רוכב המריבה: קרב בין ויסמה לבורה על אחד הרוכבים המבטיחים בעולם

קבוצות יומבו ויסמה הודיעה על החתמתו של קיאן אויטברוקס הבלגי בן ה-20, שסיים שמיני בוולטה האחרון וניצח בטור דה ל'אווניר, אולם קבוצתו הנוכחית בורה הכחישה: "הוא תחת חוזה, ירכב אצלנו ב-2024"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיאן אויטברוקס במהלך הנג"ש בוולטה 2023 | צילום: Foveon producciones, Wikimedia

איפה ירכב בשנה הקרובה קיאן אויטברוקס, אחד הרוכבים הנחשבים למבטיחים בעולם? עולם האופניים כמרקחה סביב הסוגייה הזו, שמרכזה קרב בין שתיים מהקבוצות החזקות בסבב – קבוצת יומבו-ויסמה (או Visma-Lease a Bike מהחודש הבא) וקבוצה בורה האנגסרוהה.

ויסמה הודיעה אתמול (שבת) רשמית על החתמתו של הרוכב, שפרץ לתודעה בעונה החולפת. הקבוצה כתבה בחשבונותיה ברשתות החברתיות: "קיאן אויטברוקס יצטרף לקבוצה שלנו. הבלגי בון ה-20 חתם על חוזה לארבע שנים עד 2027".

אלא שכאן הסיפור רק מתחיל. מסתבר, כי לאויטברוקס יש חוזה בקבוצתו הנוכחית בורה עד תום עונת 2024. הקבוצה הגרמנית סיפקה הצהרה משלה ברשתות: "קיאן הוא רוכב של Bora-Hansgrohe ויישאר כזה גם בעונת 2024 הקרובה. הוא מחויב לנו בחוזה עד 31 בדצמבר 2024".

סוכנות A&J ספורט, המנהלת את ענייניו העסקיים של הרוכב, הגיבה גם היא: "ההסכם בין קיאן לבורה הופסק ב-1 בדצמבר 2023. הליכים משפטיים כבר ננקטו על ידי קיאן, וה-UCI מודע להפסקת ההסכם. קיאן בטוח בתוצאות ההליך התלוי ועומד, ויימנע מתגובות נוספות בשלב זה. כמובן, קיאן נרגש ומצפה לשיתוף הפעולה עם קבוצת Visma-Lease a Bike החל בעונה הבאה".

כזכור, זו לא התקרית הראשונה בין שתי הקבוצות הללו בקיץ הנוכחי. פרימוז' רוגליץ', אלוף הג'ירו ד'איטליה, עזב את ויסמה בקיץ האחרון לפני תום חוזהו וחתם בבורה, בעיקר בשל אי שביעות הרצון שלו סביב התנהלות הקבוצה בוולטה והזכייה של ספ קוס. גם לאויטברוקס היה מקרה דומה בוולטה, כשלא אהב את החלטות הקבוצה והדבקות באלכסנדר ולאסוב כרוכב המוביל.

אויטברוקס סיים במקום השמיני בוולטה והפתיע רבים, במה שהיה הגרנד טור הראשון שלו בקריירה. עוד בשנה החולפת, הוא ניצח בטור דה ל'אווניר, שנחשב לטור דה פראנס לצעירים והזוכים בו פעמים רבות הופכים לרוכבי על גם בבוגרים. הוא גם סיים במקום השישי בטור דה רומנדי, במקום השביעי בטור של שווייץ ובמקום התשיעי בוולטה קטלוניה, כל זאת בשנתו הראשונה בבוגרים.

המקרה מזכיר במידת מה מעבר גדול נוסף לוויסמה – המעבר של וואוט ואן ארט לקבוצה ב-2019 שלווה בתביעת ענק של ניק נוינס, הבעלים של קבוצתו לשעבר Vérandas Willems–Crelan נגד הרוכב ו-ויסמה, בטענה להפרת חוזה. אז, ניצח ואן ארט בהחלטה הראשונית, אולם לאחר ערעור ההחלטה התהפכה והבלגי נאלץ לשלם פיצוי לקבוצתו הקודמת בסכום של 662 אלף אירו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג