פמקה בול השיגה נקמה, ג'מייקה עם דאבל זהב וגם: תאונת קלנועית ביזארית

אליפות העולם באתלטיקה: אחרי שהתרסקה בערב הראשון, ההולנדית השיגה נקמה ב-400 משוכות, זהב ג'מייקני נהדר ב-100 משוכות וב-400 לגברים, וגם: התקרית שהעמידה את חצי גמר ה-200 בסכנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פמקה בול | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

אליפות העולם באתלטיקה נמשכה אתמול (חמישי) עם לא פחות משבעה גמרים על המסלול באצטדיון, בשדה וגם על הכביש. הבוקר התחיל עם דאבלים תוצרת ספרד של אלבארו מרטין ומריה פרס ב-35 ק"מ הליכה, ובערב קיבלנו רגעים נהדרים על המסלול, וגם תקרית ביזארית אחת של תאונת קלנועית שכמעט חירבה את חצי גמר ה-200 מטר.

לכתבות נוספות בנושא:
קר הדהים את איגבריגטסן ב-1,500, וורהולם עשה היסטוריה וזהב כפול במוט לנשים
בלסינג אפריפה לא העפיל לחצי גמר אליפות העולם ב-200 מטר
צפו: קיפייגון ניצחה את סיפאן חסן ב-1,500, טאמברי גבר על ברשים בקפיצה לגובה
יום אחרי יום: באילו תחרויות הכי כדאי לצפות באליפות העולם באתלטיקה

400 מטר משוכות נשים
כבר ביום התחרות הראשון הייתה יכולה פמקה בול ההולנדית להשיג זהב ראשון במסגרת ה-4X400 מיקס, אולם כמה מטרים לסיום כשהיא מוליכה בריצה, היא נפלה והתרסקה על המסלול. כבר אז הצהירה "רוצה נקמה ב-400 משוכות". והנקמה, הפעם, הוגשה חמה ולה במזג האוויר ההונגרי, כשהאתלטית הנהדרת ניצחה בדומיננטיות מרשימה עם 51.70 שניות, זהב היסטורי להולנד במקצה זה. הקרב היה על מדליית הכסף, אותה השיגה שמייר ליטל האמריקאית, יותר משנייה אחרי המנצחת עם 52.80. ראשל קלייטון הג'מייקנית סיימה שלישית על קו הסיום, מאית אחרי ליטל.

400 מטר גברים
אנטוניו ווטסון הג'מייקני בן ה-21 עמד לראשונה על הפודיום בתחרות בוגרים גדולה, והוא עשה זאת על המדרגה הגבוהה ביותר עם ניצחון צמוד וזמן של 44.22 שניות. מת'יו האדסון סמית' הבריטי, שזכה בארד אשתקד ביוג'ין, השתדרג במקום אחד והגיע שני עם 44.31 שניות, קווינסי הול האמריקאי, שבכלל התמחה במשוכות בעבר, זכה בארד בריצת ה-Flat עם 44.37 שניות. ושיאן העולם ווייד ואן ניקרק? הוא סיים אחרון בגמר עם 45.11 שניות.

100 משוכות נשים
אחת הריצות הצמודות שראינו, כששלוש מאיות הפרידו בין שלוש הראשונות. בזהב זכתה בהתרגשות רבה דניאל וויליאמס הג'מייקנית הוותיקה, שזכתה בזהב בבייג'ין ב-2015, וכעת שחזרה את התואר 8 שנים אחרי עם 12.43 שניות. האלופה האולימפית גז'מין קמאצ'ו קווין מפורטו ריקו הסתפקה הפעם בכסף, על חודה של מאית אחת, ועדין אין לה תואר של אלופת עולם, והסגנית שלה מטוקיו קנדרה האריסון, זכתה בארד הפעם עם 12.46 שניות.

חצי גמר 200 מטר גברים
לא בגלל סיבות כאלו חשבנו שנדבר על חצי גמר ה-200. כל מי שצפה בשידור החי נחשף לעובדה שישנן קלנועיות המסיעות את האתלטים מאצטדיון החימום לאצטדיון התחרות לפני המקצה. הפעם, קלנועית כזו איבדה שליטה והתנגשה בקלנועית אחרת, עליה היו כמה מרצי ה-200, כולל אלוף העולם נואה ליילס! הדבר גרם לעיכוב בזינוק, ואף לשינוי סדר המקצים כדי לוודא שכולם כשירים, באחד הרגעים ההזויים של אליפות העולם. על המסלול אגב זה לא הפריע ללייילס לעלות ראשון עם 19.76 שניות.

גמר יידוי פטיש נשים
מקבץ איכותי במיוחד של מדליסטית הכסף מאשתקד קמרין רוג'רס הקנדית, שהגיע ל-77.22 מטר כבר ביידוי הראשון ואפילו יידוי הראווה האחרון שלה היה כמעט 75 מטר, הבטיח לה את הניצחון. אחריה, ניצבו על הפודיום שתי אמריקאיות – ג'ני קסנאוויד (זכתה בארד ביוג'ין) סיימה שנייה עם 76.36 מטר, דיאנה פרייס (אלופת העולם מדוחא 2019) שלישית עם 75.41 מטר

גמר קפיצה לרוחק גברים
דרמה נהדרת בגמר וכמעט זהב נוסף לג'מייקה. וויין פינוק בן ה-22 והאלוף האולימפי מילטאדיס טנטוגלו קבעו בסיבוב השני והראשון בהתאמה 8.50 מטר, מה שדרש שובר שוויון של הקפיצה השנייה בטיבה, אולם בקפיצה האחרונה שלו, היווני הבטיח שלא נידרש לבדיקה מעמיקה וקבע 8.52 מטר, קפיצה שהעניקה לו את הזהב מעל לכל ספק. פינוק זכה בכסף, כשגם על הארד קיבלנו דרמה ג'מייקנית – טג'אי גייל, אלוף העולם מ-2019, סיפק קפיצה אחרונה נהדרת של 8.27 מ' שהעניקה לו את הארד על חשבון בן ארצו קארי מקלאוד, שסיים עם אותה תוצאה, אך עם קפיצה שנייה פחות טובה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג