צפו: נואה ליילס השלים דאבל עולמי, שריקה ג'קסון עם תוצאה היסטורית ב-200

הספרינטר האמריקאי הפך לראשון מאז בולט שמשלים דאבל ב-100 וב-200 באליפות העולם, אצל הנשים הג'מייקנית הלהיבה עם 21.41 שניות, שנייה בהיסטוריה רק לפלו-ג'ו. וגם: רוחאס ניצחה במשולשת בתום דרמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נואה ליילס | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

אליפות העולם באתלטיקה כבר ביומה השביעי, והערב (שישי) קיבלנו את כל מה שיכולנו לבקש. דאבל אדיר של נואה ליילס בספרינט לגברים, תוצאה היסטורית לשריקה ג'קסון ב-200 לנשים, וגם רגעים של חרדה אצל יולימר רוחאס האגדית, שהסתיימו בזהב ואנחת רווחה.

200 מטר גברים
הרבה מאוד יוקרה התנקזה לתוך הריצה הקצרה הזו, כשנואה ליילס ניסה להיות הראשון מאז יוסיין בולט שמשלים דאבל עולמי בשתי ריצות הספרינט. האמריקאי, שממילא היה תמיד טוב יותר ב-200, עשה את העבודה כשהוא אמנם לא מאיים גם על שיא העולם של בולט וקובע 19.52 שניות, אך מראה שוב כמה הוא הכוכב שהאתלטיקה הייתה צריכה. חברו לנבחרת אריון נייטון הצעיר בן ה-19 זכה בכסף עם 19.75 שניות וצעיר נוסף, לטסיל טבוגו מבוטסואנה, שהפסיד בריצה זו אשתקד לבלסינג אפריפה באליפות העלם לנוער, זכה בארד עם 19.81 שניות.

200 מטר נשים
יש שיאים שכולם כבר רוצים שיישברו, ובהם השיא של פלורנס גריפית' ג'וינר מ-1988 שעומד על 21.34 שניות ויש סביבו לא מעט סימני שאלה. הערב קבלנו את הריצה הקרובה ביותר לפלו-ג'ו מאז ומעולם, כששריקה ג'קסון הג'מייקנית מנצחת עם 21.41 שניות. שיא אליפות חדש (שיפור של 4 מאיות לשיא איתו ניצחה אשתקד) והתוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה. גבי תומאס האמריקאית זכתה בכסף עם 21.81 שניות וחברתה לנבחרת והאלופה מחצי המרחק שקארדי ריצ'רדסון זכתה בארד עם שיא אישי של 21.92 שניות.

קפיצה משולשת נשים
שיאנית העולם, האלופה האולימפית ואלופת העולם יולימאר רוחאס הייתה הפייבוריטית הגדולה, אולם זה לא היה רחוק מהפתעה גדולה כשהיא בקושי נכנסה לשמונה האחרונות הזוכות לשלוש קפיצות נוספות. מרינה בך-רומנצ'וק האוקראינית הובילה עם 15.00 מטר, אלא שאז, בקפיצה האחרונה, רוחאס הראתה שהיא עשויה מחומר אחר וקפצה 15.08 מטר כדי לקחת את הזהב, בפעם הרביעית בקריירה, על אף תחרות לא טובה ביחס אליה. ליאניס פרס הקובנית זכתה בארד עם 14.96 מטר.

הטלת כידון נשים
עוד גמר דרמטי בשדה. פלור רואיס הקולומביאנית קבעה שיא אמריקאי כבר בהטלה הראשונה עם 65.47 מטר והוליכה מאותו הרגע ועד להטלה האחרונה של הארוקה קיטגו'צי היפנית. 66.73 מטר בניסיון האחרון העניקו ליפנית זוכת הארד מיוג'ין את הזהב הראשון שלה בקריירה, כשרואיס מסתפקת בכסף ועומדת לראשונה על פודיום עולמי. מקנזי ליטל האוסטרלית זכתה בארד עם 63.38 מטר, גם כן בהטלה האחרונה, בעוד חברתה לנבחרת והאלופה משתי האליפויות הקודמות קלסי-לי בארבר סיימה רק שביעית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג