טוקיו 2020: באיזו גמרים אולימפיים אתם חייבים לצפות ומתי בדיוק זה קורה?

למה שתפספסו את הרגעים היפים? הנה סיכום של הגמרים המעניינים של מלכת הספורט והשעות בהן הכל קורה לפי שעון ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טוקיו 2020: כל מה שמחכה לכם בשחייה
טוקיו 2020: כל מה שמחכה לכם באתלטיקה


להיות חובב משחקים אולימפיים ותלמיד בחופשה זה השילוב המנצח. לא משנה היכן מתקיימים המשחקים, תמיד יהיה זמן לצפות בהם בין אם זה תוך כדי לילות לבנים או בשעות הפריים טיים הנוחות. הבעיה היא עם מי שעובד או באופן כללי עם כל מי שיצטרך לנהל שגרת חיים רגילה בתקופת המשחקים האולימפיים. אז עבור חובבי האתלטיקה שביניכם, הכנו סיכום קצר של הגמרים המעניינים של מלכת הספורט והשעות בהן הכל קורה לפי שעון ישראל.

טרייבון ברומל ספרינטר אמריקאי

התואר ב-100 גברים יחזור לאמריקאים? טרייבון ברומל | צילום: Erik van Leeuwen

עוד כתבות בנושא 
זה מה שמצפה לכם בתחרויות האתלטיקה בטוקיו
זה מה שמצפה לכם בתחרויות השחייה בטוקיו
האזינו לפודקאסט עם מאמן נבחרת ישראל בטריאתלון

יום שישי (30/7) 14:30 – גמר 10,000 מ' גברים 

אחד השמות הגדולים של האתלטיקה כיום, ג'ושוע צ'פטגיי מאוגנדה, יתחיל במסע לעבר הדאבל בריצות למרחקים ארוכים. זה יהיה בעצם הגמר הראשון של תחרויות האתלטיקה הקלה בטוקיו. בין השאר יפגוש צ'פטגיי את בן ארצו ג'ייקוב קיפלימו ואת ג'פרי קמוורור הקנייתי – אחד הרצים הטובים בעולם למרחקים ארוכים, במסלול ובכביש, בשנים האחרונות.

יום שבת (31/7) 15:50 – גמר 100 מ' נשים 

שלי אן פרייזר פרייס הפכה השנה בגיל 34 לרצת ה-100 השנייה בכל הזמנים אחרי פלורנס גריפית' ג'וינר עם שיא אישי מדהים של 10.63 שנ'. מי שהיתה הכי קרובה אליה השנה היא בת ארצה אליין תומפסון שרצה 10.71 שנ'. למרבה הצער, האלופה האמריקאית שאקרי ריצ'רדסון לא תתחרה בטוקיו אחרי ששרידי מריחואנה התגלו בבדיקת סמים שלה. קשה למצוא אמריקאיות אחרות שיוכלו לסכן את הג'מייקניות, אולי זו תהיה דווקא הניגרית בלסינג אוקגברה שרצה השנה 10.63 שנ' עם רוח גבית מעל המותר של 2.7 מ' לשנייה.

יום ראשון (1/8) 15:50 – גמר 100 מ' גברים 

אלו המשחקים האולימפיים הראשונים שאחרי עידן יוסאין בולט וזה אומר שהפעם האחרונה שגבר אמריקאי זכה במדליית הזהב בריצת ה-100 היתה במשחקי אתונה 2004. וכמה שטרייבון ברומל רוצה להחזיר לאמריקאים את התואר היוקרתי הזה. הוא המועמד המוביל עם תוצאת שנה של 9.77 שנ' ועם ריצה נוספת של 9.80 שנ' במבחנים האמריקאים. רוני בייקר שסיים שני במבחנים האמריקאים (9.85 שנ') הוא היחיד בעולם חוץ מברומל שהצליח לרוץ לפחות פעמיים מהר יותר מ-9.90 שנ'. וצריך לזכור גם את אקאני סימבינה הדרום אפריקאי, שהיה הרץ השני הכי מהיר השנה בינתיים עם 9.84 שנ' והיו לו עוד שלוש ריצות מהירות יותר מ-10 שניות.

יום שלישי (3/8) 6:20 בבוקר – גמר 400 משוכות גברים 

חלק מהגמרים של האתלטיקה יתקיימו גם בשעות הבוקר ולפני צהריים לפי שעון טוקיו, כלומר שעות הבוקר המוקדמות אצלנו. קרסטן וורהולם הנורבגי שבר ממש לאחרונה את שיא העולם של קווין יאנג שהחזיק מעמד מ-1992, כשוורהולם שיפר אותו ב-8 מאיות וקבע 46.70 שנ'. מהצד השני של השיא הזה, בנג'מין ראי האמריקאי היה רחוק ממנו ב-5 מאיות וקבע 46.83 שנ', התוצאה השלישית בטיבה בכל הזמנים. השניים מתמודדים ראש בראש בטוקיו.

יש כמה אופציות לראות אותה. סיפאן חסן | צילום: Erik van Leeuwen

יום שלישי (3/8) 13:20 – גמר קפיצה במוט גברים 

מונדו דופלנטיס מוביל את המקצוע המופלא הזה עם שיא אבסולוטי (באולם ובאצטדיון) של 6.18 מ' ותוצאה איכותית של 6.15 מ' באצטדיון פתוח. למעשה באצטדיון פתוח דופלנטיס הוא היחידי השנה שהצליח לקפוץ מעל 6 מטרים, אבל בשנים האחרונות הכרנו היטב את יריביו הגדולים שהם גם חבריו הטובים. רנו לאבילני הצרפתי שקפץ השנה באולם 6.06 מ' והאמריקאי סם קנדריקס שעדיין לא עבר 6 מטרים השנה אבל מדובר באלוף העולם בפעמיים האחרונות שיש לו שיא אישי של 6.06 מ'. המשולש הזה תמיד מביא איתו תחרות מרתקת, ועכשיו זו תהיה הפעם הראשונה שהשלושה יתחרו במסגרת המשחקים האולימפיים.

יום שלישי (3/8) 15:50 – גמר 200 מ' נשים 

גבריאל תומאס האמריקאית היא תעלומה גדולה. לפני המבחנים האמריקאים המטרה שלה היתה להתקבל לנבחרת לטוקיו, ועכשיו היא הרצה השנייה בכל הזמנים במרחק הזה עם 21.61 שנ', כשרק פלורנס גריפית ג'וינר רצה מהר יותר (21.34 שנ').

המטרה שלה תהיה להחזיר את השליטה האמריקאית לריצה זו כי מאז משחקי אטלנטה 1996 ועד היום אליסון פליקס היתה האמריקאית היחידה שזכתה בזנה אולימפי ב-200 (משחקי לונדון 2012). שלי אן פרייזר פרייס ושריקה ג'קסון הג'מייקניות ינסו לנצל את הניסיון הבינלאומי שלהן כדי לשמור את הזהב אצל ג'מייקה.

יום רביעי (4/8) 5:30 בבוקר – גמר 400 משוכות נשים 

במקצוע הזה כבר ראינו שיא עולם בעונת הקיץ הנוכחית כשסידני מקלות'לין הפכה לאשה הראשונה שירדה מ-52 שניות עם 51.90 שנ' במבחנים האמריקאים. עוד לפניה מי שקבעה את שיא העולם היא חברתה לנבחרת ואלופת העולם דלילה מוחמד (52.16 שנ'), שתמשיך להתחרות נגדה ראש בראש.

יום רביעי (4/8) 15:55 – גמר 200 מ' גברים 

נואה ליילס היה זה שניצח כצפוי במבחנים האמריקאים עם תוצאה של 19.74 שנ' שהיא גם תוצאת השנה בעולם, אבל מי שתפס את הכותרות היה השלישי באותה ריצה, אריון נייטון בן ה-17, ששבר את שיאו העולמי של יוסאין בולט עד גיל 18 וקבע 19.84 שנ'. נייטון הוא בסך הכל האתלט השני השנה בעולם שהצליח לרוץ פעצמיים מהר יותר מ-19.90 שנ' והוא מחזיק בהישג הזה עם קני בדנארק שיהיה הנציג האמריקאי השלישי לטוקיו. עושה רושם שהריצה הזאת תהיה לגמרי בשליטה אמריקאית.

יום חמישי (5/8) 5:05 בבוקר – כדור ברזל גברים 

במשך שנתיים הצליחו לדגדג את שיאו העולמי העתיק של רנדי בארנס מ-1990 ובחודש שעבר ריאן קרוזר עשה את זה בגדול עם 23.37 מ' ואם זה לא מספיק היתה לו השנה עוד הדיפה של מעל 23 מטרים. ג'ו קובאץ' האמריקאי ניצח את קרוזר ואת מתיו וולש הניו זילנדי על חודו של סנטימטר באליפות העולם האחרונה וכולם יהיו גם בטוקיו.

יום חמישי (5/8) 5:55 בבוקר – גמר 110 משוכות גברים 

גרנט הולוואי האמריקאי הצליח להתקרב עד כדי מאית השנייה לשיאו העולמי של אריאס מריט בחודש שעבר במבחנים האמריקאים. עומאר מקלאוד הג'מייקני הוא האלוף האולימפי והרץ מספר 2 בעולם לשנת 2021. סביר להניח שהקרב באצטדיון האולימפי יוציא מהשניים את המיטב.

בשבילה נצטרך לקום, או לא ללכת לישון. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: צלמי שוונג

יום שישי (6/8) 15:00 – גמר 5,000 מ' גברים 

במידה וג'ושוע צ'פטגיי או אולי בן ארצו האוגנדי ג'ייקוב קיפלימו ינצחו את המרחק הכפול ביום הראשון של תחרויות האתלטיקה, מישהו ינסה להשלים את הדאבל של הריצות למרחקים ארוכים, אותו דאבל שמו פראח זכה בו פעמיים בלונדון ובריו.

יום שישי (6/8) 15:50 – גמר 1,500 מ' נשים 

סיפאן חסן ההולנדית צפויה להשתתף בריצה זו (כמו גם בריצת ה-10,000 ואולי 5,000). בכל מקרה ריצת ה-1,500 היא אולי המקצוע הכי טקטי שיש באתלטיקה ותמיד כיף לצפות בה, על אחת כמה וכמה כשיש קרב ענקיות בין חסן (בשאיפה) לפיית' קיפייגון הקנייתית, האלופה האולימפית, שחתומה על תוצאת השנה בעולם (3:51.07 דק').

יום שישי (6/8) 16:50 – גמר 4X100 גברים 

הפעם האחרונה שרביעיית גברים אמריקאית זכתה בתואר אולימפי בריצה הזאת היתה במשחקי סידני 2000. מאז האמריקאים עברו רצף של פאשלות, הפלות מקל ויריב בשם יוסאין בולט. והנה ההזדמנות שלהם להחזיר לעצמם מדליית זהב כל כך חשובה שהם מתגעגעים אליה. ג'מייקה של היום זו לא ג'מייקה של פעם, האם האמריקאים יחזרו להעביר את המקל כמו בימים הטובים שלהם?

יום שבת (7/8) 01:00 לפנות בוקר – מרתון נשים 

הכוונה היא ללילה שבין שישי לשבת. לונה צ'מטאי סלפטר היא בכירת הנציגים של האתלטים הישראלים למשחקים האולימפיים והיחידה שאפשר להזכיר אותה כמועמדת למדליה, גם אם הסיכויים לכך לא גדולים. ולמה? משום שרק קניה שולחת שלוש רצות שהשיגו תוצאות יותר מהירות וגם שלוש הרצות האתיופיות הן סביב רמתה של צ'מטאי-סלפטר. חוץ מזה, ריצת מרתון במשחקים האולימפיים היא הרבה מעבר לקניה ואתיופיה.

יום שבת (7/8) 13:45 – גמר 10,000 מ' נשים  

בחודש שעבר סיפאן חסן שברה את השיא העולמי והחזיקה בו במשך 48 שעות בלבד עד שנשבר שוב על ידי לטסנבט גידיי האתיופית. על פניו זה נראה כמו קרב טקטי בין שתי רצות מדהימות, אבל סביר להניח שעוד רצה או שתיים לפחות יצטרפו לחגיגה.

סוגרים את המשחקים. עלמיה (מימין), מארו טפרי וגירמה אמרה | צילום: צלמי שוונג

יום שבת (7/8) 14:00 – גמר הטלת כידון גברים 

שיאו העולמי של יאן ז'לז'ני הצ'כי, 98.48 מ', מחזיק מעמד מ-1996. עם זאת, יוהאנס פטר הגרמני התקרב עד כדי 72 סנטימטרים לשיא הזה. ביום טוב בטוקיו הוא ינסה אולי לזכות בתואר וגם לשבור את השיא העולמי.

יום ראשון (8/8) 01:00 לפנות בוקר – מרתון גברים 

מארו טפרי, גירמה אמרה ואיימרו עלמיה הם שלושת הנציגים הישראלים שהצליחו להגיע בשנה שעברה לרמה מכובדת מאוד בעולם אחרי שכולם רצו את מרתון סביליה בטווח של שעתיים ו-7 דקות. ולהם נוסיף אליוד קיפצ'וגה אחד. כלומר, נעקוב אחרי המרתון הזה בדריכות מהצד הקדמי שלו וגם מהכיוון של אחת הדבוקות, נקווה מאוד שהיא תהיה כמה שיותר מקדימה, כדי לראות הישג ישראלי שאולי לא ראינו במרתון הגברים האולימפי. עד היום ההישג הטוב ביותר של מרתוניסט ישראלי במשחקים האולימפיים היה המקום ה-20 של היילה סטאין במשחקי אתונה 2004.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג