הקשר העמוק בין המוח ופעילות גופנית ואיך לעשות את זה נכון

המחקרים מוכיחים כי פעילות גופנית, גם אם לדקות ספורות ביום, כבר מגיל צעיר, תשפר את הביצועים הקוגניטיביים שלנו ותשמור על המוח גם בגיל מתקדם. אז קמתם כבר מהכיסא היום?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף | צילום: רועי שלם

אין צורך להסביר מדוע כל כך חשוב לשמור על המוח שלנו, לדאוג לגרות אותו ולאתגר אותו בצורה נכונה שתעזור לו להמשיך לתפקד בצורה תקינה, ככל האפשר, במשך כל חיינו. מחקרים רבים, ובהם גם מחקרים שעוסקים ספציפית בנושא האלצהיימר, בוחנים את המוח ותפקודו מכל כיוון אפשרי, גם דרך עולם הספורט.

לכתבות נוספות בנושא:
אל תוותרו לעצמכם: היתרונות של 15 דקות אימון ביום
למניעת פציעות: סדרת תרגילים ייחודית לעובדים בעבודה יושבנית

מה עדיף – לשרוף קלוריות באימון או לחסוך אותן בדיאטה?

מסתבר שאצל אנשים שוויתרו על ישיבה או שכיבה לטובת 9 דקות בלבד של פעילות גופנית נמרצת, נמצאה עליה בציונים של מבדקי הקוגניציה. המידע הזה סופר משמעותי וכל כך מעודד מהסיבה שטוב וחשוב לדעת כמה פשוט ולא מצריך יותר מדי משאבים כדי ליישם את זה, שהרי מה הן 9 דקות ביום בשביל לשמור על המוח שלנו.

משפר גם את הקוגניציה | צילום: Hainguyenrp from Pixabay

ידוע לכל ואין זה מפתיע שפעילות גופנית תורמת לבריאות הגוף והנפש, וככל שחולפות השנים אנו נחשפים לעוד ועוד מחקרים שתומכים ומחזקים זאת. בשנים האחרונות החלו לחקור אף יותר ברצינות ובאופן משמעותי את הקשר בין פעילות גופנית לתפקוד המוח. קבלו את הממצאים המסעירים שכדאי לכם לדעת וחשוב לקחת בחשבון כדי לשמור על עצמנו ובתוך זה גם על תפקוד המוח שלנו בצורה הטובה ביותר.

מסתבר שלא רק שפעילות גופנית תורמת לתפקוד המוח, אלא שחוסר פעילות גופנית עלול לגרום לירידה ביכולת הזיכרון והחשיבה. מנגד, אם נשב פחות ונזוז יותר, הביצועים הקוגנטיביים שלנו ישתפרו ויתחזקו. פעילות גופנית תורמת לפעילות הלב ולזרימת העורקים בדם, ובכך לביצועים טובים יותר של המוח. חוקרים ראו שאזורים במוח שקשורים לזיכרון, לתשומת לב, לתפיסה מרחבית וללמידה, הם אותם אזורים במוח שמעבדים את התנועה, שזה גילוי אדיר!

המידע הזה הוא קריטי כדי למנוע/לעכב פגיעה בקוגניציה בגילאים מאוחרים יותר, פגיעה שלפי מחקרים יכולה להתחיל כבר בסביבות גיל 40, אולם להתבטא ולפרוץ רק בגילאים מאוחרים יותר כשכבר מאוחר מדי לטפל.

צילום: pixabay

המוח האנושי מהווה פחות משני אחוזים ממשקל גופנו, אך עם זאת, הוא משתמש בחמישית מהחמצן, שזה שימוש משמעותית גדול יותר בחמצן מכל איבר אחר בגופנו. החמצן חיוני ללמידה ותנועה, ופעילות גופנית מאפשרת לחמצן "להגיע" למוח ולהביא לתפקוד יעיל יותר של למידה. המחקרים שקראתי התיישבו והסתדרו לי מצוין עם העובדה שגם אצל ילדים כבר מזמן נמצא שהדרך הטובה ביותר ללמדם ולשמור על הקשב והריכוז שלהם היא כשהם פעילים. עצם התנועה מגרה את הנוירונים ואת החיווט החשמלי במוח וזה עוזר לקליטת מידע במוח.

ובשורה התחתונה – כדאי ליישם, להבין ולהפנים שאפילו שינויים קלים ברמות הפעילות הגופנית יכולים להשפיע על בריאותנו ובתוך זה כמובן גם על בריאות המוח שלנו.

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

בנוסף, מיוחד לגולשי שוונג – 10 אחוז הנחה בהרשמה לתוכניות האימונים הייחודיות של עדי שיף וגישה למאות אימונים קצרים ומדוייקים. לניצול ההטבה – כנסו לאתר והקלידו קוד הנחה shvoong10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג