האם קרסטן ורהולם היה צריך להיפסל בחצי גמר ה-400 משוכות?

מצלמות הטלוויזיה קלטו את שיאן העולם והאלוף האולימפי הנורווגי עובר את המשוכה מהצד ועוררו סערה. אז מה החוקה אומרת? שאלנו את השופט הבינלאומי עמית נאמן, ששופך אור על הסוגיה. צפו ברגע המחלוקת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עבר או לא עבר? קרסטן ורהול בחצי הגמר | צילום מסך

אליפות העולם באתלטיקה זימנה אמש (שני) מספר גמרים מרתקים ושוברי שיאים, אך היה זה דווקא מקצה חצי הגמר ב-400 משוכות שעורר את המחלוקת הגדולה ביותר. כבר דקות ספורות לאחר שהסתיים חצי הגמר השלישי והאחרון החלו לרוץ ברשת תמונות מהריצה של שיאן העולם והאלוף האולימפי קרטסן ורהולם, לפיהן עולה כי ייתכן שלא עבר בצורה חוקית את המשוכה השנייה וכי אף מדובר בעילה לפסילה.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: שקארי ריצ'רדסון אלופת העולם ב-100 מטר עם שיא אליפות חדש
נואה ליילס: "האתלטיקה העולמית צריכה לשווק את עצמה טוב יותר"
סיפאן חסן: "נגענו אחת בשנייה ואיבדתי שיווי משקל", פמקה בול: "רוצה נקמה"
יום אחרי יום: באילו תחרויות הכי כדאי לצפות באליפות העולם באתלטיקה

על פי לשון החוקה – אתלט בריצת משוכות ייפסל אם רגלו, בזמן מעבר המשוכה, תהיה לצד המשוכה מאחד מצדדיה, ומתחת למישור האופקי של גובה המשוכה. במקרה של ורהולם, שתוקף את המשוכה עם רגלו השמאלית הקרובה לקשת, אין כל ספק כי הרגל עברה ליד המשוכה ולא מעליה. השאלה שנשאלה היא האם הרגל גם הייתה נמוכה יותר מגובה המשוכה (91.4 ס"מ).

צפו ברגע המחלוקת:


יש לציין כי בכל אירועי האתלטיקה העולמית הגדולים כיום, יש בנוסף לשופטים שנמצאים על המסלול גם שופטי וידאו, שיכולים לצפות באירועים בהילוך חוזר ולהחליט על פסילה גם בסיום המקצה. אין ספק כי הם צפו גם בריצה של ורהולם פעמים רבות, אולם החליטו שלא לפסול את האלוף המכהן.

שאלנו את השופט הבינלאומי עמית נאמן, ששימש גם כשופט וידאו באליפויות עולם, לגבי הסוגייה, והוא שופך אור: "נראה שיש כאן ספק לחוקיות המעבר, אולם זוויות הצילום לא מאפשרות לקבוע בצורה חד משמעית שברגע מעבר המשוכה, הייתה הרגל מתחת למישור האופקי של הצד העליון שלה. לפיכך, שופט הווידאו שראה את הנעשה לא היה יכול להחליט על פסילה. עדיין יתכן שבאמצעי הדמיה משוכללים יותר תתגלה תמונה יותר חד משמעית, אולם כזאת לא הייתה בידי שופט הוידאו".

ברשת החלו כמובן תיאוריות קונספירציה, לפיהן אם היה מדובר באתלט אחר, שאינו בכיר כמו וורהולם, השופטים היו פוסלים ללא היסוס. בכל מקרה, תהיו בטוחים שבגמר שייערך מחר בערב, יסתכלו השופטים על הנורווגי בשבע עיניים, כדי לוודא שהכל נעשה כחוק.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג