נסו בעצמכם: אימון רגליים שורף במיוחד

ככל שהגיל עולה, כך קשה יותר לשמור על גופנו, לרדת במשקל ולשמור על חיטוב. עדי שיף מציגה אימון ייעודי לאזור הברכיים, שיעזור לכם לעשות זאת בשישה תרגילים ובכמה דקות ביום בלבד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף באימון רגליים | צילום: רועי שלם

בשנות ה-20 וה-30 לחיינו הגוף מגיב טוב יותר ומהר יותר לאימוני כושר שאנו מבצעים. לגוף קל יותר "להיכנס לעניינים" וגם אם אנו מפסיקים להתאמן לתקופה מסוימת, לגוף יהיה קל יותר "לחזור לעניינים" כשנשוב להתאמן.
גם האוכל שאנו אוכלים בא לידי ביטוי על הגוף שלנו בצורה אחרת לחלוטין בגילאי 20 ו-30, ביחס לגילאי 40 ואילך. מגיל 40, פחות או יותר, נראה יותר שומן בטני ובאופן כללי, יהיה מאתגר יותר לרדת במשקל ולשמור על הגוף אסוף וחטוב.

לכתבות נוספות בנושא:
הקשר העמוק בין המוח ופעילות גופנית ואיך לעשות את זה נכון
אל תוותרו לעצמכם: היתרונות של 15 דקות אימון ביום
מה עדיף – לשרוף קלוריות באימון או לחסוך אותן בדיאטה?

זה אומר שככל שחולפות השנים, אנחנו נדרשים לעבודה חזקה ומשמעותית יותר על הגוף כדי לראות תוצאות. כאמור, אם בגיל 20 הגוף מתעצב ומתחטב יותר בקלות, ככל שנתבגר, נצטרך להשקיע יותר מאמץ ועבודה כדי להתמודד עם תופעות הגיל. זה קורה כי ככל שהגוף מתבגר הוא עובר תהליכים (כמו איבוד קולגן ואלסטין שאחראים על מראה עור מוצק) שבאים לידי ביטוי, בין היתר, בנראות העור שנראה יותר יבש ופחות אלסטי. יש גם סיבות חיצוניות שמשפיעות על נראות העור שלנו, כמו השפעת מזג האוויר, השפעת חשיפת העור לשמש, עישון, זיהום אויר ואורח חיים.

כמו עור הפנים, הצוואר ושאר החלקים בגוף, גם עם הברכיים, אם לא נתחזק אותן נכון, הן עלולות להפוך לרפויות ומקומטות. עור רפוי באזור הברכיים הוא בעיה שכיחה יותר החל מאמצע שנות ה-30 לחיים והתופעה באה לידי ביטוי יתר אצל נשים מאשר גברים. אימון מיוחד לברכיים יכול לשפר משמעותית את נראות הברכיים. אם הקמטים באזור הברכיים טרם הופיעו, זה הזמן לדחות את הגעתם ולתת עבודה כי תמיד קל יותר למנוע מאשר לתקן.

אימון רגליים באופן כללי הוא חשוב ומומלץ לשלב אותו במהלך אימוני הכושר שאנו מבצעים בשגרה. תרגילים שעובדים על שרירי הרגליים גם עובדים על השרירים סובבי האגן וגם בל נשכח, שהרגליים הן אלה שנושאות אותנו במהלך היום וחשוב לשמור על כוחן גם עבור אורח חיים טוב ובריא יותר.

ניתן לעבוד על השרירים סביב הברכיים גם ללא חדר כושר וללא ציוד. הליכה, אופניים וריצה מצוינים לצורך העניין. בנוסף, ניתן לעשות הפוגות של כמה דקות במהלך היום, לבצע תרגילים ייעודיים ולהשקיע בברכיים שלנו. גם הפוגה באמצע יום עבודה היא נהדרת ומתאפשרת מאחר ותרגילים רבים לחיזוק שרירי הרגליים (עם דגש על השרירים עוטפי הברכיים) מתבצעים בעמידה, כך שאפילו לא צריך להתכונן מראש לאימון. אני באופן אישי אוהבת לבצע חלק מהתרגילים אפילו תוך כדי שיחה בטלפון.

עדי שיף באימון ברכיים | צילום: רועי שלם

אם במהלך העבודה על שרירי הרגליים מורגשת "שריפה" בשרירי הרגליים, זה נהדר והמשמעות היא שאנחנו בדרך הנכונה להשגת התוצאה. עם זאת, חשוב להיות קשובים לגוף ואם חשים כאב בברכיים במהלך האימון (בניגוד לשריפה), חשוב לעצור, לתת לגוף מנוחה ולחזור לאימון בשלב מאוחר יותר.

קבלו כאן למעלה סרטון קצר בן 2 דקות בלבד ובו שישה תרגילים לעיצוב אזור הברכיים. ניתן לבצע את כל התרגילים שבסרטון או את חלקם, או אפילו לבצע כל אחד מששת התרגילים בחלק אחר של היום. העיקר – לבצע.

כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר – בצעו כל תרגיל עד אשר תרגישו את ה"שריפה" המיוחלת ברגליים. בכל תרגיל בסרטון מצויין מספר החזרות המינימלי שיש לבצע, אם ביצעתם את מספר החזרות המינימלי ואתם מסוגלים להמשיך, המשיכו עד אשר השריפה תבער בכם כהוגן. חלק מהתרגילים המוצגים משלבים עבודת ידיים עם משקולות. לא חובה כלל וכלל להיעזר במשקולות, זה רק בונוס.

כאמור, חשוב להיות קשובים לגוף ולעצור במידה וחשים במהלך העבודה כאב בברכיים.
אימון ברכיים מהנה

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

בנוסף, מיוחד לגולשי שוונג – 10 אחוז הנחה בהרשמה לתוכניות האימונים הייחודיות של עדי שיף וגישה למאות אימונים קצרים ומדוייקים. לניצול ההטבה – כנסו לאתר והקלידו קוד הנחה shvoong10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג