למניעת פציעות: סדרת תרגילים ייחודית לעובדים בעבודה יושבנית

מה אחת העבודות עם הסיכון הגבוה ביותר לפציעות? אתם יושבים? ובכן, זו בדיוק הבעיה. ישיבה ממושכת עלולה לגרום לנזק ארוך טווח. עדי שיף עם סדרת תרגילים קלה לכל אחד שתעזור לכם לשמור על הגוף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף | צילום: רועי שלם

אם ישאלו אתכם אילו מקצועות עולים לכם לראש כשמדברים על סיכונים ופציעות בעבודה, מה תענו? בדרך כלל המקצועות הראשונים שנחשוב עליהם קשורים לעבודות פיזיות או עבודות עם רמת סיכון גבוהה לפציעות, פגיעות ותאונות, כמו למשל שליחים עם אופנועים, טייסים, מנקי חלונות במגדלים גבוהים, אמני קרקס, טבחים ועוד.

לכתבות נוספות בנושא:
אתגר הקיר: התרגיל שנראה תמים אך רבים לא יצליחו לבצע
איך לשחרר כאבי צוואר במהירות? הפתרון בסרטון קצר ויעיל
טסים לחו"ל? זה מה שיציל אתכם מכאבי גב וצוואר

לרוב, האינטואיציה הראשונית לא תביא אותנו לענות שהמקצועות המסוכנים שייכים לאנשים שבעקבות עיסוקם יושבים ברוב שעות העבודה מול המחשב, כדוגמת אנשים שעובדים בחברות, אנשי הייטק, עורכי דין, רואי חשבון, וכו'.

סדרת תרגילים לעבודה יושבנית, נסו בעצמכם:

חשוב שנהיה מודעים לכך שישיבה ממושכת עלולה לגרום לפגיעות ופציעות, ובהן גם פציעות אורתופדיות. זה קורה, כאמור, בעקבות ישיבה ממושכת, אבל גם בגלל עמדות עבודה לא טובות ולא מותאמות ומנחי עבודה לא נכונים. ישיבה לא נכונה לאורך זמן יכולה לגרום ללחץ על חוליות הגב ולמאמץ באזור הצוואר והכתפיים. ישיבה לא נכונה יכולה גם להביא לעומס על המרפקים ובעקבות כך לדלקת במרפק, טניס אלבו (שמתבטאת בכאבים חזקים במרפק בזמן הפעלת המפרק).

לפי המוסד הישראלי לבטיחות וגהות, מעבר לכאבים בגוף, ישיבה ממושכת יכולה אף לגרום למחלות שונות ובהן סוכרת, עודף לחץ דם, פגיעה בחילוף החומרים בגוף, בפעילות השרירים ובתפקוד מערכת הלב והריאה.

ככל שאנחנו יושבים רצוף במשך שעות, לאורך זמן, ללא הפוגה, הפגיעות הולכות ומצטברות ואנו עלולים להרגיש את הפגיעה כשהמצב כבר מתקדם וחמור ולא בתחילת דרכו ולכן גם יהיה מורכב יותר לטפל בפציעה\ בפגיעה. חשוב שנקשיב לגוף שלנו ואם אנו חשים כאב ולו מזערי, לתת לו תשומת לב כדי שהוא לא יחריף. חשוב לא פחות שנהיה מודעים לכך ונפחית את גורמי הסיכון כדי שנוכל לתפקד באופן מלא, ללא כאבים וסבל.

עבודה משרדית – זוזו כדי למנוע פציעות | צילום: Oleksandr Pidvalnyi, Pixabay

פעילות גופנית היא לא פחות מקריטית עבור אלו שעבודתם יושבנית ומבלים את רוב שעות היום בישיבה ולכן מומלץ מאוד ואף הכרחי לבצע פעילות גופנית על בסיס יומי ואפילו אם מדובר בפעילות של "כמה דקות פה ושם", העיקר להזיז ולהניע את הגוף. אבל במהלך שעות העבודה זה לא תמיד מתאפשר ולכן, בנוסף, במהלך שעות העבודה חשוב לקום מהכיסא לפחות כל 45 דקות ולבצע תנועות שיצמצמו ואף ימנעו את נזקי הישיבה הממושכת. מדובר בעבודה של דקה או שתיים, לא יותר, כפי שתראו בסרטון שמצורף לעיל.

הכנו לכם תרגילים נהדרים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם, על הגוף שלכם ועל הבריאות שלכם. התרגילים יעזרו לדם לזרום כמו שצריך, יעזרו לגוף לנוע ובעיקר ישחרו את הגוף ויעשו לכם טוב גם בתחושה הכללית. במסגרת התרגילים תבצעו גם תנועות של פשיטה (זאת בניגוד לתנועת הקימור, אותה תנועה בה אנו מורגלים לשבת מול המחשב).
בגלל שבזמן עבודה על המחשב נוצר מתח ועומס על הכתפיים והצוואר אפשר ומומלץ מדי כמה זמן להניע את הראש מצד לצד כדי לשחרר את הצוואר ולוודא שהכתפיים רפויות.

הגוף שלנו הוא הכלי החשוב ביותר שלנו, בלעדיו אנחנו לא יכולים לתפקד כפי שצריך ולכן חשוב להפוך את סביבת העבודה שלנו לנטולת סיכונים ככל האפשר ובכך לשמור על הבריאות ועל איכות החיים.

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

בנוסף, מיוחד לגולשי שוונג – 10 אחוז הנחה בהרשמה לתוכניות האימונים הייחודיות של עדי שיף וגישה למאות אימונים קצרים ומדוייקים. לניצול ההטבה – כנסו לאתר והקלידו קוד הנחה shvoong10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג