זמן להכריע: מה עדיף – הרבה אימונים קצרים או מעט אימונים ארוכים? 

כשקצב החיים עולה וקשה יותר להכניס אימונים בלו"ז, נשאלת השאלה - האם נעדיף אימונים קצרים ותכופים או שנתמקד בפינוי הזמן למספר קטן יותר של אימונים ארוכים? עדי שיף עם התשובות, וגם עם אימון מצוין לדוגמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף. כמה אימונים מומלץ? | צילום: רועי שלם

לכל הכתבות במדור פילאטיס ויוגה לחצו כאן

הדעה הרווחת בעבר הייתה שכדי לקבל תוצאות מרשימות, לחזק ולעצב את הגוף ולהגדיל את נפח השריר צריך בכל אימון להתאמן לפחות כשעה ובמינימום, באין ברירה של ממש, 45 דקות. ככל שמבינים יותר ויותר את חשיבות הכושר בחיינו, תחום הספורט מקבל מקום של כבוד וחוקרים אותו יותר לעומק.

בשנים האחרונות, הן מבחינת ההבנה עד כמה ספורט חשוב לבריאות, והן מבחינת ההבנה כמה הוא חשוב לנפש, נעשו ונעשים עוד ועוד מחקרים כדי להבין את השפעת האימונים מכל הבחינות על בני האדם, ובתוך זה את המשמעות של משך זמן האימון וכמות האימונים בשבוע. מה עדיף? הרבה אימונים קצרים בשבוע? או מעט אימונים ארוכים בשבוע?
לפני שתמשיכו לקרוא, קבלו במתנה אימון שפרק הזמן שלו למעשה עונה על השאלה.

לכתבות נוספות של עדי שיף:
3 תרגילי פילאטיס לחיטוב וחיזוק הישבן לקראת הקיץ
מה אימון זוגי עושה לאינטימיות ולמיניות ביחסים?
טיפים ותובנות שלא הכרתם להקלה ולמניעת כאבי גב: איך עושים זאת נכון?
עובדים לעומק: על היתרונות האדירים שאימוני פילאטיס נותנים לנו

מאחר וקצב החיים עלה וממשיך לעלות ואצל חלקנו הלו"ז עמוס, מאוד קל לוותר על אימוני הכושר או לבצע מעט אימוני כושר בשבוע. הקלות לוותר על אימוני כושר היום, תביא לכך שבעתיד אנו עלולים לשלם על כך. גוף בריא הוא גוף בתנועה ובאופן כללי, רצוי שהגוף יהיה בתנועה על בסיס יומי. גוף בריא הוא גוף חזק וכבר אציין שכדי לחזק אותו באופן משמעותי, לא מספיק להתאמן פעם בשבוע, וגם להתאמן פעמיים בשבוע לא מספק, ובוודאי אם במהלך יתר הימים בשבוע, אורח החיים יושבני יותר. צריך לתחזק את הגוף על בסיס קבוע, ממש כפי שיש לתחזק ולשמר כל מכונה שהיא, והרי גוף האדם הוא המכונה המורכבת והחשובה ביותר.

עוד ועוד מחקרים מגלים כי אימונים קצרים, ובתוכם אפילו אימונים בני 30 ואפילו 15 דקות בלבד הם סופר יעילים וחיוניים לגוף כשהם מתבצעים מספר פעמים בשבוע. חשוב כבר עכשיו לציין כי אימון בן 30 או 15 דקות פעם אחת בלבד, פעמיים בשבוע ואף שלוש פעמים בשבוע לא יביא לתוצאות המיוחלות, עם זאת, למי שמתקשים להיכנס לשגרת אימונים קבועה ולהתמיד באימונים, זאת בהחלט דרך להכניס את הגוף "לעניינים" ומשם להתקדם. כלומר, להתחיל להרגיל את הגוף ואת עצמנו לכך שאנו מתאמנים (אפילו אם בהתחלה מדובר במעט אימונים בשבוע) וזאת כדי להגדיל בהמשך את מספר האימונים בשבוע.

באימונים קצרים, ובתוכם אימון בן 15 דקות, אין יותר מדי מנוחה, אבל בהחלט יש שילוב של מתיחות ותרגילים להארכת השריר ולשיפור הגמישות. אימונים קצרים חכמים יהיה פרקטיים, יעילים, ויעבדו חזק אך במינון הנכון על קבוצות השרירים השונות בגוף בצורה נכונה ומאוזנת.

אימון אינטנסיבי קצר ויעיל | צילום: רועי שלם

השרירים שלנו אוהבים שמפעילים אותם, הגוף צמא וזקוק לזה. מסתבר שכשגוף חווה דרישות חוזרות ונשנות באופן קבוע (כל יום, או יום כן-יום לא) להתאמן, הוא מבין שזאת המציאות ולכן הוא מבצע התאמות פיזיולוגיות בהתאם, ומתן גירוי פיזיולוגי משמעותי משפר את תפקוד כל המערכות בגוף. כלומר, אנחנו לומדים מזה שגם אם נבצע אימונים איכותיים וארוכים במאמץ גדול, אך בתדירות נמוכה (למשל, רק פעם או פעמיים בשבוע), זה לא מספיק כדי "להבהיר" לגוף את המסר. לעומת זאת, אימונים קצרים בתדירות גבוהה יותר (לפחות 4 אימונים בשבוע) מספקים את התדירות הנכונה להשגת התוצאות.

לגבי תהיות שעולות בנוגע לשאלה האם נכון ובריא להתאמן כל יום, אגב, אין תשובה חד משמעית, מאחר ותלוי באילו סוגי אימונים מדובר. כשמדובר באימונים קצרים וממוקדים ובוודאי אימונים בני 15 דקות, אפשרי ואף מומלץ להתאמן כל יום.

המסקנה – תדירות האימונים חשובה יותר ממשך זמן האימון. אז גם אם אין זמן להתאמן, סיימנו את היום עייפים ומפנטזים בעיקר על רביצה, עדיף וחשוב לתת מעצמנו עוד 15 דקות בלבד, לבצע אימון קצר ובכך לשדרג את עצמנו משמעותית. תהנו!


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג