עובדים לעומק: על היתרונות האדירים שאימוני פילאטיס נותנים לנו

בין אם אתם מתאמנים בתחילת דרככם, ובין אם ספורטאים מנוסים, כבר ידוע שהפילאטיס יכול לסייע לכם רבות. עדי שיף מפרטת על יתרונות האימון המדויק על שרירי הליבה, אפילו ל-15 דקות ביום. וגם: אימון קצר עבורכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף | צילום: פרטי

יוצא לי לאמן המון מתאמנים ומתאמנות – כאלו שבתחילת דרכם, מגששים באפלה ומתחילים להכיר את הגוף שלהם וללמוד אותו לעומק, כאלו שמתאמנים באופן קבוע, ואפילו ספורטאים מן המניין. מה החלק הכי מאתגר באימון עבור רובם? התרגילים מעולם הפילאטיס, אותם תרגילים שעובדים בצורה מדויקת ועמוקה על שרירי הליבה החשובים (אותם שרירים עמוקים עליהם אפרט בהמשך).

גם המתאמן או המתאמנת המצטיינים חווים קושי בביצוע התרגילים, קושי במובן החיובי כמובן, כך הגוף צועד עוד צעד קדימה. כשהגוף מתאמץ בצורה נכונה, מצבו משתפר ומגיעות התוצאות. אז האם פילאטיס מחטב, כמה פעמים בשבוע מומלץ לבצע אימוני פילאטיס, מה היתרונות הבריאותיים של שיטת הפילאטיס ולמה מתכוונים כשמדברים איתנו על שרירי הליבה? לפני שאפרט בנוגע לכל אלה, קבלו אימון בן 15 דקות בלבד, שעל אף שהוא קצר הוא עובד בצורה מדויקת על כל השרירים בגוף ושם דגש על השרירים העמוקים. תרגישו מצוין לאחריו.

אתחיל ואציין שאימון פילאטיס ללא ספק מחטב. מאוד מחטב. פילאטיס היא שיטת אימון של הגוף (והנפש). יש כמה וכמה סוגים של אימוני פילאטיס. אתמקד כאן בסוג האהוב עלי והיעיל ביותר בעיניי והוא – פילאטיס רצפה/מזרן – אימון בו כל קבוצות השרירים עובדות מדהים ויש קשב נהדר של המתאמן/ת לגוף (בין היתר גם בזכות הקירבה לקרקע).

תרגילי פילאטיס עובדים מהבסיס, משרירי הליבה שהם מרכז הגוף (CORE). שרירי הליבה הם השרירים העמוקים והפנימיים ביותר שתומכים ומייצבים את עמוד השדרה, האגן, שרירי הבטן, הגב והאלכסונים. הם אחראים לאחיזה נכונה ומדוייקת של הגוף בעת פעילות גופנית ובכלל וככל שהם חזקים יותר, כך הסיכוי להיפצע נמוך יותר. מה שנהדר ונוח בעבודה על שרירי הליבה זה שאין צורך בהכרח להשתמש באביזרים. מדובר בעבודה עם משקל הגוף, ולכן אפשר לבצע את התרגילים מכל מקום ובכל זמן נתון. תרגילי בטן במסגרת אימוני פילאטיס נהדרים לחיזוק וחיטוב הבטן, כי כאמור, העבודה מתחילה מבפנים, מהשורש, והרי בטן חזקה היא מתכון לגב חזק ואיתן. למעשה, תוצאות מעולות מגיעות כשאימונים, באופן כללי, מתמקדים גם בשרירים הפנימיים וגם בשרירים החיצוניים. אימוני פילאטיס נותנים מענה מצוין.

אני חסידה גדולה של אימוני פילאטיס ויודעת שככל שאשלב יותר תרגילי פילאטיס באימונים, כך הגוף ייבנה בצורה הטובה והבריאה ביותר, כי הבריאות מתחילה מבפנים. המון פעמים אני רואה מתאמנים ומתאמנות, ספורטאים וספורטאיות שפשוט לא מצליחים לבצע תרגילי פילאטיס מסוימים על אף שהם מתאמנים על בסיס יומי. למה זה קורה? כי הבסיס העמוק לא יציב ולא מספיק חזק. זה כמו שנבנה בניין מהמם כשהתשתיות שלו לא מספיק חזקות. הוא עלול לקרוס. אותו דבר בדיוק עם הגוף – אם ניתן לו תשתית טובה וחזקה, הוא יישמר, לא ייפצע, לא יקרוס, יהיה חזק, יציב ובריא.

עדי שיף | צילום: פרטי

מעבר להגדלת הכוח של שרירי הליבה, שיפור העמידה והיציבה והימנעות מפציעות מיותרות, אימוני פילאטיס גם תורמים לקואורדינציה, יעילות תנועתית, לגמישות ולשיווי המשקל שכה חשוב לשמור עליהם ולפתח אותם. עם השנים, הגמישות ושיווי המשקל לא משתפרים, ולכן חשוב לשמר אותם ולעבוד עליהם. בנוסף, לא מעט מחקרים הראו שאימוני פילאטיס תורמים לתפקוד המוח והמוטיבציה, כמו שיפור בריכוז, הפחתת חרדות, הקלה על מתחים פיזיים ורגשיים, שיפור איכות החיים ושיפור התפקוד הקוגניטיבי.

אני מאוד ממליצה לבצע תכנית אימונים, או אימונים באופן כללי, ובהם תרגילי פילאטיס לפחות שלוש פעמים בשבוע. כך הגוף ילמד, יתחזק, השרירים יבנו היטב ונהיה חזקים וחזקות מבפנים ומבחוץ. אימון יעיל לא חייב להיות בן שעה, אפשר לקיים אימונים קצרים בני 15 או 30 דקות ולקבל את התוצאות המיוחלות. כל עוד מדובר באימונים איכותיים, היתרון האדיר בפילאטיס מזרן הוא שהמתאמנים והמתאמנות לומדים להכיר את הגוף שלהם, לחוש אותו בצורה נקייה, להיות קשובים לו ויכולים להחליט לפי התחושה הפנימית עד כמה להקשות על השרירים, להחליט לגבי עוצמת העבודה ורמת הדיוק שלה, עניין שעוזר לחזק את הגוף מחד, ולהימנע מפציעות, מאידך.


למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג