תהיות אודות איגוד האתלטיקה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אילן גולדמן


חדש אנוכי בעולם הריצה. ירוק כעלה חסה. לפני שנה וחצי, התחלתי את דרכי בעולם הריצה התחרותי לאחר שהפסקתי לפדל. בתור אלוף אופניים לשעבר, וחבר נבחרת ישראל אשר ראה עולם בחסות איגודו, כבר חשבתי שראיתי חלמאות מהי. לאחרונה, מתוקף עבודתי והשתתפות בתחרויות הריצה, התחלתי שוב לפתח פרנויה איגודית. יש אשר יגידו מוצדקת ואחרים יאמרו "עזוב אותנו באמ'שך. אך אני מודאג.

בשביל מרבית קהל הרצים הישראלי הנושאים אשר אעלה בכתבות הבאות לא יגרמו לנדודי שינה. אך אין זה אומר כי יש להקל בהם ראש. כשכל אחד ואחד מכם מסיים את מרוץ אייל, כפר סבא, הוד השרון או נייקי, רצוי כי ידע שלמרוץ יש מנצח. למנצח יש שם. לשם יש זמן. לאותו מנצח עם שם וזמן יש גם עולם אליו הוא חוזר. לעיתים עולם טוב ולעיתים פחות.

אני משער (לאחר סקר אישי בלתי מחייב)
כי חלקכם אינו יודע מי ניצח את המרוץ בו השתתפתם ובכמה זמן עשה זאת. אלו בחורים צעירים ומוכשרים התלויים נואשות, בתמיכת איגוד האתלטיקה ובתמיכתכם, כדי שיוכלו לפרוץ את מסך הברזל העוטף את חייהם ועיסוקם הלא משתלם. הם חולמים בגדול וזקוקים למקסימום חשיפה.

במהלך השבועות הקרובים אנסה לחלוק איתכם
את התהיות המטרידות אותי ואשאיר את השיפוט לכם. הדיווחים יעסקו בעיקר בעולם הריצה התחרותי ולא בענפי האתלטיקה השונים. לצערי איני בקיא מספיק בנושאים אלו, אך אשמח כי תאירו את עיניי.
ניו-באלאנס רב המכר

בתחילת כל שנה המתרגשת עלינו לטובה, מוציא איגוד האתלטיקה (אשר אחראי גם על ענף הריצה) ספר, המכיל בתוכו פירוט מרוצים (בהם רוב קהל הרצים לא לוקח חלק), תקנונים, שיאים והרבה דברים טובים אחרים. לדעתי, את הספר לא תוכלו למצוא ברשימת רבי המכר של סטימצקי או צומת ספרים.

במקרה הטוב תוכלו להזמין אותו מאיגוד האתלטיקה או להתחנן לקבלו באחד מהאצטדיונים העירוניים כפי שאני עשיתי וזאת במידה ויתנו לכם בכלל להיכנס בשערי המקום. בעירי, חיפה, לא תוכלו להיכנס למרות שהאצטדיון מוגדר כעירוני. גם המכתבים ששלחתי בנידון לא עזרו. לכן, בעל כורחי, נאלצתי להצטרף לאגודת מכבי חיפה. הגדר פשוט הייתה גבוהה מיד. 

הספר אינו נוגע לרובכם ולדעתי גם לא יעניין אתכם מעבר לרפרוף שירותים עליז. מה לעשות, ככה זה עם "ספרי פילוסופיה". בחלקה האחורי, של כריכת הספר, ישנה פרסומת צבעונית וססגונית של חברת ההנעלה והביגוד המצוינת ניו-באלאנס. איני בקי בפרטים אך אני נוטה לחשוב כי ניו-באלאנס רוקנו כמה שקלים כדי "שרב המכר" יוכל לצאת לאור. סריקה ילדותית למדי של התמונות המעטרות את הספר, תדגים לכם, כי כל המצולמים בספר, לכל דורותיהם, הינם ספורטאי חסות של חברת ניו-באלאנס.

אז זהו, שלא ממש… אלו אשר הוציאו את הספר לאור פשוט השתמשו בפוטושופ באופן חובבני ומביך כשהשתילו על חזותיהם הגאים, של האתלטים בספר, את סימלה של חברת ניו-באלאנס ((NB. המוציאים לאור השתדלו לעשות זאת בצורה יצירתית למדי. לעיתים עשו זאת באדום לעיתים בשחור, תוך שהם מטשטשים את סמליהם של חברות אחרות.

בעיה "קטנה" אחת, בעצם אולי יותר מאחת.
חלק מהספורטאים הללו נמצאים תחת חוזי חסות של אותן חברות אחרות, כגון: נייקי, אדידס, מיזונו, ברוקס ועוד. והנה הגענו לשלב התהיות. האם הספורטאים בכלל מודעים, לכך שהמוציאים לאור להלן איגוד האתלטיקה, "הדביקו" את סמליה של חברת ניו-באלאנס על חולצותיהם?  האם חברות החסות מודעות לכך שסמליהם "נעלמו" כך לפתע מהחולצות ובמקומם הודבקו סמלי חברת ניו באלנס?

תשובה: לאחר שיחה עם מוגס טסמה,
אלוף ישראל הטרי במרוץ שדה ומנהלו אמנון גור התברר כי למוגס, המצולם בע"מ 84 כשעל גופו הדקיק גופיית נייקי, "לא היה מושג כי הסמל שונה לניו-באלאנס".

האם חברות החסות מודעות לכך שסמליהם "נעלמו" כך לפתע מהחולצות?
תשובה: לנייקי לא היה מושג מכך. "אני לא רוצה לחרוץ משפט בלי שראיתי את הצילומים ולפני שאני יודע את מכלול הדברים אבל על פניו, במידה ונעשה דבר כזה מדובר במעשה חמור מבחינה מקצועית ואתית.אנחנו בודקים את הנושא מבחינה משפטית," מסר לי אחד מבעלי התפקידים בחברה.

באם הספורטאים לא ידעו על כך, האם לאיגוד המייצג אותם ישנה את הזכות לרמוס את ההסכמים אותם השיגו הספורטאים ביזע רב?
תשובה: לשיפוטכם הקוראים.
האם בכך האיגוד שומר על האינטרסים של הספורטאים שלו?
תשובה: לשיפוטכם הקוראים.

גם לאחר שיחה עם אורן בוקשטיין, דובר האיגוד,
לא התקבלה מאיגוד האתלטיקה תגובה רשמית בנושא. גם המייל אותו ביקש ממני אורן להעביר לו בנושא לא זכה לתגובה. כנראה הגורמים השונים באיגוד קיוו כי הנושא יתמוסס לו.
באשר לניו-באלאנס: גיל, נציג החברה הפנה אותי לפתחו של איגוד האתלטיקה וסירב להתייחס לנושא. יותר עניין אותו לטובת איזה גוף אני פועל.

אם הספורטאים לא ידעו על כך, האם לאיגוד המייצג אותם ישנה את הזכות לרמוס את ההסכמים אותם השיגו הספורטאים ביזע רב? האם בכך האיגוד שומר על האינטרסים של הספורטאים שלו? בסוף כל כתבה אתם תראו את הקריאה הבאה… ספורטאי עילית… התאגדו בגוף למען עצמכם ולמען ייצוג האינטרסים שלכם באופן הטוב ביותר…כי אף אחד אחר לא יעשה זאת בשבילכם…

להתראות בחלק ב'

אילן גולדמן
אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וממייסדי ROAD RUSH, בית הספר להקניית מיומניות רכיבת הכביש בחיפה ובעל תואר במזרחנות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג