האם מסלול הריצה בטוקיו החזיר אנרגיה בדומה לאפקט של טרמפולינה?

מתכנן המסלול באצטדיון האולימפי של טוקיו טוען, "המסלול החדשני גרם לשיפור הביצועים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרבה חובבי אתלטיקה התקשו להאמין למה שהם ראו אחרי שבירות השיאים של קרסטן וורהולם וסידני מקלות'לין בריצות ה-400 משוכות על המסלול האולימפי בטוקיו. למי שתכנן את המסלול, אנדראה ולאורי, היו תשובות לעניין והוא טען ששיפור של 1-2% בביצועים כתוצאה מהמסלול היה הגורם המרכזי לתוצאות המפתיעות.

השיא שהפתיע את כל העולם. קרסטן וורהולם | צילום: filip bossuy

אנדראה ולאורי מחברת "מונדו", האיש שתכנן את המסלול בטוקיו, סיפר שהמסלול החדש גרם להבדל גדול ממה שהרצים התרגלו עד כה. "בכל פעם שיש משחקים אולימפיים אנחנו מנסים לשפר את תרכובת החומרים של המסלול וכך היה גם בטוקיו. המסלול דק מאוד, רק 14 מ"מ והוספנו לו אלמנט חדש: גרגירי גומי".

עוד הוסיף ולאורי כי בשכבה התחתונה של המסלול נמצא עיצוב משושה שיוצר כיסי אוויר קטנים. "הם לא רק מספקים ספיגת זעזועים, אלא מחזירים אנרגיה בדומה לאפקט של טרמפולינה. שיפרנו את השילוב הזה ואנחנו רואים את זה כגורם לשיפור בביצועים של הרצים. המסלול בריו נקרא WS ולמסלול הזה אנחנו קוראים WSTY וזו האבולוציה האחרונה של מסלולי האתלטיקה", הוסיף ולאורי.

דובר רבות על הנעליים המיוחדות, מזג האוויר החם והמסלול כגורמים לתוצאות הסנסציוניות, כשהגדולה מכולן היתה של קרסטן וורהולם בריצת ה-400 משוכות לגברים. כזכור, הנורבגי לא רק ניפץ את שיאו העולמי, אלא הצליח לרדת מ-46 שניות. כמו כן ניתן לסכם גם את שלל השיאים האישיים והשיאים הלאומיים שנקבעו עליו כולל ריצת ה-100 מ' של אליין תומפסון שרצה 10.61 שניות וקבעה את התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה.

"המסלול לגמרי עומד בכל התקנות וזה בדיוק מה שהתבקשנו לספק", הוסיף ולאורי: "התבקשנו לספק שני מרכיבים כדי להגן על הספורטאים ולמנוע מהם פציעות, וכדי לתת להם דחיפה. בבדיקות המעבדה ראינו את השיפור, קשה לומר במדויק באיזה שיפור מדובר אבל נראה שזה יתרון של 1-2 אחוזים. הכל מוכן מראש כך שכל המסלולים זהים וכך גם במסלולי הריצה של בורות הקפיצה לרוחק והמשולשת. המוצר הזה דומה מאוד לצמיג של פורמולה 1.

צילום עמוד הבית: shutterstock



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג