הכוח הנשי: חמישה משחים וחמש שחייניות לעקוב אחריהן באליפות העולם בשחייה

סאמר מקינטוש בת ה-17 מגיעה לראשונה כשיאנית העולם, קייטי לדקי שוב נראית בלתי עצירה, קרבות אימתניים במשחי הגב והחופשי הקצרים ומה עם קייט דאגלס ורייגן סמית'? האליפות ביפן מתחילה ביום ראשון, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רייגן סמית', סאמר מקינטוש, קייטי לדקי | צילום: Shutterstock, Wikimedia

אליפות העולם בשחייה בפוקוקה, יפן ממש מעבר לפינה ומתחילה בלילה שבין שבת לראשון (23 ביולי). שנה לפני המשחקים האולימפיים זה תמיד מעניין, חימום מנועים והצהרת כוונות. אז רגע לפני, ערכנו עבורכם סקירה של המשחים האישיים המעניינים ביותר והספורטאים והספורטאיות ששווה לעקוב אחריהם במהלך ימי התחרות. נתחיל במשחים המעניינים ביותר אצל הנשים:

המשחים המעניינים:
1. 100 חופשי: המשחה היוקרתי בבריכה – גרסת הנשים. צפוי קרב צמוד על הזהב ועל הפודיום בכלל. מולי אוקלהאן האוסטרלית (מדורגת 1 בעולם השנה 52.48), שיבון הוהי מהונג קונג (שהעבירה חלק ניכר מהשנה כאן בישראל עם המאמן טום ראטשון), האלופה האולימפית אמה מקיאון והאמריקאית הוורסטילית קייט דאגלס צפויות להיאבק על המקום הראשון. עוד מתחרות חזקות במשחה שיכולות להפתיע: אבי וויצל (ארה"ב) ומריט סטנברחן (הולנד) שכבר שחו השנה מתחת 53 שניות. עד כמה האוסטרליות חזקות? המדורגת מספר 5 בעולם השנה, שאיינה ג'ק, לא תתחרה במקצה האישי בשל המגבלה של 2 מתחרות ממדינה.

לכתבות נוספות בנושא:
לא רק גורבנקו: ניתוח נבחרת ישראל בשחייה לאליפות העולם
הישג היסטורי: מקום רביעי לשלי בובריצקי ואריאל נשיא באליפות העולם בשחייה אמנותית
13 שחייניות ושחיינים בסגל הנבחרת לאליפות העולם בשחייה, דוד גרצ'יק חולה וייעדר 

*היפנית ריקאקו איקי שהחלימה מסרטן, חוזרת בהדרגה לתוצאות המהירות ותתחרה כאן במקצה אישי בבמה עולמית לראשונה מ-2018 (שחתה שליחים באולימפיאדת טוקיו).

אמה מקיואן | צילום: By JD Lasica/Cruiseable, Wikimedia

2. 200 חופשי: אחד המשחים התחרותיים גם בגזרת הנשים וגם בגברים. שתי אוסטרליות, מולי אוקלהאן ואריארן טיטמוס, יחד עם שיבון הוהי, מתחרות על הזהב. הפעם מתווסף למשוואה השם הכי חם בשחייה העולמית, סאמר מקינטוש, שממוקמת שנייה בדירוג העולמי (אחרי אוקלהאן). שיא העולם הוותיק של פלגריני (הוותיק ביותר בנשים ואחד משניים שנותרו מתקופת החליפות) לגמרי בסכנה!

3. 400 חופשי: הדו קרב ארוך השנים בין קייטי לדקי (אלופת עולם 4 פעמים במשחה זה ואלופה אולימפית מ-2016) וטיטמוס (אלופת העולם מ-2019 והאלופה האולימפית מ-2021) חוזר לסיבוב נוסף רק שהפעם מצטרפת לחגיגה שיאנית העולם הטרייה סאמר מקינטוש (3:56.08 דקות), שתנסה לקחת את הזהב משתי הגברות הנכבדות. 3 שיאניות עולם, שלושתן שחו 3:56 בעבר, מקצה אחד. אם לא נראה פה שיא עולם, אולי אפילו נתאכזב…

קייטי לדקי | צילום: Shutterstock

4. 100+200 גב: הדו קרב הכפול בין רייגן סמית' לקיילי מקיואן חוזר ובגדול! שתי השחיינות מתייצבות בכושר נפלא ונראה כי רייגן סמית' חוזרת לכושר הטוב שלה מ-2019. באליפות ארה"ב לפני שלושה שבועות קבעה 57.7 שניות ו-2:03.8 דקות. עם זאת, מקיואן עדיין נראית פייבוריטית במעט עם שתי תוצאות של 2:03 דקות ו- 57.50 שניות ב-100 גב השנה. הכל פתוח במעמד התחרות.

5. 200 מעורב אישי: סאמר מקינטוש לא נרשמה למשחה, אך הקרב על המקום הראשון עדיין צפוף ומהיר מאוד. קייט דאגלס כרגע עם התוצאה הכי מהירה אך צמודות אליה אלופת העולם מהשנה שעברה, אלכס וולש והאוסטרלית קיילי מקיואן. עוד עשויות להפתיע – ייטנג יו הסינית ומדליסטית הזהב האולימפית, היפנית יוי אוהאשי, שאמנם לא שחתה מהר השנה אבל בכל זאת, אלופה אולימפית.. אנחנו אמנם נסתכל לא מעט על אנסטסיה גורבנקו, שמדורגת שישית לפני התחרות, אך גם לפניה מסתמן קרב נהדר.

השחייניות המעניינות:
1. סאמר מקינטוש (קנדה) – הצעירה הקנדית, עוד לא בת 17, וכבר מחזיקה בשיאי עולם ב-400 חופשי ו-400 מעורב ובתוצאות השנה ב-200 מעורב ו-200 פרפר. ב-200 חופשי היא "רק" במקום השני עם שיא עולם לנוער. באליפות הנוכחית תתחרה ב 200 חופשי, 400 חופשי, 200 פרפר ו-400 מעורב. בכל אחד מהמשחים (אולי פרט ל-200 פרפר) שיא העולם נמצא בסכנה. כנראה שנראה אותה גם במספר משחי שליחים. על אף שדורגה ראשונה בעולם ב-200 מעורב, בחרה לא להירשם למשחה הזה בתחרות, בכל זאת יש לה תכנית עמוסה.

2. קייט דאגלס (ארה"ב) – האמריקאית הנהדרת ששלטה ביד רמה בעונת המכללות האחרונה, הובילה את וירג'יניה לניצחון יחד עם האחיות וולש, עשתה השנה מעבר מוצלח לבריכות הארוכות עם תחרות טובה במבחנים האמריקאים. בפוקואוקה היא תשחה 100 חופשי, 200 מעורב ו-200 חזה (שילוב מוזר מעט) ותיתן פייט על הזהב בכל אחד מהמקצים האלה. דאגלס תככב גם במשחי השליחים ואם הכל ילך כשורה, היא צפויה לצאת עם סל מדליות עמוס מהתחרות. הוורסטיליות של דאגלס יוצאת דופן בנוף השחייה. המהירות הגבוה שלה בשילוב היכולת שלה לשחות משחי 200 מטר היא ייחודית מאוד ובוודאי שמדובר גם ביכולת שלה לשלב בין סגנונות. להלן ההרשמה שלה ל-200 חזה ול-100 חופשי. היא הייתה שוחה גם 50 כנראה, אם לא הייתה מסיימת שלישית במבחנים האמריקאים. נראה שיש לה עדיין מה לשפר במעבר בין בריכות יארדים קצרות לבריכות הארוכות, ושיש לה עוד פוטנציאל לא ממומש.

קייט דאגלס | צילום: Shutterstock

3. רייגן סמית' (ארה"ב) – אחרי הפריצה המסחררת שלה ב-2019 (שיאי עולם ב-100 וב-200 גב באליפות העולם בגוואנגז'ו), רייגן סמית' מעט התקשתה לשחזר את היכולות בשנים האחרונות (בעיקר ב-200 גב). לאחר שעזבה את אוניברסיטת סטנפורד והפכה למקצוענית באריזונה, תחת המאמן האגדי בוב באומן, רייגן נראית בכושר מצוין ובמשחי הגב מאיימת על הזהב וכמובן גם להשיב לעצמה את שיאי העולם ששייכים למתחרה שלה קיילי מקיואן. סמית' גם שוחה את ה-200 פרפר, שם היא תתמודד מול סאמר מקינטוש ואליזבת' דקרס האוסטרלית.

4. קייטי לדקי (ארה"ב) – זה נראה מעט מובן מאליו לציין את קייטי לדקי לאור הדומיננטיות שלה בעשור האחרון. עם זאת, השנה קורה משהו קצת אחר… לדקי עברה אחרי המשחקים האולימפיים להתאמן בפלורידה תחת המאמן אנתוני נסטי יחד עם האלוף האולימפי ב-800 ו-1500 חופשי, בובי פינק. השיפור ההדרגתי שלה מאז ניכר. היא שחתה את התוצאה הכי מהירה שלה מאז שקבעה את שיא העולם ב-2016 ב-800 חופשי, וזה עוד רק במבחנים האמריקאיים! ב-400 היה נראה שהיא מבצעת את שחיית ה-4:00 דקות הכי קלה בהיסטוריה והציפייה ממשחה ה-400 חופשי לנשים בשמיים. האם גם שיא העולם ב-800 יעמוד שוב בסכנה? אמן! נראה שלדקי עשתה הרבה הפקת לקחים מההפסדים לטיטמוס ובאה רעבה מתמיד. שווה לעקוב ולראות!

5. מולי אוקלהאן (אוסטרליה) – האוסטרלית הצעירה הפכה בשנה האחרונה להיות השחיינית המובילה ביבשת האוסטרלית במרחקים 100 ו-200 חופשי, וכשאתה מוביל באוסטרליה אתה באופן טבעי מהמובילים בעולם, ומאיימת על המקומות הראשונים במשחים אלה באליפות העולם. היא תצטרך למצוא הילך שישי כדי לנצח את האגדות בהן היא מתחרה. היא לא הכי גבוהה, אין לה את הסגנון הכי זורם. מה שבטוח, במשחים בהם היא שוחה מובטחת הכרעה צמודה מאוד. נוסף על כך, היא שוחה גם 50 גב בו היא מדורגת שישית בעולם אבל בהחלט יכולה להפתיע ולהתברג בפודיום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג