סופית: עומר גולדשטיין לא ימשיך בישראל פרמייר טק בעונה הבאה

רוכב האופניים הישראלי הבכיר בן ה-27 עוזב רשמית את הקבוצה אחרי 7 שנים, לאחר שהוצע לו לרדת לקבוצת הפיתוח, אולם הצדדים לא הגיעו להסכמות במו"מ: "מודים לו על ציוני דרך בלתי נשכחים". ימצא קבוצה אחרת?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עומר גולדשטיין | צילום: ישראל פרמייר טק

עכשיו זה סופי: רוכב האופניים הישראלי עומר גולדשטיין לא ירכב בעונה הבאה במדי ישראל פרמייר טק, אחרי 7 עונות, בהן רשם לא מעט הישגים ורכב בשלושה גרנד טורים, כולל בטור דה פראנס של 2021.

לכתבות נוספות בנושא:
בכחול ולבן: ישראל פרמייר טק חשפה את מדי הקבוצה החדשים
ישראל פרמייר טק עוזבת את סבב הנשים, הרוכבות הישראליות ייאלצו לחפש חלופות
4 ישראלים בסבב: גיא שגיב ואיתמר איינהורן האריכו חוזה בישראל פרמייר טק

לפי הודעת הקבוצה: " קבוצת ישראל פרמייר טק מבקשת להודות לרוכב הישראלי שלה עומר גולדשטיין שמסיים את דרכו בשורותיה אחרי 7 שנים ולא מעט ציוני דרך בלתי נשכחים. עומר (27) הצטרף לשורותינו ב 2016 בעקבות אחיו הבכור רועי. ארבע שנים מאוחר יותר הוא צלח בהצלחה מרשימה את מרוץ הגרנד טור הראשון של הקבוצה בוולטה אספניה ובדרך גם הפך לאלוף ישראל בפעם הראשונה".

"ב-2021 הפך עומר לרוכב הישראלי השני אי פעם שמסיים בהצלחה את הטור דה פראנס. שנה מאוחר יותר סיים על הפודיום בקטעים שונים בשלושה מרוצים (רואנדה, בורגוס וקופי ברטאלי) והשיג טופ 10 בשלב ה-19 של הוולטה אספניה. לפני חודשים ספורים השיג עומר תוצאה יוצאת דופן באליפות אירופה כאשר סיים מפגן רכיבה אגרסיבי ונועז שכה אפיינו אותו תמיד – במקום ה 21".

"הקבוצה הציעה לעומר להמשיך להתחרות במסגרתה גם בעונה הבאה אבל המו"מ בין הצדדים לא הבשיל להסכם ולא נותר לנו אלא לאחל לעומר הצלחה בהמשך הדרך".

עומר גולדשטיין בטור דה פראנס | צילום: ספרינט סייקלינג

למעשה, כבר בתחילת החודש היה ברור שגולדשטיין נותר מחוץ לסגל הבכיר של הקבוצה. לאחר החתמתם של גיא שגיב ואיתמר איינהורן לעונה נוספת, מיצתה IPT את מיכסת 30 הרוכבים שהיא יכולה לרשום, בהם ארבעה רוכבים ישראלים. עם זאת, לשוונג נודע כי הקבוצה הציעה לגולדשטיין להמשיך במדיה, להירשם בקבוצת הפיתוח (אקדמי)  שלה ולהתחרות גם במדי הקבוצה הבוגרת, כאשר אם ירשים בעונה זו יוכל לחזור לסגל הבכיר בעונה הבאה

לאחר מו"מ ממושך, שני הצדדים כאמור לא הגיעו לעמק השווה, הן בנושא השכר והן בסוגיה המקצועית, ולפיכך הגיעה ההודעה הרשמית על עזיבתו. כעת, נותר לראות האם ימצא גולדשטיין קבוצה אחרת. נזכיר כי ישראל גם השיגה את הכרטיס באופני הכביש למשחקים האולימפיים וברור כי גם עומר עשוי להיות מועמד מוביל לאייש את הכרטיס הזה.

עומר גולדשטיין וכריס פרום בטור האמירויות | צילום: ישראל פרמייר טק

אחרי אליפות אירופה האחרונה לפני כשלושה חודשים, כתב גולדשטיין פוסט חשוף באינסטגרם בו נתן זווית נוספת לסוגיה. בין היתר כתב שם: "זו הייתה עד לחודש האחרון העונה הכי קשה שלי כרוכב וגם כאדם בוגר. אם שנה שעברה הייתה השנה הכי טובה שלי , המחשבה הטבעית שלי הייתה שהיא (שנת 22) תהיה הפרוזדור להצלחות אמיתיות במבחן התוצאה בשנה הנוכחית. האמנתי בעצמי, הייתי קשוח במו"מ עם הקבוצה, דרשתי מה שחשבתי שמגיע לי. הייתי קשוח גם עם עצמי וביצעתי את כל ההכנות בשיא המקצועיות והנחישות, יותר שעות, דחיפה עצמית
לקצוות. וככה לפעמים אתה עושה הכל נכון, אבל החיים כמו בחיים לא תמיד הוגנים. פציעות, מחלות, החלמה רעה, היעדר תוצאות, ביצועים רעים, לחץ, יצרו שלושת רבעי שנה שהמילה רע עושה חסד עימן.

"כשברור לי (לחלוטין) תוך כדי תנועה קדימה על לוח השנה שכל הז'יטונים והקלפים שהיו לי, היו פחות טובים. היה ברור שאני נכנס לסוף השנה כשהכל מבחנתי די מעורער. כן ,צריך להביט בראי ולדעת שאולי לא אקבל חוזה לעונה הבאה, אולי אכזבתי את המערכת, אולי נקטתי בגישה כל כך נחושה ובלתי מתפשרת שסגרתי דלתות אופציונליות. לא עמדתי בציפיות ובהכרזות שהצהרתי. אני גם כבר לא רוכב צעיר שיסלחו לו כפי הנראה שהלכתי רחוק, אולי רחוק מדי. כשלתי גם באליפויות ישראל, לא הצלחתי להביא שום חולצה, התחריתי תחת כושר רע ובמחסנית שלי היה נראה כי לא נותרו כדורים. ועדיין , איפה שיש סיכוי קטן, חרך של פתח כניסה עד שלא תשמע תרועת הסיום, ברור היה לי כתמיד שאמשיך להילחם. המשכתי להתאמן ולנשוך שפתיים, לבצע מה שנדרש ולראות לאט לאט מספרים שלא ראיתי כל השנה מופעים על הצג…"

עומר גולדשטיין | צילום: ישראל פרמייר טק

"לא נותרו עוד הרבה ימי מירוץ עבורי, כל יום שנותר הוא מלחמה על השנה הבאה. על חוזה, על להיות משמעותי לארגון, שילוב קשוח לרוכבים שהם לא כוכבים, שבענף הקשוח הזה הדרישות הקבוצתיות אל מול ההגשמה מתנגשות תדיר ויוצרות קונפליקט מובנה של האני אל מול האנחנו. אבל איפה שיש הזדמנות, פתח צר, אמשיך לבעוט ולשבור דלתות, להגשים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • בעסה הגיב:

    סילבן נתן פלטפורמה אבל גם "מקדים פרישה" של לא מעט רוכבי "עלית" ישראלים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג