-200 מעורב אישי ו-25 ב-100 פרפר. בשני המשחים הוא יצטרך לשפר את שיאיו כדי להשיג את הכרטיס האולימפי הישיר, כאשר ב-100 פרפר הוא קרוב יותר, שכן הקריטריון הוא 51.67 שניות, רק 13 מאיות משיאו.

גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

לאה פולונסקי
גיל: 21
משחה עיקרי: 200 מעורב אישי
במשחקים האולימפיים בטוקיו פספסה לאה את הקריטריון במאיות בודדות בלבד. הפעם, נראה שהמומנטום לצידה והיא הוכיחה התקדמות הן מעבר לים במכללות והן כאן בארץ באליפות ישראל האחרונה בה ניצחה. שיאה האישי הטרי עומד על 2:12.31 דקות, כך שחסרות לה 84 מאיות לקריטריון האולימפי. המשחה העיקרי שלה הוא אחד הצפופים בעולם בשנתיים האחרונות, כך שהעפלה לחצי הגמר תהיה קשה, אך אפשרית. כמו כן, נשמח לראות אותה שוברת את השיא הישראלי של קרן זיבנר ב-200 פרפר, אליו התקרבה מאוד בשנה שעברה.

לאה פולונסקי | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

מיכאל לייטרובסקי
גיל: 23
משחה עיקרי: 50/100 גב
אחרי שסיים במקום הרביעי באליפות אירופה האחרונה במשחה ל-50 גב, לייטרובסקי רוצה לעשות קפיצת מדרגה גם בזירה העולמית. שיאו האישי מציב אותו במקום העשירי במשחה זה ברשימה המקדימה והתמודדות על גמר בהחלט נראית אפשרית, בפרט אם יצליח לאיים על השיא הישראלי של יהונתן קופלב שעומד על 24.60 שניות. בנוסף, ישאף לייטרובסקי לשפר את שיאו גם במרחק הכפול. הקריטריון האולימפי עומד על 53.74 שניות ורחוק בסך הכל עשירית משיאו האישי, מה שנראה ריאלי כבר בפוקואוקה.

מיכאל לייטרובסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

בר סולובייצ'יק
גיל: 23
משחה עיקרי: 400/800 חופשי
שחיין שעשה התקדמות אדירה בשנים האחרונות במשחה החופשי הבינוניים והארוכים. הוא היה כפסע מהעפלה למשחקים האולימפיים כבר בטוקיו, וגם לאליפות העולם ביפן הוא למעשה לא קבע את הקריטריון הישיר, אולם זומן כ-Wild Card על ידי המאמנים בזכות יכולתו הגבוהה והקרבה לקריטריון. אחרי עונה מוצלחת במכללות במדי מינסוטה, ניפץ ביוני את השיא הישראלי שלו ב-400 חופשי ביותר משנייה עם 3:48.55 דקות וכל שיפור נוסף ביפן יהיה בגדר הישג. במשחים שהוא חזק בהם לצערו אין חצי גמר, אלא מוקדמות וגמר, ולכן אין לו מטרה להעפיל שלבים, אלא רק להתקדם בדירוג (מדורג 24 ב-400) ולשפר עוד את הזמנים שלו במחשבה עתידית על הקריטריון לפריז, שעומד על 3:46.78 דקות ב-400 ו-7:51.65 דקות ב-800.

בר סולובייצ'יק | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

דניאל נמיר
גיל: 25
משחה: שליחים
חבר קבוע ברביעיות השליחים המוצלחות של השנים האחרונות ל-4X200 חופשי, כולל המקום העשירי והשיא הישראלי במשחקים האולימפיים. הרוויח את הכרטיס ביושר עם הזמן הרביעי בטיבו ב-200 חופשי באליפות ישראל האחרונה, 1:48.37 דקות, ויקווה לעזור לשליחים אולי לעשות היסטוריה עם גמר ישראלי ראשון בשליחים.

דניאל נמיר | סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

איילה ספיץ
גיל: 22
משחה: שליחים
איילה, שלומדת יחד עם לאה פולונסקי בקאל ברקלי, עלתה לארץ השנה ותייצג את ישראל לראשונה בתחרות בינלאומית, אחרי שהציגה יכולת גבוהה באליפות ישראל. היא שחתה 1:59.03 נהדר ב-200 חופשי, ויחד עם דריה גולובטי, אנסטסיה גורבנקו ולאה פולונסקי משלימה רביעיית שליחות מבטיחה במיוחד ב-4X200 חופשי, על אף היעדרה של אנדי מורז הפצועה. פתאום, גבול 8 הדקות נראה ככזה שחייב להיפרץ בצורה משמעותית (השיא הישראלי 8:00.51 דקות), ובמקרה כזה גם הגמר נראה ריאלי.

איילה ספיץ, דריה גולובטי, אנסטסיה גורבנקו | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג