איך לשחרר כאבי צוואר במהירות? הפתרון בסרטון קצר ויעיל

כל מי שסבל בעבר מכאבים בצוואר יידע להגיד עד כמה הכאב מקשה ופוגע באורח החיים שלנו. עדי שיף כאן כדי לעזור, עם סדרת תרגילים ותנועות, שיכולות להקל על הכאבים בצוואר באופן משמעותי ולשחרר אותו, אם הוא תפוס. וגם: טיפ חשוב לכולנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף בסדרת תרגילים לצוואר | צילום: רועי שלם

כאבים בצוואר עלולים לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים, בוודאי אם הם מחמירים ואינם מטופלים. כאבים בצוואר יכולים להיגרם ממגוון רחב של סיבות וביניהם מתח ולחץ נפשי, קושי בהתמודדות עם משברים וקונפליקטים וצורת אימון לא נכונה או אם מדובר באימוני כוח – העמסת משקל יתר או אי נשיאתו/הרמתו בצורה תקינה.

תמיד כדאי לטפל בכאבי צוואר ברגע שהם מופיעים, גם כדי שהכאב לא יחמיר וגם, כמובן, כדי לא לסבול, לא לשם כך אנחנו כאן. יש מספר דרכים להתמודדות ולהקלה על כאבי צוואר, אך אני אתמקד בריפוי/הקלה דרך עולם הכושר והתנועה שמספק מענה מצוין לסוגים רבים של כאבים. חשוב לי לציין שבכל מקרה בו כאב הצוואר חמור או מחריף, מומלץ לגשת בהקדם לרופא ולקבל טיפול משלים, במידת הצורך.

לכתבות נוספות של עדי שיף:
טסים לחו"ל? זה מה שיציל אתכם מכאבי גב וצוואר
5 תנוחות שישדרגו לכם את החיים
זמן להכריע: מה עדיף – הרבה אימונים קצרים או מעט אימונים ארוכים?

ולפני טיפ חשוב שיגיע בהמשך הכתבה, ואולי ישנה את הגישה שלכם לאימונים, קבלו סרטון בן 5 דקות בלבד ובו תנועות נהדרות שיכולות להקל על הכאבים בצוואר באופן משמעותי ולשחרר את הצוואר, אם הוא תפוס. בצעו את התנועות בעדינות ואם תנועה מסויימת אינה נוחה או נעימה לכם, ותרו עליה.

באופן כללי, גם אם אין כאבים בצוואר, מאוד מומלץ להניעו בעדינות על בסיס יומי כדי לשמור על גמישותו. זה חשוב אף יותר ולעיתים קריטי עבור אנשים שאורח החיים שלהם יושבני. כעת אשתף אתכם בטיפ שיכול למנוע מראש כאבים מסויימים בצוואר (וזה נוגע גם לשאר חלקי הגוף, כמו כאבי גב או כאבים בברכיים). הטיפ אולי נשמע מובן מאליו, אבל בפועל, רבים לא נשמעים לו.

בכל אימון שאתם מבצעים, לא משנה באיזה אימון מדובר, אימון פילאטיס, אימון כוח, אימון סיבולת לב ריאה, ריצה ובכלל, כל סוג של ספורט, הקשיבו לגוף שלכם, כי הוא מדבר אליכם כל הזמן ולא תמיד אנחנו מקשיבים לו. אם במהלך תרגיל מסויים אתם חשים בכאב לא נעים בכל אזור שהוא בגוף, ובעיקר באזור הצוואר והגב, פשוט עצרו. אל תמשיכו לבצע את התרגיל. דרך הכאב, הגוף מסמן שהתרגיל קשה מדי, או מורכב מדי, או שהגוף עייף, או שביצענו מהתרגיל יותר מדי חזרות ושכרגע כדאי לעצור.

לפעמים צריך לעצור | צילום: shutterstock

מתאמנים ומתאמנות רבים ורבות ממשיכים לבצע תרגילים על אף הכאב, גם אם הם סובלים והכאב חד ולא נעים, זאת כדי להגיע לתוצאות טובות כמה שיותר מהר וגם אולי כדי להימנע מתחושות של אי הצלחה או ויתור עצמי וכו'. זאת טעות, כי ההצלחה הגדולה ביותר בכל מה שנוגע לאימונים, זה לעצור בזמן, כך הגוף יתקדם בצורה הטובה, הבריאה והנכונה ביותר. אם לא נעצור בזמן, עלולה להיגרם פציעה שבמקרה הטוב ניתנת לריפוי ובמקרה הפחות טוב, היא כאן להישאר. והרי כשיש פציעה, אי אפשר להתאמן באופן רגיל ולהגיע לתוצאות להן יחלנו, ולכן אם נמשיך להתאמן תוך התעלמות מהכאב, נשיג, למעשה, את התוצאה ההפוכה.

אם נעצור בזמן, הרווחנו בענק. הגוף ילמד בצורה הטובה ביותר את הגבולות והיכולות שלו וכך האימונים יהיו יעילים ומדוייקים יותר והגוף יתקדם ויתפתח בצורה הטובה ביותר. תמיד היו קשובים לגוף שלכם, זה סוד ההצלחה.


למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג