הפשרה הושגה: רוכב המריבה עובר סופית מבורה ליומבו ויסמה

אחרי סערה מתוקשרת ואיומים משפטיים, הקבוצות הגיעו להסכמה וקיאן אויטברוקס, אחד הרוכבים המבטיחים בעולם, מצא בית חדש, וגם סיפק עקיצה לאקסית: "לא הרגשתי טוב בבורה, פה אני מאושר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיאן אויטברוקס בהצגה הרשמית ביומבו ויסמה | צילום: Jumbo Visma

הסאגה המתמשכת סביב הרוכב הצעיר קיאן אויטברוקס הגיע אמש (חמישי) לסיומה, כאשר קבוצה הקודמת בורה האנסגרוהה הודיעה כי הושג סיכום על הפסקת חוזהו, ובכך למעשה הכשירה את מעברו לקבוצת יומבו ויסמה, או בשמה החדש, ויסמה ליס-א-בייק.

לכתבות נוספות בנושא:
טיפוסים מיתולוגיים וסיום בנג"ש: נחשף מסלול הוולטה אספנייה 2024
סופית: עומר גולדשטיין לא ימשיך בישראל פרמייר טק בעונה הבאה
גלגלי ההיסטוריה: מלך הקלאסיקות חוגג 90 ועדיין צלול מתמיד

לפי ההודעה הרשמית של הקבוצה הגרמנית: "בורה האנסגרוהה, קיאן אויטברוקס ויומבו ויסמה הגיעו היום להסכם תלת-צדדי ה-UCI אישרו זה עתה את ההסכם בהחלטה דחופה. המשמעות היא שהחוזה הנוכחי של הרוכב בבורה יופסק בהסכמה הדדית החל ב-31 בדצמבר. בורה מאחלת לקיאן אויטברוקס בהצלחה בתחנה הבאה שלו בקריירה".

כזכור, מוקדם יותר החודש הוציאה קבוצת יומבו ויסמה הודעה על החתמתו של מי שנחשב לאחד הרוכבים המוכשרים והמבטיחים ביותר בעולם, מתוך טענה שחוזהו בוטל ב-1 בדצמבר. בורה הוציאה מיד הודעה משלה בה היא טוענת שלבלגי יש חוזה בקבוצה עד תום עונת 2024 והדבר יידון בערכאות משפטיות, ובשיחות סגורות העידה כי תסכים לשחרור רק תמורת סכומים משמעותיים.

במקביל, החלו להישמע בתקשורת האופניים העולמית טענות על בריונות שספג אויטברוקס במהלך העונה החולפת מחבריו לקבוצת בורה ואף נאמר על ידי מקורביו שהיחס והציוד לו זכה לא היו מקצועיים דיים. כל הצדדים הבינו כנראה כי הליכים משפטיים יימשכו חודשים ארוכים והעדיפו להגיע להסכם, אשר ככל הנראה כולל גם פיצוי כספי שמקבלת קבוצת בורה, אם כי הסכום לא פורסם לפי שעה.

באותו הזמן בו התקבלה ההודעה על הפסקת החוזה, אויטברוקס כבר היה עם קבוצתו החדשה בערב הגאלה החגיגי שלה. הוא התייחס בעצמו לסוגייה, אם כי בקצרה יחסית: "לא הרגשתי טוב בבורה, זו הסיבה שהחלטתי להפסיק את החוזה שלי שם. אני לא מתכוון להיכנס לפרטים לגבי קבוצת הווטסאפ, שני הצדדים יודעים למה החוזה הופסק. עשיתי בחירה למען טובתי האישית".

אויטברוקס סיפר על ימיו הראשונים בקבוצה ולא קשה להבחין בעקיצות לקבוצתו הקודמת: "בשבוע שעבר הייתי עם הקבוצה במחנה האימונים והייתה אווירה ממש נחמדה, אני ממש מאושר פה. זו קבוצה מאוד מובנית וכל אחד מנסה להפיק את המקסימום ממה שאנחנו עושים עם חיוך. זה מה שחיפשתי, זו הקבוצה הכי טובה להתפתח בה כרוכב גרנד טורים". אגב, הוא גם הודיע באותה הזדמנות כי היעד שלו העונה יהיה הדירוג הכללי בג'ירו ד'איטליה.

מנהל קבוצת בורה ראלף דנק אמר לאחר סיום הסאגה כי יש לו "רגשות מעורבים" בסוגייה. עוד הוסיף: "הופתעתי לקבל בהתרעה קצרה כל כך את הבקשה להגיע להסכמה על עזיבה, אבל זה ידוע שאני פתוח לדיבורים ושאני לא אעמוד בדרכו של אף רוכב שירצה לעבור אם התנאים לכך מתאימים וזה נעשה בהתאם לכללים. זה היה המצב לפני שלושה שבועות וזה גם המצב היום. אני מרוצה שהאבק סוף סוף שקע ושהסיפור סגור. ההסכם מראה שזה אף פעם לא מאוחר לקיים שיח הגיוני ואישי. הייתי רוצה שהמקרה הזה יישאר כתקרית בודדת לכל משפחת האופניים. בואו נכבד חוזים וכללים, בואו נהיה הוגנים אלה עם אלה.

לגבי סוגיית הבריונות שהועלתה ציין דנק: "מעל לכל, אני עומד מאחורי הקבוצה שלי. כשהאשמות שווא נזרקות נגד הרוכבים שלנו, זו חציית קו. כדי להיות ברור: ההאשמות האלו לא הגיעו מקיאן, הוא מעולם לא אמר אותן או ציין אותן כסיבה להחלפת קבוצה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג