צפו: קיפייגון ניצחה את סיפאן חסן ב-1,500, טאמברי גבר על ברשים בקפיצה לגובה

אליפות העולם באתלטיקה המשיכה לספק רגעי שיא. הקנייתית זכתה בפעם ה-3 בתואר, כשההולנדית שוב נותרה מאוכזבת, הפסד ראשון לברשים בגובה מאז 2016. זהב לאל בקאלי במכשולים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פיית' קיפייגון | צילום: Shutterstock

אליפות העולם באתלטיקה נכנסה אמש (שלישי) ליומה הרביעי, וזימנה שני גמרים מרתקים על המסלול ושני גמרים נוספים במקצועות השדה. כמו כן, קיבלנו קדימון למה שהולך להיות בגמר 100 משוכות לנשים, עם חצי גמר מהיר במיוחד על המסלול.

לכתבות נוספות בנושא:
הישראלי הראשון באל' העולם: אפריפה יזנק ל-200, זו תמונת סיכוייו לחצי הגמר
האם קרסטן ורהולם היה צריך להיפסל בחצי גמר ה-400 משוכות?
צפו: שקארי ריצ'רדסון אלופת העולם ב-100 מטר עם שיא אליפות חדש
יום אחרי יום: באילו תחרויות הכי כדאי לצפות באליפות העולם באתלטיקה

1,500 מטר נשים
השנה הנהדרת של פיית' קיפייגון הסתיימה בצורה המושלמת. אחרי ששברה השנה את שיאי העולם ב-1,500 מטר, ב-5,000 מטר ובריצת מייל, היא השלימה את התמונה עם תואר אלופת העולם אחרי ריצה נהדרת. הקנייתית לקחה פיקוד על הריצה והובילה כבר מהפתיחה, בעוד הטוענת לכתר סיפאן חסן (שנפלה ביום הראשון) ממתינה מאחור. בסיבוב האחרון חסן עשתה את המהלך שלה ופרצה קדימה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. קיפייגון עם 3:54.87 דקות זוכה בתואר עולמי שלישי, דיריבה וולטג'י האתיופית זכתה בכסף עם 3:55.69 דקות וחסן ההולנדית רק בארד עם 3:56.00 דקות. הן ייפגשו שוב גם ב-5,000 מטר, שצפוי להיות מרתק לא פחות.

קפיצה לגובה גברים
בשנים האחרונות אי אפשר היה לנצח את מועתז ברשים הקטארי בתחרויות גדולות. האלוף האולימפי ושלוש פעמים אלוף העולם, לא הפסיד תחרות גדולה באצטדיון מאז 2016, אולם כעת הרצף נשבר. והוא נשבר על ידי האתלט שאיתו חלק את הזהב בטוקיו, ג'אנמרקו טאמברי. האיטלקי לראשונה עמד על הפודיום העולמי לאחר שהשווה את תוצאת השנה בעולם עם 2.36 מטר בניסיון הראשון, והראה שגילוח חצי זקן עובד והשואו הנהדר שלו היה בשיאו. גם ג'אבון האריסון עבר את אותו הגובה, אולם בניסיון השני והסתפק בכסף. בארשים, כשל בשלושת ניסיונותיו בגובה זה, והסתפק בארד עם 2.33 מטר.

3,000 מכשולים גברים
זו הייתה ריצה בה כל האנשים על המסלול וביציע ידעו מה צפוי לקרות, ועדיין כססו ציפורניים כדי לראות אם הצפוי אכן יתרחש. סופיאן אל בקאלי, אלוף העולם והאלוף האולימפי, חיכה מאחור, נתן לשיאן העולם האתיופי למצ'ה גירמה להוביל ממש עד 200 מטר לפני הסוף, ואז העלה הילוך נוסף כדי לדהור ראשון לקו הסיום עם 8:03.53 דקות. גירמה, שזכה רק במדליות כסף בתחרויות גדולות, זכה באחת נוספת עם 8:05.44 דקות, אברהם קיביווט הקנייתי סיים שלישי עם 8:11.98 דקות.

זריקת דיסקוס נשים
תחרות מרתקת בשליטה אמריקאית. האלופה האולימפית ואלרי אולמן לקחה את ההובלה כבר בסיבוב הראשון ואף הגדילה אותה בסיבוב הרביעי עם 69.23 מטר. לכאורה, זה היה אמור להספיק לה לניצחון אלא שאז באה בת ארצה, ילידת הוואי,לאולאוגה טאוסאגה, עם שיא אישי נהדר בדיוק ברגע הנכון, וקבעה 69.49 מטר בדרך לזהב ראשון, ולמעשה פודיום ראשון בקריירה. אלופת העולם מהשנה שעברה, בין פנג הסינית, הסתפקה בארד עם 68.20 מטר.

חצי גמר 100 משוכות נשים
פרט לגמרים היה עוד רגע אחד ראוי לציון, והוא הגיע עוד בתחילת הערב. קנדרה האריסון האמריקאית סיפקה מקצה חצי גמר מהסרטים ב-100 משוכות וקבעה 12.24 שניות, התוצאה הרביעית בטיבה בכל הזמנים. דווין האריסון עלתה שנייה לגמר עם שיא בהאמס חדש של 12.44 שניות, ויחד עם טובי אמוסן הניגרית שרצה 12.48 צפוי לנו גמר מהיר במיוחד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג