הישראלית הבכירה: מקום רביעי ללונה צ'מטאי סלפטר במרתון באליפות העולם

האתלטית הבכירה של ישראל אמנם לא הצליחה לשחזר את מדליית הארד מהאליפות בארה"ב אשתקד, אך בכל זאת רשמה הישג נהדר בתנאים קשוחים בבודפשט. אמאנה שאנקולה זכתה בתואר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר במרתון בודפשט | צילום: עמי גינזבורג

האתלטית הבכירה של ישראל לונה צ'מטאי סלפטר סיימה היום (שבת) במקום הרביעי בריצת המרתון באליפות העולם בבודפשט, לאחר מאמץ עילאי וקרב קשוח בתנאים לא פשוטים לריצה. הישראלית, שזכתה במדליית הארד העולמית אשתקד ביוג'ין, לא הצליחה לשחזר את הפודיום, אך עדיין רשמה הישג ראוי לציון וקבעה זמן של 2:25:38 שניות, 21 שניות ממדליה.

לכתבות נוספות בנושא
צפו: נואה ליילס השלים דאבל עולמי, שריקה ג'קסון עם תוצאה היסטורית ב-200
פמקה בול השיגה נקמה, ג'מייקה עם דאבל זהב וגם: תאונת קלנועית ביזארית
האזינו: איך בוחרים נעלי ריצה והכל על פציעות כף רגל נפוצות

התנאים בבודפשט לא היו מיטביים לריצת מרתון, שכן הטמפרטורות היו גבוהות (כ-28 מעלות בשלבי הסיום המכריעים של הריצה), וכך גם אחוזי הלחות. לשם כך, ביצעה הישראלית אימונים מיוחדים באיטליה ששילבו תנאי גובה עם איקלום לתנאי חום. סלפטר התייצבה בדבוקה המובילה למן הפתיחה, ואף הוליכה לפרקים בחלק הראשון. אחרי 5 ק"מ ניצבה שישית עם 17:52 דקות, אחרי 10 ק"מ דורגה 14 עם 35:32 דקות. משם הקצב עלה מעט ולאחר 15 ק"מ דורגה הישראלית במקום השלישי עם 52:56 דקות. בנקודת חצי המרתון ניצבה במקום השני עם 1:14:30 שעות.

לונה צ'מטאי סלפטר בבודפשט | צילום: עמי גינזבורג

בשלב הזה החלה הדבוקה להצטמצם ולהצטמצם מק"מ לק"מ, כשבק"מ ה-30 היו רק שש רצות בראש, מתוכן ארבע האתיופיות ובהן אלופת העולם גוטיום גברסלאסי, וכן לונה סלפטר. אלא שהאתיופיות הרימו הילוך נוסף בק"מ ה-32 וברחו לישראלית בעבודה משותפת. בק"מ ה-35, גם העבודה הקבוצתית הסתיימה, כשאמאנה שאנקולה ברחה ליריבותיה. בינתיים, גם המרוקאית פאטימה גרדאדי עקפה את לונה, שירדה למקום החמישי.

בקילומטרים האחרונים ילמזרף יהולאו האתיופית איבדה קצב והמרוקאית, כמו גם לונה, הצליחו לעקוף אותה בזו אחר זו. מקדימה, שאנקולה בת ה-31 לא איבדה מהירות והחזיקה ביתרון עד לקו הסיום, אותו חצתה ראשונה בזמן של 2:24:23 שעות. גברסלאסי, אלופת העולם אשתקד, זכתה בכסף וגרדאדי בהפתעה גדולה סיימה עם הארד ו-2:25:17 שעות.

אמאנה שאנקולה מנצחת בבודפשט | צילום: עמי גינזבורג

עבור צ'מטאי סלפטר היה זה המרתון השני של העונה, זאת לאחר שסיימה שלישית במרתון בוסטון היוקרתי בחודש אפריל. עוד העונה, סיימה במקום השני בחצי מרתון רומא, ניצחה בחצי מרתון המבורג ועוד קודם ביצעה ניסיון לשבירת שיא העולם ב-10 ק"מ כביש כחלק ממרתון ת"א, שלא צלח. השנה שעברה הייתה המוצלחת ביותר של הישראלית בקריירה, לאחר שזכתה במדליית הארד באליפות העולם במרתון ביוג'ין, הוסיפה מדליית ארד ב-10,000 באליפות אירופה, וקינחה במדליית הכסף במרתון ניו יורק היוקרתי.

לונה צ'מטאי סלפטר בבודפשט | צילום: עמי גינזבורג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יואב הגיב:

    כבוד ענקי ללונה. היא רצה בדוקה הראשונה ברוב התחרות.ובהחלט מגיע לה לאור העובדה שהמתחרות שלה בטופ העולמי.לונה בשבילי את אלופה בלי קשר למקום

  • עדי הגיב:

    ישראלית? איפה?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג