צפו: דופלנטיס התעופף, קיפייגון השלימה דאבל היסטורי והאמריקאים להטו בשליחים

אליפות העולם באתלטיקה: הקופץ במוט הרשים עם עוד ניצחון, קיפייגון הקדימה את סיפאן חסן והפכה לרצה הראשונה אי פעם עם דאבל 1,500-5,000. שליטה אמריקאית בשליחים ובשליחות, ששברו את שיא האליפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
האמריקאים והאמריקאיות חוגגים ניצחון בשליחים | צילום: התאחדות האתלטיקה העולמית

רק עוד יום אחד נותר באליפות העולם באתלטיקה ואמש (שבת) קיבלנו תזכורת נוספת למה אנחנו פשוט לא רוצים שזה ייגמר. מונדו דופלנטיס המשיך לנצח בקפיצה במוט, פיית' קיפייגון טסה על המסלול ב-5,000 מטר בדרך לדאבל, וארה"ב השלימה זהב כפול בשליחות ובשליחים ל-4X100 מטר. לצערם של האמריקאים, הם גם ספגו פסילה מוקדם יותר במוקדמות ה-4X400 מטר, במה שמנע ערב מושלם.

לכתבות נוספות בנושא:
הישראלית הבכירה: מקום רביעי ללונה צ'מטאי סלפטר במרתון באליפות העולם
צפו: נואה ליילס השלים דאבל עולמי, שריקה ג'קסון עם תוצאה היסטורית ב-200
פמקה בול השיגה נקמה, ג'מייקה עם דאבל זהב וגם: תאונת קלנועית ביזארית

קפיצה במוט גברים
אחד הכוכבים הגדולים של האתלטיקה העולמית עשה זאת שוב. מונדו דופלנטיס השוודי, שיאן העולם, האלוף האולימפי ואלוף העולם, ניצח בפעם השנייה ברציפות ובגיל 23 הוא נראה בלתי ניתן לעצירה. מונדו לא פסל אף לא פעם אחת בדרך לניצחון בגובה 6.10 מטר. ארנסט אוביינה נתן את כל כולו והשווה את השיא האסייתי עם 6 מטר, אך זה הספיק רק לכסף, בעוד בארד זכו שניים יחד – קרטיס מרשאל האוסטרלי וכריסטופר נילסן האמריקאי, שניהם עם 5.95 מטר עם אותו מספר פסילות. דופלנטיס עוד ניסה בסיום לשבור שוב את שיאו העולמי עם 6.23 מטר, ולא היה רחוק, אך פסל שלוש פעמים.

5,000 מטר נשים
בריצה שהייתה איטית למדי בקילומטרים הראשונים, לכולם היה ברור שהכל יתנקז להקפה האחרונה, בה שיאנית העולם פיית' קיפייגון והאלופה האולימפית סיפאן חסן יתמודדו ראש בראש על הזהב. הקנייתית, בפיניש אדיר, לא נתנה לחסן להתקרב אליה וניצחה עם 14:53.88 דקות, 23 מאיות לפני ההולנדית, שנועלת אליפות ללא אף מדליית זהב על צווארה. ביאטריס צ'בט, קנייתית נוספת, זכתה בארד עם 14:54.33 דקות.

4X100 מטר גברים
האמריקאים ידועים כמי שמפשלים בשליחים, וזה לא היה רחוק גם הפעם כשביצעו חילוף שני איטי במיוחד, אולם כנראה שהפער שלהם מהיתר כל כך גדול, שגם זה לא מנע מהם את הניצחון. כריסטיאן קולמן, פרד קרלי, ברנדון קארנס ונואה ליילס ניצחו עם 37.38 שניות. איטליה, בזכות חילופים מעולים, זכתה בכסף עם 37.62 שניות, וג'מייקה זכתה בארד עם 37.80 שניות. ליילס משלים טריפל זהב, האמריקאי הראשון לעשות זאת מאז טייסון גיי ואליסון פליקס ב-2007.

4X100 מטר נשים
בניגוד לאמריקאים, האמריקאיות (טמארי דייויס, טוואנישה טרי, גבי תומאס ושקארי ריצ'רדסון) דווקא ביצעו חילופים טובים, מה שהבטיח להן את הזהב עם שיא אליפות חדש של 41.03 שניות, 18 מאיות לפני ג'מייקה, כששקארי ריצ'רדסון מנצחת את שריקה ג'קסון בישורת האחרונה של הריצה. בריטניה זכתה בארד עם 41.97 שניות. שיא האליפות הקודם, אגב, היה של ג'מייקה מ-2015, ואותו האמריקאיות שיפרו בארבע מאיות.

800 מטר גברים
אחרי שזכה בארד אשתקד, מרקו איירופ הקנדי יליד סודן בן ה-24 רץ נהדר כל הדרך אל הזהב בבודפשט, עם 1:44.24 דקות. עמנואל וואניוני הקנייתי הצעיר בן ה-19, הרשים עם מדליית כסף בזמן של 1:44.53 דקות, בעוד צעיר נוסף, בן פאטיסון הבריטי בן ה-21, סיים שלישי בסיום דרמטי על הארד, עם 1:44.83 דקות.

קרב 10
השמחה הקנדית התפרצה על המסלול אחרי יומיים מפרכים של קרב, כאשר פירס לפאז', שזכה בכסף אשתקד באליפות ביוג'ין, ניצח הפעם עם התוצאה הטובה ביותר השנה בעולם, 8,909 נקודות. האלוף האולימפי דמיאן וורנר בן ארצו זכה בכסף עם 8,804 נקודות ולינדון ויקטור עשה היסטוריה לגרנאדה עם הארד ושיא לאומי של 8,756 נקודות.

הדיפת כדור ברזל נשים
אלופת העולם צ'ייס אילי האמריקאית הגנה על תוארה, עם 20.43 מטר, שרה מילטון הבריטית עלתה לראשונה על הפודיום באליפות העולם וזכתה בכסף עם 20.08 מטר, בעוד האלופה האולימפית הסינית גונג ליז'או זכתה בארד עם 19.69 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג