אל תוותרו לעצמכם: היתרונות של 15 דקות אימון ביום

גם כשאין חשק, 15 דקות של פעילות גופנית ביום ישפרו לכם את הגוף והנפש. ואפילו יאריכו לכם את תוחלת החיים. עדי שיף עם היתרונות, וגם עם סרטון של אימון במיוחד עבורכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף | צילום: רועי שלם

כולנו יודעים כמה חשוב ובריא להתאמן. בימים עמוסים, בימים בהם אין חשק או כוח, ובימים בהם אנו פשוט מוותרים לעצמנו, חשוב לדעת שהוויתור העצמי הזה לא ישתלם לנו. לפעילות גופנית בת 15 דקות ביום ואף פחות מכך, יש יתרונות שאתם לא רוצים לפספס. אתם מוזמנים להתנסות ולחוות אימון בן 15 דקות בלבד, שיעשה לכם ממש טוב.

לכתבות נוספות בנושא:
למניעת פציעות: סדרת תרגילים ייחודית לעובדים בעבודה יושבנית
מה עדיף – לשרוף קלוריות באימון או לחסוך אותן בדיאטה?
עיצוב, חיטוב ופיסול היד ב-5 דקות

יחד עם פירוט היתרונות כאן בהמשך הכתבה, אתם מוזמנים להתנסות ולחוות אימון בן 15 דקות בלבד שיעשה לכם ממש טוב. צפו ונסו בעצמכם:

1. קשב וריכוז – אימון כושר קצר משפר את רמת הקשב והריכוז. מחקרים הראו שביצוע פעילות גופנית, ואפילו של 10 דקות בלבד, הראה תוצאות טובות יותר בביצועי זיכרון מיד לאחר הפעילות הגופנית. התוצאות המדהימות האלה התקבלו גם כשהפעילות הגופנית לא היתה במאמץ גבוה.

2. תוחלת חיים – אימון כושר קצר יכול להאריך את תוחלת החיים. מחקר גדול שפורסם בכתב העת British journal of sports medicine, ובחן את השפעת הפעילות הגופנית הקצרה על תוחלת החיים שלנו, חשף כי אימון כושר של בין 11 ל-15 דקות בלבד ביום, הביא לתוחלת חיים ארוכה יותר בקרב אלו שהתמידו בפעילות הגופנית.

3. נפש – אימון כושר קצר על בסיס יומי עושה טוב לנפש. הגוף משפיע על הנפש והנפש משפיעה על הגוף. יש כאן הדדיות שאי אפשר להתעלם ממנה. כשהגוף עייף וחסר אנרגיות, כך גם הנפש. כשאנחנו מודאגים או במתח, נרגיש עייפות ו/או כאבים בגוף. פעילות גופנית עוזרת להתמודד עם מצבי לחץ, חרדה, מתח ודיכאון. אם נפעיל את הגוף ונחזקו על בסיס יומי, זה ישליך גם על הנפש. לכן פעילות גופנית יכולה לשפר באופן משמעותי את איכות החיים.

עדי שיף | צילום: רועי שלם

4. מוח – אימון כושר קצר על בסיס יומי עוזר להאט את הזדקנות המוח ומפחית את הסיכון למחלות לב. תנועה לגוף חשובה ואף קריטית. פעילות גופנית מפעילה את הגוף ובכך גם את כל המערכות החשובות בו, מגבירה את זרימת הדם ומזרימה יותר חמצן למוח ובכך יכולה לשפר את תפקוד התאים במוח, מזרזת את ניקוי הפסולת מתאי המוח ומשפרת את זמן התגובה.

5. ירידה במשקל – אימון כושר קצר על בסיס יומי עוזר לירידה במשקל. מפני שמדובר באימון קצר ועל כן אין הוצאה אנרגטית קיצונית, יש איזון בהפרשת הורמוני הרעב וזה תורם לירידה במשקל. ובכלל, אימונים קצרים אפילו של דקות ספורות במהלך היום, יכולים לסייע בשיפור האכילה האינטואטיבית על ידי ריסון הרעב.

6. סיפוק צורך של הגוף – תנועה על בסיס יומי היא כמו מזון לגוף. דלק לגוף, אם תרצו. הגוף זקוק לתנועה על בסיס יומי ולפעמים הוא גם מאותת לנו על כך בדמות כאבים שונים בגוף, חולשה, כבדות ותחושת חוסר גמישות. כדי שהגוף יהיה בריא ונרגיש טוב, חשוב להניע אותו, לזוז במרחב ולהתאמן. אימון כושר בן 15 דקות יעיר את הגוף, יפעיל את השרירים, יזרים את הדם, יגרום לנו להיות חדים יותר ובאופן כללי, יגרום לתחושה הרבה יותר טובה בגוף.


למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

בנוסף, מיוחד לגולשי שוונג – 10 אחוז הנחה בהרשמה לתוכניות האימונים הייחודיות של עדי שיף וגישה למאות אימונים קצרים ומדוייקים. לניצול ההטבה – כנסו לאתר והקלידו קוד הנחה shvoong10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג