מה עדיף – לשרוף קלוריות באימון או לחסוך אותן בדיאטה?

האם קלוריה שנשרפת במהלך אימון שוות ערך לקלוריה שאנחנו נמנעים מלהכניס לגוף בתפריט תזונתי? עדי שיף מסבירה מדוע התשובה היא "ממש לא", ומה הדרך המיטבית לחיטוב ושריפת שומן, שאף תפריט לא יוכל לעשות לבדו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דיאטה או אימון, מה עוזר יותר? | צילום: Shutterstock

יש נטייה להאמין שכל קלוריה שנכנסת לגופנו דרך מזון היא, למעשה, שוות ערך לקלוריה שנשרפת במהלך אימון, ולכן כדאי לספור את כמות הקלוריות שאנו צורכים ולדעת כמה קלוריות אנו שורפים במהלך פעילות גופנית, וזאת בכדי לחשב ולשמור על מאזן קלוריות שלילי וכך לרזות.

אלא שמחקר שפורסם בכתב העת הבריטי לרפואת ספורט מגלה כמה ממצאים מעניינים וקובע שלא כך הדבר, ובעצם, קלוריה שנשרפת במהלך אימון אינה שוות ערך לקלוריה שאנחנו נמנעים מלהכניס לגוף, ולמעשה היא הרבה יותר איכותית משלל בחינות. אז מה עדיף? לאכול פחות או להתאמן יותר? לפי המחקר התשובה ברורה – אל תוותרו על הספורט כחלק מהשגרה שלכם.

לכתבות נוספות בנושא:
5 תנוחות שישדרגו לכם את החיים
קחו את עצמכם בידיים: עיצוב, חיטוב ופיסול היד ב-5 דקות

זמן להכריע: מה עדיף – הרבה אימונים קצרים או מעט אימונים ארוכים?
מה אימון זוגי עושה לאינטימיות ולמיניות ביחסים?

אין ספק שאם נאכל פחות, נרזה, זה ברור. אבל חשוב לדעת ולקחת בחשבון שדיאטה פחות משפיעה על רקמת השומן בגוף או על מסת רקמת השומן באזור הבטן, מאשר פעילות גופנית. לצורך העניין, אזור הבטן התחתונה הוא אזור עתיר שומן ולכן קשה "להיפטר" ממנו. כדי שהבטן תיראה טוב ותהיה חזקה ומתוחה, יש לבצע פעילות גופנית באופן קבוע ולהתמיד. שום דיאטה לא באמת תמתח את הבטן ותחטב אותה. את כל זה ניתן להשיג בפעילות גופנית שבונה ומחזקת את השרירים. תזונה נכונה שמותאמת לנו כן יכולה לתרום ואף להבליט יותר את הבטן המעוצבת ולחשוף יותר את "הריבועים" שנוצרו בזכות אימוני הכושר.

עדי שיף | צילום: רועי שלם

חשוב לדעת שמעבר למראה, השמנה בטנית היא גורם משמעותי למחלות לב, כלי דם ומחלות נוספות לא סימפטיות. בין אם נבחר בדיאטה בה נאכל פחות, ובין אם נחליט להתאמן יותר, תהיה ירידה בהיקף המותניים, לצורך העניין, אבל אם ניתן יותר משקל לאימונים, מסת השומן הבטני תרד פי כמה וכמה והמצב הבריאותי שלנו ישתפר, מה שלא שיקרה במסגרת הגבלה תזונתית למשל, שלא גורמת לשריפת שומן מוגברת.

קלוריה שאנו מורידים דרך פעילות גופנית וקלוריה שאנו מורידים דרך הפחתה בהכנסת מזון לגוף, אינן שוות ערך. קלוריה שנשרפת במאמץ טובה ו"איכותית" יותר מקלוריה שאנו נמנעים מלהכניס לפה. למה? בגלל עניין השריפה. הערך של אימון גופני גדול יותר כי הקלוריות שאנו שורפים באימון הן איכותיות יותר מבחינה בריאותית וקשורות לתהליכים שמתרחשים בגוף בזמן אימון גופני ובעלי משמעות חשובה עבורנו ועבור שמירה על הבריאות שלנו. שווה להשקיע גם באימונים בהם שורפים מעט קלוריות וזאת, כאמור, בגלל הערך הבריאותי הגדול.

אז בין אם בוחרים לעשות דיאטה ובין אם לא, מאוד חשוב להכניס לשגרת החיים שלנו אימוני כושר, אין להם תחליף. דיאטה ללא שגרה של אימוני כושר ושמירה על בריאות הגוף לא מספיקה.

להיכנס לשגרה של תוכניות אימונים מובנות יעזור לנו להתמיד, לשמור על עצמנו, ולהיות בריאים. ככל שהזמן חולף, אנו צריכים יותר ויותר לדאוג לבריאות שלנו, להישאר חזקים ולא לאפשר למחלות שונות "לבקר" אותנו. ככל שהגוף יהיה חזק יותר, יציב יותר, מאומן ומיומן יותר, כך נעמוד חזקים יותר מול כל מכשול.


למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עינא הגיב:

    אכילת מאה גרם ופל היא חמש מאות קלוריות ולוקחת דקה. להוריד את זה בריצה זה חמש קמ ריצה. אז החשבון מאד ברור, דיאטה ממש עדיפה על ספורט כדי לגרום לגירעון קלורי. זה לא אומר לא לעשות ספורט. להיפך, חייבים לעשות ספורט. אבל ירידה במשקל אינה יכולה להתרחש בלי דיאטה טובה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג