טסים לחו"ל? זה מה שיציל אתכם מכאבי גב וצוואר

בימים הכי עמוסים של נתב"ג בשנה ורבים טסים לחופשות, חשוב מאוד לשים לב למה שאנחנו עושים בזמן הטיסה, בפרט אם היא ארוכה. עדי שיף עם כמה טיפים ותרגילים יעילים שאפשר לעשות על המטוס. רק אל תשכחו לקפל את המגש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף במטוס | צילום : רועי שלם

הגענו לאחת התקופות היותר עמוסות בשנה בנתב"ג – החופש הגדול, שהוא איך לומר… בהחלט מאוד גדול… ולכן הטיסות עמוסות, מה שאומר שכנראה לא ניתן יהיה להשתלט על שלושה מושבים צמודים כדי לתפוס תנומה בשכיבה, או למצוא פוזיציה נוחה ובעיקר נכונה עבור הגוף.

לכתבות נוספות בנושא:
5 תנוחות שישדרגו לכם את החיים
קחו את עצמכם בידיים: עיצוב, חיטוב ופיסול היד ב-5 דקות

זמן להכריע: מה עדיף – הרבה אימונים קצרים או מעט אימונים ארוכים?
מה אימון זוגי עושה לאינטימיות ולמיניות ביחסים?

ישיבה בזמן טיסה עלולה להיות מאוד לא נוחה ואפילו לגרום לסבל, בעיקר באזור הגב והצוואר, מה שעושה סיפתח פחות סימפטי לחופשה ומטריד לא מעט מאיתנו טרם העליה למטוס. אם הטיסה מאוד קצרה, זה פחות משמעותי (אבל עדיין, למה לסבול, אם אפשר שלא..) ואולם בטיסות ארוכות, בהן הישיבה ממושכת ואנחנו פחות מניעים את הגוף, זה יכול להפוך לסבל של ממש ולהימשך גם זמן רב לאחר הטיסה.

עדי שיף במטוס | צילום : רועי שלם

ישיבה במקומות צפופים במשך שעות עלולה להשפיע על זרימת הדם בגוף ועל כן להוביל לנפיחות בכפות הרגליים והקרסוליים, לכן מומלץ לקום מהכיסא, לעמוד ו"לטייל" במטוס כמה דקות (אפילו שתי דקות בלבד) כל חצי שעה.

בנוסף, בגלל שהעומס האטמוספרי בחלל המטוס משפיע ואחראי על התגברות הלחץ בתוך תעלת עמוד השדרה המותני ובגלל שהישיבה הדחוסה עלולה, כאמור, גם לגרום לכאבים בגב ובצוואר, מאוד חשוב ומומלץ לבצע תרגילים מותאמים בזמן הישיבה בכיסא המטוס, כדי שאלו יקלו על אי הנוחות והכאב או אף ימנעו אותו לחלוטין.

קבלו סרטון קצר עם תרגילים ששווה לכם לאמץ בכל טיסה:

כדי שהסרטון יהיה יעיל ורלבנטי עבור כולכם, בחרתי לצלם אותו במטוס קטן במיוחד, בכיסא שלא מותיר יותר מדי "ספייס" או מקום לתנועה וזאת כדי להראות שאפילו בישיבה במקום ובכיסא הכי לא נוחים, כשממש דחוק, ניתן לבצע מגוון תרגילים נהדרים שיקלו עליכם.

זה לא מצריך מכם יותר מדי זמן ובואו נודה, גם כך אנו "תקועים" במטוס עד רגע הנחיתה ולכן מומלץ לבצע את התרגילים כל חצי שעה (ואפילו פחות, אם מתחשק לכם). לאחר ביצוע התרגילים תרגישו טוב יותר וכך הנחיתה, ללא ספק, תהיה רכה יותר.

טיסה נעימה!


למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג